שתף קטע נבחר

מגייסים בנטפליקס: הפרסומת של ה-CIA

ה-CIA העלה סרטון הוליוודי שמחפש את מרגלי העתיד. לראשונה הוא נעזר בשירוותי הסטרימינג בארה"ב לגיוס מרגלים, וישדר גם בערוצי הטלוויזיה

 

לסוכנויות הביטחון והריגול של ארה"ב היה חלק חשוב בהקמת האינטרנט. כעת, בפעם הראשונה, ישתמש ה-CIA בשירותי הסטרימינג כדי לגייס לשורותיו מרגלים בני 18 עד 35.

 

בפרסומת שעלתה היום לרשת, ומזכירה קדימון של סרט הוליוודי, אומר איש CIA לכיתה שמלאה במתגייסים חדשים: "צריך רק פיסת מידע חדשה אחת של מודיעין זר - והכול משתנה ברגע". אשת CIA פונה למצלמה בסוף הפרסומת ואומרת: "תתחילו קריירה ב-CIA ותעשו למען המדינה שלכם יותר ממה שחלמתם אי פעם".

  ()
מתוך התשדיר של ה-CIA
 

ניקול דה האי, דוברת ה-CIA, אמרה שקמפיין הגיוס נוצר לפני הגבלות שמירת המרחק בגלל מגפת הקורונה. הדוברת ציינה שהסוכנות בדרך כלל חיפשה את מרגלי העתיד על ידי איתור סטודנטים מתאימים בשיטות "מסורתיות" כמו ירידי תעסוקה.

 

הסוכנות ערכה גרסאות של 90, 60 ו-15 שניות של הפרסומת. הפרסומת תשודר בערוצי החדשות, הבידור והלייפסטייל בארה"ב וגם בשירותי הסטרימינג. לפי קבוצת המחקר ליכטמן יותר מ-70% מבתי האב בארה"ב רשומים לפחות לאחד משירותי הסטרימינג הפופולריים הולו, נטפליקס ואמזון פריים. 

3082 (Photo: EPA)
(Photo: EPA)
 

דה האי אמרה שכיום, כדי לאתר את האנשים המוכשרים ביותר, אסור ל-CIA להסתמך רק על שיטות גיוס מסורתיות. הדוברת ציינה שלמרות שקהל היעד של הפרסומת הוא בני 18 עד 35, בסוכנות ישקלו את מועמדותם של כל הפונים.

 

בנאום בשנה שעברה באוניברסיטת אובורן אמרה ג'ינה הספל, ראש ה-CIA, שמבצע הגיוסים של הסוכנות ב-2019 היה הטוב ביותר מזה עשור. היא הדגישה שהיא רוצה להפוך את הסוכנות למקום עבודה מועדף על האמריקנים.

 

חלק מבנות הברית המוכרות ביותר של ה-CIA, כולל סוכנויות הביון MI5 ו-MI6, גייסו לאורך השנים מרגלים חדשים באמצעות קשרים חברתיים ולא בהליכים רשמיים. לאחרונה גם הן התחילו לחפש את מרגלי העתיד ברשת.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"תעשו למען המדינה יותר ממה שחלמתם"
מומלצים