שתף קטע נבחר

הקליק הראשון שלי: סבא וסבתא מסתדרים ברשת

איך משוחחים עם חברים ובני משפחה בווידאו? איך עושים קניות בסופר דרך האינטרנט, ואיך מפרסמים פוסטים בפייסבוק? פרויקט "הקליק הראשון שלי" המשותף ל-ynet ולשופרסל מסייע לבני ה-65+ להתמצא ברשת האינטרנט עם סדרת מדריכים מצולמים. והפעם: אלו סידורים אפשר לעשות ברשת? צפו בפרק

 

 

פעם, לשלם אגרות ומיסים, להגיש מסמכים או לקבל מידע ממשרדים ממשלתיים כמו ביטוח לאומי, משרד הפנים ומס הכנסה, היו כאב ראש רציני: היינו צריכים לפנות כמה שעות טובות, לכתת את רגלנו ברחבי העיר ולהמתין זמן רב בתור.

 

הזמנים האלו חלפו, והיום כמעט את כל השירותים, שפעם היו אורכים במקרה הטוב כמה שעות, אפשר לעשות באופן מקוון. לכל משרד ממשלתי יש כיום אתר באינטרנט בו ניתן לבצע את כל אותן פעולות בקלות ובפשטות, בלי לצאת מהבית.

 

כל כך הרבה סידורים ומשימות אפשר לבצע היום דרך האינטרנט, ובתקופה הנוכחית, כשאנחנו ממעטים לצאת מהבית ומקפידים על ריחוק חברתי, חשוב שגם בני הגיל השלישי ילמדו להתמצא ברשת, ולעשות את כל הפעולות החיוניות הללו.

 

פרויקט "הקליק הראשון שלי", המשותף ל-ynet ושופרסל, מתגייס לטובת אוכלוסיית הגיל השלישי בסדרת מדריכים מצולמים ברורים וידידותיים. בכל פרק נלמד כיצד להשתמש בכלים דיגיטליים העומדים לרשותנו כיום, כאלו שיהפכו את החיים להרבה יותר קלים ונוחים.

 

בפרק השלישי נלמד אלו סידורים אפשר לעשות ברשת, מבלי לצאת מהבית. אחד האתרים החיוניים לביצוע סידורים ברשת הוא פורטל gov.il, שמאגד את כל גופי הממשל בישראל. האתר מספק לנו שירותים רבים שרלוונטיים לבני הגיל השלישי. ניתן לשלם בו אגרות, תשלומים ומיסים (למשל אגרת מינהל סיעוד), להגיש בקשה להחזרי תשלום ולביטוחים רפואיים (למשל בקשה לוועדה רפואית לקביעת אחוזי מוגבלות בניידות) ולקבל מידע אישי כמו מידע על טיפולי שיניים.

 

בפרק נלמד כיצד לנווט בפורטל gov.il – איך חוזרים אחורה לעמוד הקודם בו ביקרנו, איך מחפשים מידע באמצעות שורת החיפוש, ואיפה מוצאים עדכונים בנושא הקורונה?

 

בפרק נלמד גם כיצד להזמין תור בסניף דואר הקרוב לביתנו. הזמנת תור בדואר היא שירות יחסית חדש שלא כולם מכירים, והוא חוסך זמן רב בהמתנה ארוכה בסניף הדואר. הזמנת תור מראש באופן מקוון מבטיחה לכם כניסה מהירה לסניף ללא המתנה.

 

צפו בפרק השלישי בפרויקט "הקליק הראשון שלי" בראש הכתבה.

 

מומלצים