בסגר השלישי כבר הבנו שתל-אביב היא כבר לא העיר הלבנה אלא העיר עם הקופסאות הכחולות. עיר בחל”ת שנשאר בה קצת ים, קצת וולט, וכל השאר זה פתח-תקווה עם שכר דירה מופקע. בהתחלה עוד שירות המשלוחים מפינלנד נראה כמו הדבר המגניב הזה שהושיע אותנו מהצורך לחייג לאיזו סושייה נחותה ולקוות שהשליח גם יגיע מתישהו עם דג שמת במאה אחרת. התל-אביבים אהבו את וולט, עזבו, אני אהבתי את וולט, לפחות עד שהסתכלתי על כרטיס האשראי שלי והבנתי שאין שום דבר רע בלהכין לעצמך חביתה.
5 צפייה בגלריה
ליאור אשכול. ''אחת הסיבות שאני סיפור עיתונאי היא עצם היותי אישה''
ליאור אשכול. ''אחת הסיבות שאני סיפור עיתונאי היא עצם היותי אישה''
ליאור אשכול. ''אחת הסיבות שאני סיפור עיתונאי היא עצם היותי אישה''
(צילום: גבריאל בהרליה)
אבל היום, כמעט שנה לתוך הקורונה, וולט במקום אחר לגמרי. לא שירות המשלוחים שהמסעדות משתמשות בו "על הדרך", אלא הערוץ העיקרי שמשאיר את הקולינריה הישראלית בחיים. כמעט מאה אחוז מההזמנות של המסעדה. השירות הספיק להתרחב בינתיים מרחובות ועד נתניה, ובקרוב צפוי להגיע לחיפה, לירושלים ולבאר-שבע. במקביל, התחיל לספוג גם תשומת לב שלילית עם ביקורת על תנאי ההעסקה של העובדים, עם נגיעות קסומות של שליחים שתקפו מפגינים בכבישים, ועם מסעדנים שזועמים על גובה העמלה - 27 אחוז למסעדות הקטנות לא כולל מע"מ, 22 אחוז אחרי הנחה בתקופת הסגר.
כתבות נוספות למנויים:
"הצבע של המגפה הוא תכלת", אמר אייל שני באולפן שישי. "יש מסעדה אחת בארץ וקוראים לה וולט. אנחנו שורות בתוכה. זה משפיל אותי, העמלה שהם לוקחים מהמסעדנים מכאיבה לי, כי אני יודע שזה מעבר למה שהם מרוויחים". אחר כך הוא התנצל, ככל הנראה כי הבין שמישהו בכל זאת צריך להסיע לו את הפיתות לגרון של הלקוחות. השף יהונתן בורוביץ' ממסעדת M25 בתל-אביב הרחיק לכת עד כדי יוזמה להקמת שירות משלוחים שיגבה עד 15 אחוז מהמסעדות. השאלה היחידה כמובן, אם הוא יהיה מספיק טוב ומהיר כדי לעמוד מול המפלצת של וולט.
"לא הכרחנו את אייל שני להתנצל", מבהירה ליאור אשכול, המנכ"לית החדשה של וולט. "הוא הבין מהצוות שלו את הטעות. היה לו מערך משל עצמו והוא סגר את זה. למה? כי זה בלגן להקים מערך משלוחים. ונראה שזה פחות משתלם. מלא מסעדנים מפורסמים שאמרו דברים על וולט, הצטרפו בסופו של דבר".
וולט היא חברה צעירה עם וייב של סטארט-אפ. כל העובדים פה בני 20 ומשהו - למעשה, בגיל 34, אשכול היא המבוגרת ביותר. זה התפקיד הניהולי הבכיר הראשון שלה, כשלפני כמה חודשים החליפה את אמרי גלאי שהביא את השירות לישראל ועבר לנהל את הפעילות של וולט באירופה. בינתיים, בגלל הקורונה, גם הוא עדיין תקוע באופן-ספייס במבנה של וולט בשדרות רוטשילד. בצהריים העובדים פה אוכלים יחד, וכן, גם הם מזמינים וולט. לכולם, גם לאשכול, יש 15 אחוז הנחה. האווירה הכי צעירה ומשוחררת. זה לא מרגיש כמו תאגיד, יותר כמו תאג"ד.
במטה של וולט, שהתרחב לעוד קומה בימי הקורונה, יש כמה מאות עובדים, ומלבדם יש אלפי שליחים המכונים על ידי ההנהלה "וולטרים", נציגים של כלכלת החלטורות הפופולרית בשנים האחרונות. הדיל עם השליחים, מוקד להרבה ביקורת על וולט, הוא פשוט לכאורה: השכר הוא 80 שקלים לשעה, אתה יכול לעבוד מתי וכמה שאתה רוצה, ואין מחויבות. מצד שני, גם לוולט אין מחויבות אליך, ולפחות תביעה אחת בנושא כבר הוגשה. אין זכויות סוציאליות, הפרשות לפנסיה, ימי מחלה או פיצויים במקרה של תאונה. בתן-ביס המתחרים, למשל, העובדים מרוויחים משמעותית פחות לשעה, אבל מקבלים את מלוא הזכויות הסוציאליות.
5 צפייה בגלריה
שליחי וולט מחוץ למסעדה בתל אביב. ''הם מעוניינים במודל הנוכחי''
שליחי וולט מחוץ למסעדה בתל אביב. ''הם מעוניינים במודל הנוכחי''
שליחי וולט מחוץ למסעדה בתל אביב. ''הם מעוניינים במודל הנוכחי''
(צילום: דנה קופל)
לאשכול, הביקורת על תנאי ההעסקה אמנם מפריעה, אבל ברמה של הזמנתם המבורגר הביתה ולא הביאו מפית. השאלות נהדפות מיד באותן תשובות: השליחים מרוצים, הלקוחות אוהבים אותנו, המסעדות רוצות לעבוד איתנו, ואנחנו לא מונופול - יש גם פיצה דומינוס, וג'ירף, ותן ביס, ומשלוחה.
היא אמנם רק כמה שבועות בחברה, אבל זה בהחלט מרגיש כאילו הגיעה לעולם מתוך תיק כחול גדול ומרובע. קשה לה עם הפער בין הצוות הצעיר והנחמד לבין הטענות כלפי החברה. "באתי בתקופה לא קלה", היא מסבירה. "אבל החברה עדיין מגניבה. אנשים מתים על שירות הלקוחות. אנשים אוהבים להזמין. ברור שישנתי יותר טוב לפני שעבדתי בוולט, כי יש לי אחריות: יש עכשיו אלפי שליחים שבזכות וולט יש להם פרנסה. יש עכשיו אלפי מסעדות שבזכות וולט הן פתוחות. זה הרבה אחריות".
כמי שמייצגת כרגע את וולט, אשכול מבינה את ההתקפות, אבל חושבת שאנשים מפספסים את הפרטים. במסגרת הניסיון להראות איך זה מרגיש להיות עובד בחברה, היא עושה לי סיור במוקד שירות הלקוחות. רובם סטודנטים לפסיכולוגיה. "הפיצה שלך לא הגיעה? אתה בשלב האבל, עוד מעט יגיע שלב ההשלמה".
כדי להראות לי איך זה מרגיש להיות וולטר, היא ואני שמים על עצמנו את התיק הכחול ויוצאים מהמשרדים שלהם לעבר מסעדת "מגזינו" הסמוכה. מישהי הזמינה ניוקי ומישהו צריך להביא לה את זה עכשיו - כי מה זאת אומרת, בא לה ניוקי ולפי האפליקציה תוך חצי שעה הוא כבר אמור להתעכל לה בבטן. זה אומר שיש לנו חמש דקות להגיע למסעדה, ואז עוד שבע דקות להביא לה את ההזמנה מהמסעדה הביתה. כשאנחנו מגיעים למקום אנחנו רואים את המחזה הנפוץ מחוץ לכל מסעדה מצליחה היום - תור גדול של שליחים שמחכה למנה - ובפנים השקעה של מיליון דולר על שיפוץ מגה מפואר שנראה היום כמו מחסן מלא בארגזים.
"היי, הנה עוד שליחה", אומרת וולטרית לאשכול. אין הרבה שליחות בוולט, אז המפגש בין השתיים מחויך במיוחד. כשהאוכל מוכן אשכול מקבלת הודעה באפליקציה. היעד הוא אישה בערך בת 30 שגרה ליד ומכריזה שהשאירה לנו טיפ באפליקציה. אגב, השליחים רואים את הטיפ רק אחרי שעה, כדי שלא יתנהגו לא יפה ללקוחות אם לא השאירו כלום. קיבלנו עשרה שקלים.
לאשכול אין לשכה, אז כשאנחנו חוזרים מהמשלוח אנחנו מנהלים את הראיון במעין גומחה בתוך האופן-ספייס. מטר על מטר, בלי חלון. "כל הרעיון זה שאני איתם, עם העובדים, אז אני לא צריכה לשכה. ישבתי עד לפני שבועיים בתוך האופן-ספייס. אין לי משרד ואין לי מזכירה. כל הצוותים יחד".
פורסם שמסעדות חזקות ועסקים גדולים משלמים לכם פחות עמלה.
"העמלה שלנו מבוססת בין היתר על גודל הזמנה".
"הקטנים לא סופגים בשביל הגדולים", מחדדת יועצת התקשורת של וולט. "אם כבר ההזמנות הבודדות של ה-60 שקלים של המלבי או הסלט מסובסדות על ידי ההזמנות הגדולות. וולט לא מרוויחה מההזמנות הקטנות. וזה רוב ההזמנות. הגדולים שלוקחים להם את העמלה מממנות את ההזמנות הקטנות שלא משתלמות".
על 60-50 שקלים את לא מרוויחה כסף?
אשכול: "בוא נעשה את החישוב יחד. נגיד 25 אחוז עמלה על 60 שקלים - 15 שקלים. לקחתי עוד עשרה שקלים דמי משלוח. יש לי 25 שקלים. כמה אני משלמת לשליח? 22 בממוצע. בוא נגיד 20. זה אומר שאני מרוויחה חמישה שקלים על ההזמנה הזאת".
אחלה, אבל זה חמישה שקלים כפול מיליון הזמנות שיש לכם.
"זה לפני שירות לקוחות, שכולל עלויות מאוד גבוהות. זה לפני הטכנולוגיה שמאפשרת את כל זה".
בסכום כזה וולט לא מרוויחה?
"בסכום כזה אני מתקשה להרוויח. זה תלוי בכל מיני מדדים, כמו מה המרחק מהמסעדה ללקוח. אגב, ההנחה לעסקים גדולים היא של אחוזים בודדים. זה עסק שהרווח הנקי ממשלוח בו הוא לא גבוה".
5 צפייה בגלריה
שליח וולט שנעצר בחשד שתקף מפגינים. ''בחלק גדול מהמקרים לא היה מדובר בשליח שלנו''
שליח וולט שנעצר בחשד שתקף מפגינים. ''בחלק גדול מהמקרים לא היה מדובר בשליח שלנו''
שליח וולט שנעצר בחשד שתקף מפגינים. ''בחלק גדול מהמקרים לא היה מדובר בשליח שלנו''
(צילום: באדיבות אמהות נגד אלימות משטרתית)
בחודשים האחרונים היו כמה מקרים שבהם מפגינים הותקפו על ידי שליחים. כשוולט נדרשה להגיב, היא הטילה את האחריות על השליחים ואמרה שהיא מגנה מכל וכל וכו'. זה מספיק? ואיך אתם מתמודדים עם התופעה הזאת?
"קיוויתי שתשאל אותי את השאלה הזו. בוא נדייק בעובדות: בחלק גדול מהמקרים לא היה מדובר בוולטר. הצטערנו מאוד לראות שהיה מי שניצל את הזהות של הוולטרים למעשי אלימות ומעשים פליליים אחרים. בכלל, כאזרחית פה, אני מגנה כל אלימות מכל סוג, וברור שהצטערתי שהיו מקרים כאלו, אבל שמחתי כאמור שאלו לא חבר'ה שלנו. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי למנוע פגיעה בשליחים שלנו או התחזות להם".
אוקיי, וכשאלה כן שליחים של וולט?
"בשאר המקרים אנחנו משתפים פעולה עם המשטרה. במידה ובאמת היה אירוע אנחנו מפסיקים לעבוד איתו. היו מקרים בודדים כאלה, קשה לי להגיד כמה".
היא במקור מרמת-השרון. אבא שלה שופט, אמה בתחום הנסיעות. כיום היא גרה בתל-אביב. בזוגיות זה שנתיים עם הייטקיסט. בלי ילדים. מסלול הנסיקה של אשכול מרשים ביותר. היא מתכנתת, עשתה תואר שני בהרווארד, עבדה באמזון, בוויוורק ובפרוקטר אנד גמבל, בתחום מרככי הכביסה. היא חזרה לארץ לסטארט-אפ קטן, עד שנפל עליה ג'וב החלומות הזה. על התקופה במטה וויוורק בניו-יורק, שלפי התחקירים היה מקום שהקפיצו בו טקילות ושרפו בו מזומנים, אין לה יותר מדי מה לספר. כשאני שואל אותה על אמזון, שמשמידה את חנויות הרחוב וידועה בתנאי העסקה מחפירים, היא אומרת: "זו מציאות מאוד מורכבת".
דווקא על התנאים שם יש לה מה להגיד: "אין באמזון קפה או תה או פינוקים. יש דוכן בננות אחד. כי המטרה היא למקסם את השירות עבור הלקוחות שלהם". על התקופה בתחום מרככי הכביסה אין מה להרחיב יותר מדי - בכל זאת, אתם יודעים, עוד לא נכתבו מילים מעניינות על התחום.
5 צפייה בגלריה
''לא הכרחנו את אייל שני להתנצל''
''לא הכרחנו את אייל שני להתנצל''
''לא הכרחנו את אייל שני להתנצל''
(צילום: תיקי גולן)
בואי נחזור לוולט: איך זה מרגיש כשקוראים לכם מגפה בזמן שיש מגפה אמיתית?
"להגיד שזו התקופה הכי טובה בחיים של המסעדנים? לא. האם אנחנו מתים שהקורונה תלך? כן".
ברור, מצד שני, גם קצת כיף להיות חזק.
"אתה לא נכנס למשרדים שלנו ומרגיש שאתה בפייסבוק. הייתי בפייסבוק, זה לא נראה כמונו".
זה לא שאתה נכנס לפייסבוק וזה נראה כמו טירת האופל. לי זה נראה אותו דבר.
"היי, בקושי סודה הבאנו לך. אין לנו אותם תנאים. כי הרוח של החברה היא צעירה. וולט בארץ שנתיים. יש תחושה שיותר מזה, אבל לא".
האלה שם בפינלנד לא נגנבים מההצלחה שלכם? בעולם וולט לא שחקן גדול. קצת סקנדינביה, וראיתי שיש בקזחסטן.
"גם באזרבייג'ן יש. ובברלין עכשיו ובעוד המון מקומות. הם נכנסים למקומות הנכונים".
בואי נדבר על התביעה נגד וולט בטענה של ניצול עובדים. נכתב עליכם שאתם שורש כל הרע של הגיג אקונומי.
"משרד עורכי הדין מטפל בזה. המודל חדש. בודקים אותו. ובגדול השליחים שלנו מעוניינים בזה. אנחנו כל הזמן שואלים אותם איך להשתפר, ובמקום הראשון, הכי חשובה להם הגמישות. גם לפני הקורונה היו אלפים ברשימת המתנה להעסקה. 6,000 ממתינים. תחשוב על סטודנט באוניברסיטה שיש לו עכשיו יום חופש בשבוע וזה מסתדר לו".
ובכל זאת, לרבים זה נראה כמו ניצול.
"זה 80 שקל לשעה. על זה תוריד פנסיה וביטוח - אפילו אם תגיע ל-55־60 שקל לשעה, זה מאוד אטרקטיבי. אני ואתה עלינו למשלוח ותיק-תק סיימנו".
מה קורה אם גונבים להם את האופניים, מה קורה אם הם עושים תאונה?
"וולט יצאה ביולי עם ביטוח תאונות לשליחים. מעבר לזה הציוד של הוולטרים הוא שלהם. אנחנו רואים איך אנחנו יכולים לעזור, אבל זה ציוד שלהם. וולט זו החברה הראשונה בישראל שמפעילה ביטוח עצמאי למשלוחים שפעיל מהרגע שהוא פותח את האפליקציה, ועד חצי שעה אחרי כשהוא חוזר הביתה. זה לא עולה לו כלום, וזה עולה לוולט הרבה כסף”.
אם הוא עושה תאונה בזמן העבודה והאפליקציה שלו עובדת אז הביטוח מכסה לו הכל?
"תהיה תגובה מלאה. לקח לוולט המון זמן להצליח לבטח עצמאים, בטח על אופניים וקורקינטים. לגבי ימי מחלה, הוולטר יכול לפתוח ולסגור את האפליקציה מתי שהוא רוצה. אתמול וולטר שאל אותנו אם זה בסדר שהוא נוסע לגלוש בחו”ל. וכמובן שכן. אתה לא צריך להודיע לנו כלום. וולטרים שנכנסים לבידוד מקבלים מענקים מהחברה. אין עצמאים בארץ שיש להם את זה".
בכמה ההכנסות שלכם גדלו בסגרים?
"ההכנסות גדלו אבל גם ההוצאות גדלו. כי אתה רוצה ששירות הלקוחות יהיה באותה רמה. אנחנו חברה פרטית ואנחנו לא מספקים נתונים כלכליים. ברגע שיורדים מהסגרים יש ירידה במשלוחים. קשה לי להגיד של כמה כי גם נכנסנו לערים חדשות. באופן כללי יש עלייה בסגר וירידה - מבורכת, אגב - אחריו בהזמנות".
גם אם הגדלת את שירות הלקוחות שלך, עדיין הרווחת יותר מהעלייה במכירות.
"נכון".
והמסעדות לא.
"מסעדות לא יכולות להתקיים ממאה אחוז משלוחים. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים. הורדנו לחודש ל-22 אחוז. האם זה הציל את המסעדה? ברור שלא. האם זה עזר לאנשים לצאת לעבוד, להישאר באקטיביות, לעשות רווחים מינימליים? זה מה שאנחנו מנסים לעשות. אנחנו היינו אמורים להיות 'על הדרך' של המסעדות. שאם המסעדה משלמת כבר לעובדים ועל המקום, הם יכולים לעשות משלוחים בשעות המתות".
איך הענף הזה ייראה אחרי הקורונה? כמה יישארו?
"רוב המסעדות שאיתנו בינתיים מחזיקות מעמד".
כמה מהמסעדות שעובדות איתכם נסגרו?
"הרבה נסגרו בתקופות של הסגרים, חלק ייצאו מזה וחלק לא. כמה עשרות בודדות פשטו רגל. המון מסעדות בנס-ציונה למשל, דווקא חזרו לעבוד כי הגענו. לכן אנחנו מקבלים פניות מכל מקום".
יש מסעדנים שרוצים להשיק שירות מתחרה. אם הם יגבו 15 אחוז עמלה - מה תעשי?
"אני לא יכולה לרדת ל-15 אחוז. מבחינת רמת השירות והטכנולוגיה, הזמינות, ששליח יגיע תוך חצי שעה אליך הביתה. אחד המסעדנים אמר לי - אתם עושים חסד לאוכל שלי, כי מנה שתגיע ברבע שעה לבית של הלקוח לעומת מנה שמגיעה עד 45 דקות מאבדת את איך שהמסעדה התכוונה שתגיע. המסעדה כל כך מקפידה על טריות וזה חשוב לה. כל אדם שמגיע אומר לי - 'אני הלקוח הכי נאמן של וולט'. לפני שהצטרפתי הזמנתי פעם ביום".
5 צפייה בגלריה
מספקים עבודה בתקופה קשה. שליח וולט
מספקים עבודה בתקופה קשה. שליח וולט
מספקים עבודה בתקופה קשה. שליח וולט
(צילום: עמית שעל)
האפליקציה של וולט היא בעצם שלוש אפליקציות שונות. אחת שאתם מכירים, זאת של הצרכנים, אחת שמיועדת לשליחים ובה הם יכולים לראות בכל עיר אם יש מספיק עבודה ואם כן להיכנס לעבוד וגם מקבלים בה את המשימות ואת הגוגל מאפס הרלוונטי. ואחת למסעדות, שם הן מקבלות הזמנות וגם יכולות לקבל נתונים לגבי העסק שלהן.
הצרכנים משלמים את דמי המשלוח שהולכים לוולט לפי המרחק מהמסעדה, אבל עם רף תחתון של עשרה שקלים. באובר איטס, שירות מתחרה שפועל בערים בעולם, אם המסעדה בלונדון נמצאת ליד הבית שלך תשלם דמי משלוח של כמה אגורות, וגם אין מינימום הזמנה של 50 שקלים. כלומר, אדם שבא לו קפה וקרואסון ישלם את הכמה פאונדים שלו עם דמי משלוח של 20 פני. בוולט, גם אם אתה רוצה שייק ב-20 שקלים, תאלץ לשלם 60 שקלים - מינימום הזמנה של 50 ומינימום דמי משלוח של עשרה שקלים.
אגב, כשאני ואשכול הזמנו צהריים מוולט למטה של וולט, היקום אולי לא קרס לתוך עצמו, אבל המסעדה עשתה טעות בהזמנה והביאה דג במקום מנה בשרית. הלכתי עם התלונה עד ההנהלה, שלעסה את המנה שלה בפה סגור.
מה לא תזמיני בחיים?
"אני צמחונית, אז מנות עם בשר. אני אוהבת להזמין אסיאתי. אני מזמינה קינוחים. גלידה. אני מנסה להזמין ממקומות חדשים. מקומות קטנים. זה כיף המגוון, אבל בוא נגיד שבאן אני מזמינה די הרבה".
מבשלת בבית?
"בתקופת הקורונה למדתי להכין שלוש מנות ואלה שלוש המנות היחידות שאני מכינה. לפני זה בישלתי שקשוקה. או הכנתי טחינה".
אילו מנות?
"קארי, זה קל. פסטה. ופנקייקים די טובים. וזה בערך ההיצע הקולינרי שלי".
את לא מכינה לעצמך צהריים?
"אני מזמינה, כולם פה מזמינים".
זה לא מלא כסף?
"להזמין כל יום? אני מזמינה פעם ביום, ובערב מנסה להכין את הקארי שלי".
כמה מרוויח מישהו מהשירות לקוחות?
"40 ומשהו שקלים בשעה".
להזמין כל יום זה חתיכת הוצאה.
הם עובדים בערך שלוש-ארבע פעמים בשבוע, משמרות, אז זה לא כל יום. אחד הדברים שהם אוהבים זה שיש בעיה עם איזשהו משלוח אז זה מגיע אליהם. כשהייתי מלצרית והייתה בעיה עם מנה זה היה מדהים".
הטעם של הישראלים, על פי וולט, לא מאוד מפתיע. שעות השיא למשלוחים הן אחת בצהריים ותשע בערב, הקטגוריה הכי פופולרית היא זו של ההמבורגר, והמנה המועדפת היא שניצל. לפי נתוני וולט, החברה משנעת כל חודש לא פחות מ-48 טונה של גלידה לצרכנים.
בחודשים האחרונים, התרחבה וולט גם למשלוחים נוספים - בשר מקצביות, מצרכים בקטגוריית המרקט, ומוצרי פארם. מתברר ש-60 אחוז מההזמנות מהמרקט אחרי תשע בערב מכילות שקיות במבה.
לאילו עוד מקומות תתפתחו? יש לכם פארם, בשר, מרקט. מה עם צעצועים נגיד?
"כרגע אנחנו לא מוכרים צעצועים. המטרה שלנו היא שהלקוח יקבל את החוויה הכיפית הזאת של עד חצי שעה משלוח גם לדברים אחרים. התחלנו במסעדות, אנחנו מציעים עוד דברים וחושבים לאן אפשר להרחיב את זה. אנחנו מחכים שהקורונה תיגמר ונוכל להציע עוד דברים. כרגע התקופה הישרדותית, גם לנו וגם ללקוחות. בגל הראשון אנשים לא יכלו לצאת מהבית אז דחפנו את המרקט. היו ביצים רק בוולט.
"שנה אחורה, כדי להזמין משהו תוך חצי שעה - לא היה כלום. למשלוח של אוכל היית צריך לחכות שעה וחצי וגם לבחור ממגוון מוגבל. מסעדות לא נועדו להיות רק מטבחי משלוחים, חנויות לא נועדו להיות רק למשלוחים".
מה לא היית מאמינה שיזמינו ובכל זאת מזמינים?
"נדהמנו לגלות שאחד המוצרים המוזמנים ביותר בעולם הפארם הוא בדיקות היריון. כנראה עוד תוצאה של שנה בבית".
מה הסיטואציה הכי הזויה ששליח נתקל בה ושמעת עליה?
"אני שומעת כל יום סיפורים מצחיקים ששליחים נתקלים בהם. שליח אחד הגיע באמצע משחק כדורגל והזמינו אותו להצטרף, הצטלמו איתו ושלחו לנו באינסטגרם. ושליח אחר קיבל טלפון היסטרי מבחור שהזמין בטעות לכתובת של האקסית".
חברים שלך מבקשים הנחות?
"אני מקבלת 15 אחוז - מה הם יקבלו? אין הנחות. בן הזוג שלי צוחק שלו יש את ההנחה הכי גבוהה - מאה אחוז, כי מאז שהתחלתי לעבוד שם רק אני מזמינה מוולט. הוא מאוד אוהב את הבדיחה הזאת".
מה האתגר הכי גדול שלך כאישה בעולם של גברים?
"השאלה הזאת. אמנם התמזל מזלי ואני עובדת בחברה שחלק גדול מההנהלה בה מורכב מנשים, ומינו לתפקיד המנכ"לית אישה, והנושא לא על סדר היום אצלנו, אבל עדיין אחת הסיבות שאני סיפור עיתונאי היא עצם היותי אישה. ביום שזה יפסיק להיות סיפור נדע שהוכחנו שצריך לבחון אותנו על פי הכישורים שלנו והיכולות, ולא על פי המגדר".
מקבלת תגובות על זה?
"אתמול ראיינתי מועמדת והיא אמרה לי בסוף, ראיתי אותך בטלוויזיה ואת לא יודעת איך התרגשתי לראות אישה שמובילה חברה. התברכתי במשפחה שמאוד מאמינה בי ובחברים, ומזה גם מגיעה האמונה שלי בעצמי. כשאתה שם את עצמך ומנסה זה הדבר הכי חשוב. יש עבודות שלא קיבלתי, אוניברסיטאות שלא התקבלתי. אבל אני תמיד בוחרת לנסות שוב. אני ממשיכה להאמין בעצמי ולנסות. זה הדבר שאני הכי ממליצה לנשים. לפני כמה ימים יצא דירוג של 50 המנהלים הכי טובים במשק. כמה נשים היו שם? שתיים. אישה שמסתכלת על רשימה כזאת מתבאסת. את מרגישה שאת לא במקום שלך".