שתף קטע נבחר

 
צילום: מוטי קמחי

יותר חשיפות לקורונה באוטובוסים: מי נדרש לבידוד?

בשבועיים האחרונים אירעו 177 מקרים של חשיפה לנגיף בתחבורה הציבורית, בדקו כאן אם גם אתם צריכים להיכנס לבידוד. מחצות אובחנו 32 נדבקים חדשים, יותר מפי 2 מאתמול. עומסים כבדים בתחנות המרכזיות עקב המשך השבתת הרכבת. ארגון נהגי האוטובוסים: "תרחיש האימים מתממש"

 

 

כך הנגיף יכול להתפשט אם לא מחטאים את הידיות    (צילום :ירון שרון)

כך הנגיף יכול להתפשט אם לא מחטאים את הידיות    (צילום :ירון שרון)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מספר הנדבקים עולה - ואיתו גם מספר החשיפות לקורונה ברחבי הארץ, ומספר האנשים שנדרשים להיכנס לבידוד. 177 מקרים של חשיפה לנגיף הקורונה בתחבורה הציבורית נרשמו בשבועיים האחרונים, לצד 247 מקומות וכתובות - כך עולה מחקירות מסלולי תנועתם של החולים המתפרסמות באתר משרד הבריאות. באתר משרד הבריאות מופיעה רשימת החשיפות לקורונה - אבל לאחר העלאת הכתבה האתר נופל לסירוגין עקב עומסים

 

המקרה האחרון של חשיפה לקורונה בתחבורה הציבורית היה בערב חג השבועות בקו 283 מאשדוד לאלעד. מוקדם יותר באותו היום היו עוד שתי חשיפות לנגיף: באוטובוס בינעירוני בין תל אביב לנתניה, ובאוטובוס שנסע בכיוון ההפוך. יום קודם לכן, ברביעי, נרשמו שבע חשיפות, בין היתר בקו 363, קו 12 וקו 74 בירושלים, וכן באוטובוס בינעירוני בין נתניה לתל אביב.

נסיעה בתחבורה ציבורית (צילום: אסף זגריזק)
"מספר החשיפות האמיתי גבוה יותר"(צילום: אסף זגריזק)
 

עד כה, מהשעה חצות אובחנו 32 בני אדם עם נגיף הקורונה - יותר מפי שניים ממספר המאובחנים אתמול. מספר התלמידים וילדי הגן שחלו בקורונה עלה מ-107 אתמול ל-143. מספר התלמידים בבידוד זינק בכמעט 1,000, ליותר מ-1,400.

 

בתוך כך נרשמו גם הבוקר (ראשון) עומסים בתחנות האוטובוסים המרכזיות ברחבי הארץ, על רקע המשך השבתת הרכבת עד לשבוע הבא. העומסים בתחנות המרכזיות נרשמו בשורת מוקדים בארץ, ובתיעוד מהתחנה המרכזית בנתניה נראים נוסעים ממתינים בצפיפות. כך גם בתחנה המרכזית בתל אביב. אחד החיילים שהמתין בתחנה התלונן בעמוד הפייסבוק "בארכבת". הוא סיפר שההסעות המיוחדות לבסיס שלו בוטלו והם הונחו להגיע עד 12:00 לבסיס שבדרום הארץ - מה שתרם לעומסים.

 

מיום חמישי רוככה מגבלת מספר הנוסעים באוטובוסים, וכעת קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבינעירוני גדלה פי שניים ל-46 נוסעים, כך שמלבד השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן להשתמש בכל מושבי האוטובוס. עם זאת אסור להכניס נוסעים בעמידה. במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים גדלה מ-20 נוסעים ל-49 נוסעים באוטובוס רגיל ומ-30 נוסעים ל-75 נוסעים באוטובוס מפרקי. במערך האוטובוסים העירוני מותרת נסיעה בעמידה.

 

כך הנגיף יכול להתפשט אם לא מחטאים את הידיות    (צילום :ירון שרון)

כך הנגיף יכול להתפשט אם לא מחטאים את הידיות    (צילום :ירון שרון)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

תחנה מרכזית תל אביב (צילום: עמוד הפייסבוק
עומס בתחנה המרכזית בתל אביב הבוקר(צילום: עמוד הפייסבוק "בארכבת")
  

אילן, נהג מאזור ירושלים, נדבק בקורונה באפריל. "אני הייתי אחד מחמישה נהגים בסניף שלי שנדבק בקורונה מנוסעים שעלו לאוטובוסים", הוא סיפר. "אצלי התסמינים היו הרבה פחות קשים מאלו שאשתי סבלה מהם - תסמיני שפעת, קושי עצום בנשימה, חום גבוהה, והיא לא הצליחה כמעט לעמוד".

 

עוד אמר הנהג: "בתחילת המשבר אמרו לנו שלא צריך מסכות כי כך הנחה משרד הבריאות, ורק בערך חודש וחצי אחרי התפרצות הנגיף ציידו אותנו במסכה, אלכוג'ל ומגבוני חיטוי, אבל עבורי זה היה מאוחר מדי". לדבריו, "היום מפחיד לעבוד. חלק מהנוסעים מורידים את המסכה אחרי שהם עולים, ועכשיו כשהעלו את מספר האנשים שיכולים להיכנס לאוטובוס זה מלחיץ. ההרגשה היא שמפקירים אותנו". הוא קרא: "אני אבא לחמישה ילדים ואני אוהב את עבודתי ורוצה להתפרנס, אבל תגנו עליי". אילן סיפר שגם ההתחייבות להתקין מחיצות שקופות בין הנהג לנוסעים לא יקויימו לגבי האוטובוסים מהסוג שבו הוא נוהג, משום שנקבע כי הן יותקנו רק באוטובוסים חדשים יותר.

 

אהרון, נהג מאזור בקעת אונו סיפר: "בניגוד להנחיות משרד התחבורה החלטנו לא לפתוח דלת קדמית באוטובוסים, כי מכשיר התיקוף נמצא קרוב לפרצוף של הנהג, והמון נוסעים עולים בלי מסכות והנהג מרגיש את הבל פיהם, ולכן ברור שאנחנו חשופים. עד שיותקנו מחיצות בין הנהגים לנוסעים ייקחו עוד חודשים, ובינתיים זו סכנה. אני מכיר שלושה נהגים שנדבקו בקורונה בעבודה".

 

 

פרופ' אראל אבינרי, ראש המסלול לתואר שני בהנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה להנדסה בתל אביב, סבור כי המספר האמיתי של החשיפות בתחבורה הציבורית גבוה יותר מכפי שמפרסם משרד הבריאות. עוד הוא אומר: "ההיגיון אומר שאם ישנה עדיין הנחית שמירת מרחק, אין שום סיבה שרק בתחבורה הציבורית יהיו מרווחים שונים מאשר בהתקהלויות אחרות. לכן ההיגיון הזה צריך להיות אחיד. הנגיף לא מתנהל אחרת לפי מטרת ההתקהלות, ועל פניו זה נראה כתוצאה של כורח ושל משא ומתן בין המשרדים והמגבלות של מדינת ישראל במספר האוטובוסים הזמינים ובמספר הנהגים".

 

לדבריו, "גם בתחנה המרכזית אנשים עכשיו מאד צפופים ובמקומות אחרים אולי מקפידים יותר. זה עניין של חוסר בהירות באג'נדה קבועה וסדורה בין משרדי הממשלה לבין עצמם. יחד עם זאת משרד הבריאות לא מפרסם נתוני הדבקה בפעילות יומיומית של אנשים, אז לנוסעים אין הכלים לבדוק אם התחבורה הציבורית באמת מסוכנת יותר מביצוע פעולות אחרות. מכונית פרטית למשל יכולה להיות מסוכנת באותה מידה ואולי אף יותר - תלוי במספר הנוסעים ובצפיפות".

 

מארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית נמסר: "תרחיש האימים שמפניו הזהרנו לאורך כל תקופת משבר הקורונה מתממש לנגד עינינו עם פרסום הנתונים המדאיגים של חולים מאומתים בתחבורה הציבורית. אנו דורשים ממשרד הבריאות להגביל באופן מיידי את מספר הנוסעים באוטובוסים, להגביר את מספר תקני הסדרנים והמאבטחים ולסגור את הדלתות הקדמיות באוטובוסים עד להתקנת המחיצות בפועל. כל נהג שנדבק עלול להדביק אלפי נוסעים ביום עד כניסתו לבידוד. לא נסכים בשום מחיר לסכן את חיי הנהגים והנוסעים. אוטובוסים הפכו להיות פצצה מתקתקת של ממש. הגיע הזמן שיפסיקו להפקיר את הנהגים והנוסעים".

 

אדיר ינקו ונינה פוקס השתתפו בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמוד הפייסבוק "בארכבת"
עומס היום בתחנה המרכזית החדשה בת"א
צילום: עמוד הפייסבוק "בארכבת"
מומלצים