שתף קטע נבחר

סוף למותג "הדודה השחורה": "סטריאוטיפ גזעני"

חברות אמריקניות עושות בדק בית בעקבות גל המחאה נגד גזענות בארה"ב. החברה שמשווקת את מותג סירופ המייפל "הדודה ג'מיימה", שקיים יותר מ-130 שנה, תסיר את דמות האישה השחורה. בהמשך יוחלף השם

על רקע גל המחאה נגד הגזענות הודיעו אתמול חברות מזון גדולות בארה"ב על כוונתן לבצע שינויים במותגים "דודה ג'מיימה" ו"דוד בן". בשני המותגים מופיעות דמויות של שחורים.

 

לארה"ב יש היסטוריה ארוכה של ייצוג בעייתי ולעיתים גזעני של אפרו-אמריקנים ומיעוטים אחרים בתרבות הפופולרית. בעשרות השנים האחרונות הייצוג הבעייתי הופך בהדרגה לטאבו. בעקבות המהומות על מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד חברות בכלכלה הגדולה בעולם החלו לבחון את עצמן מחדש.

ארה
מוצרי "הדודה ג'מיימה"(צילום: AP)
 

חברת פפסיקו הודיעה שהיא תפסיק לשווק את מותג סירופ המייפל ובלילת הפנקייק "דודה ג'מיימה". חברת מארס התחייבה לבצע שינויים במותג האורז "דוד בן", אך לא הסבירה מה בדיוק תשנה.

 

"אנחנו מודעים לכך שהמקורות של דודה ג'מיימה מבוססים על סטריאוטיפ גזעני", אמרה קריסטין קרופל, סגנית נשיא חברת Quaker Foods North America, חברת הבת של פפסיקו שמשווקת את המותג. "בשעה שבמשך השנים נעשתה עבודה כדי לעדכן את המותג בדרך שנועדה להיות ראויה ומכבדת, אנחנו מבינים שהשינויים האלה אינם מספיקים".

ארה
(צילום: AP)
 

המותג דודה ג'מיימה קיים כבר יותר מ-130 שנה. לפי פפסיקו המותג "התפתח במשך הזמן מתוך מטרה לייצג אמהות אוהבות מרקעים שונים שרוצות בטובת המשפחות שלהן". הדמות שמופיעה על המותג תוסר החל מהרבעון הרביעי, ובקרוב תכריז החברה על שם חדש.

 

פפסיקו הודיעה שהיא מתכננת לתרום לפחות 5 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות כדי לתמוך בקהילה השחורה. בשלישי הודיעה פפסיקו שהיא תשקיע 400 מיליון דולר כדי לחזק את הקהילה השחורה ולהגדיל את ייצוג השחורים בחברה.

ארה
המותג "דוד בן". התחייב לבצע שינויים(צילום: AP)
 

חברת מארס הייתה פחות ברורה לגבי עתידו של המותג "הדוד בן". בהצהרת החברה היא אמרה: "אנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק יהיה השינוי או העיתוי המדויק, אך בוחנים את כל האפשרויות". ההחלטה מגיעה אחרי הקשבה "לקולות של הצרכנים, במיוחד בקהילה השחורה, ולקולות של עמיתינו ברחבי העולם", כשהמטרה היא "לפתח את מותג 'הדוד בן', כולל את הזהות הוויזואלית שלו".

 

בחודש פברואר חברת המזון Land O'Lakes הסירה את דמותה של האישה הילידית שהופיעה על המוצרים. הביקורת על הייצוג הבעייתי הגיעה גם לספורט. קבוצת הבייסבול קליבלנד אינדיאנס הסירה ב-2018 מהמדים של הקבוצה את הסמל שלה, "הצ'יף וואהו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מותג "דודה ג'מיימה"
צילום: AP
מומלצים