שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הו Mooma!
    סוף סוף אתר מוזיקה ישראלי מקיף, שמאמין שאפשר גם להרוויח כסף ממוזיקה ברשת

    מנכ"ל קשת אינטראקטיב, גיא בהר, סבור שהפרסומים המוקדמים, שהזכירו בנשימה אחת את Mooma, אתר המוזיקה של החברה, ואת רדיו וואלה! החדש, חוטאים לראשון. "גם יאהו! מפעילה ערוצי רדיו רבים, אך רחוקה להיות הפופולרית בתחום זה. האתרים המתמחים במוזיקה הם המובילים את התחום", הוא אומר.
    במידה מסוימת, הצדק עמו. רדיו וואלה! הוא אחרי הכל, רדיו בלבד בתוך אתר גדול שמחלק את תקציבו בין פעילויות נוספות רבות. גם Mooma המושקע אינו בן יחיד של קשת אינטראקטיב, אך הוא ללא ספק היהלום שבכתר בין אתרי חברת הבת של זכיינית ערוץ 2.
    האתר, שיושק מחר (ו') לאחר כשנתיים של עבודה, כולל 33 ערוצי רדיו, מגזין מוזיקה יומי עם כתבות, ביקורות וראיונות, פורומים, לוחות מופעים ואנציקלופדיה מוזיקלית בעריכת יואב קוטנר, עם יותר מ-3,000 ערכים.

    אנשים שאוהבים מוזיקה

    אין ספק ש-Mooma הוא אתר המוזיקה המקיף ביותר שקם בישראל, וקשת אינטראקטיב לא חסכה כסף בפיתוח האתר ותכניו. השם Mooma אינו בעל משמעות מסוימת אך בחברה מסבירים כי ביקשו מלה מוזיקלית אשר תהא די מופשטת כדי שכל אחד יוכל "להתחבר אליה".
    את Mooma עושים אנשים שאוהבים מוזיקה וזה מורגש בתכנים. האתר מספק מזון מוזיקלי מגוון - עבור מעריצי שרית חדד כמו גם ניצולי גלגלצ. חשוב להדגיש כי לא מדובר באחדות לאומית כי אם באחדות של ניגודים, כאשר בחסות שרת אחד מתנגנים צלילים כה שונים, כמו בתריי זוזיי המבצעים את Add it up של ה-Violent femmes, אוסף הבי סיידס החדש של הפיקסיז והלהיטים הגדולים של להקת הנח"ל.
    רדיו Mooma מציע ייצוג ראוי והולם למוזיקה ישראלית, שזוכה גם לאזור משלה באתר. תחנות הרדיו בעברית כוללות תחנת רוק ישראלי, ים תיכוני, ארץ ישראל הישנה והטובה, כנען 101 (רוק, פופ וראפ בעברית), שירי אהבה ישראלים ו"שירים בלחש".
    28 ערוצים נוספים, אליהם ניתן להתחבר ישירות מהדף הראשי או מבתי הבית של הערוצים, כוללים פופ, רוק, דאנס ואלקטרוני, מוזיקה שחורה, ג'אז ובלוז, קונספט, ותחנת המאה ה-21. בדף הראשי ניתן לראות את השירים המתנגנים כעת בכל ערוץ רדיו, אך אפשרות זו לא תמיד פעילה.
    רדיו Mooma נשמע היטב גם במודם 33,600 סל"ש, אך במהלך הימים שבהם נבדק נרשמו תקלות טכניות רבות, כמו שירים שנקטעו לפתע במהלך הנגינה ותקיעת מנגנון ה-buffering. מאחר שהאתר בגרסת הרצה יש לקוות שתקלות אלה יתוקנו מהר.

    הבעיות: אין רדיו אישי, ניווט מעט בעייתי

    בניגוד לרדיו וואלה!, רדיו Mooma אינו מציע בשלב זה אפשרות לגולשים אפשרות להתאמה אישית של ערוצים. רדיו אינטרנט ללא פרסונלזיציה מספק שירות חסר ביותר, יעידו אלה שאינם יכולים בלי הרדיו האישי שלהם ב-SonicNet או Launch.com.
    ב-Mooma מתרצים זאת בעלות היקרה של פיתוח מערכת פרסונליזציה, אך מבטיחים כי אפשרויות להתאמה אישית יתווספו במהלך השנה.
    העיצוב של Mooma נקי ואסתטי, דפי ה-HTML אלגנטיים וקלים עם שימוש מתון ברכיבי פלאש. הדפים של Mooma נראים אמנם "קול", אך הממשק עמוס במטאפורות מורכבות והניווט בו אינו מובן מאליו, עד כדי פגיעה ביכולת של גולש חדש ללמוד את המערכת.
    המכורים למוזיקה לא יתקשו להתמצא ב-Mooma תוך זמן קצר, אך ייתכן שגולשים שכל מטרתם היא לפתוח רדיו ולשמוע להיטים, בלי להתאמץ, עלולים להתייאש.
    נוסף על החלוקה לערוצי מגזין, אנציקלופדיה ורדיו, מערכת ניווט נוספת בדף הראשי מפנה לדפי בית על פי ז'אנרים – ישראלי, פופ, רוק, דאנס ואלקטרוני ומוזיקה שחורה.
    נוסף על כך, כולל האתר דפי בית לכל אחד מ-33 ערוצי הרדיו. כל דף בית של ערוץ כולל רשימה חלקית של השירים המושמעים באותו ערוץ, חדשות, דבר העורך, קישורים לתחנות נוספות מאותו ז'אנר, ערכי אנציקלופדיה, כתבות, ידיעות וביקורת בנושא הערוץ והערוצים הפופולריים ביותר.
    ריבוי דפים באתר כשלעצמו אינו בהכרח בעייתי (לראיה, יאהו!, עם מאות אלפי דפים), אך כאשר הממשק אינו מובן מאליו ומערכת הניווט יותר מדי ליניארית ומעט מדי אינטואיטיבית, נוצר עומס קוגנטיבי בלתי רצוי.
    המצב מחמיר ברגע שמעמיקים אל תוך האתר, אז ניתן בקלות לאבד אוריינטציה במרחב והפתרון היחיד הוא לחיצה על הלוגו הידידותי של Mooma, המשגר את הגולש לדף הבית.

    ב-Mooma מאמינים בפרסומות

    15 אנשים עובדים ב-Mooma, עשרות נוספים השתתפו בהקמתו. המוטו של אנשי קשת אינטראקטיב באשר ל-Mooma הוא "הכי איכותי והכי גדול", מלים שיחרידו כל יזם אינטרנט בימים קשים אלו. בקשת אינטראקטיב, בניגוד לרוח הנכאים ששורה כעת בחברות האינטרנט, דווקא אופטימיים. הנסיבות המקלות לזכותם הן הגב הכלכלי (אשר כפוף לאחרונה) של שידורי קשת.
    קשת אינטראקטיב רואה ב-Mooma פלטפורמה למכירה עתידית של תכנים לסלולר ולטלוויזיה. בהר אינו מוכן לחשוף את גודל ההשקעה בפיתוח האתר, אך חוזה ש-Mooma תגיע לאיזון תפעולי בסוף 2002 ולרווח תפעולי ב-2003.
    ההכנסות צפויות משיתופי פעולה, פרסום, חסויות ומסחר אלקטרוני. הגולשים לא יופנו בשלב זה לרכישת אלבומים מתוך נגן הרדיו, אך הפניות לרכישת אלבומים כבר קיימות בשירים שמופיעים בערכי האנציקלופדיה.
    בהר מציין כי בשלב כלשהו, "כאשר השוק יהיה מוכן" חלק מהתכנים באתר יוצעו למשתמשים עבור תשלום, אם באמצעות תשלום על פי רוחב הפס (האזנה לרדיו בפס צר חינם והאזנה בפס רחב עבור תשלום) או גביית תשלום עבור גולשים שיעדיפו לא לראות פרסומות בנגן המדיה שלהם.
    בהר סבור שהפרסום באינטרנט אינו מת ובטוח שבקשת אינטראקטיב יודעים מה המפרסמים רוצים. "החתירה לרווחיות היא חלק מהיכולת שלנו להציע חבילות אטרקטיביות", הוא אומר.

    שומרת על זכויות יוצרים

    היעדר תחנות רדיו ישראליות באינטרנט (למעט רדיו נטקינג המנוח) עד כה נבע, בין היתר, מהתמלוגים הגבוהים שדרשה אקו"ם מתחנות רדיו עבור ניגון השירים. לקראת השקת Mooma הגיעה קשת אינטראקטיב להסכם עם אקו"ם.
    בהר מסרב לציין מהו הסכום שתשלם Mooma לאקו"ם, אך מוסר כי מדובר בסכום הנמוך משמעותית מזה שדרשה אקו"ם בעבר. "הם חשבו שחברות האינטרנט מפוצצות בכסף, אבל אחרי שהם ראו את נטקינג קורסת הם גילו התחשבות וירדו במחיר", אומר בהר.
    בהר מצהיר כי Mooma מתכוונת לשמור על זכויות יוצרים באתר. לראיה, אין אפשרות להוריד שירים מהאתר או לבקש לשמוע שיר מסוים.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים