שתף קטע נבחר

לשם שמיים?

מרצדס מודה שהיא לא ממש מרוויחה במכירת סדרה A. אז מה כן?

היא נחתה לראשונה בשנת 1998. המרצדס הקטנה בעולם, שמאוחר יותר שינתה צורה, הוארכה ובדרך גם נמכרה בכ-200,000 יחידות בשנה. עכשיו מודיעה מרצדס שהיא לא ממש מרוויחה כסף במכירת סדרה A ונראה שמגמה זו תימשך לפחות עוד כמה שנים.

 

מחזור חיים ראשון

 

יותר ממאה מיליון יורו הושקעו לאחרונה בפיתוח ובשינויים הדרושים להצגת הדגם המוארך של ה-A. המטרה הייתה הגדלת נפח המכירות של המכונית ואולם ההוצאה הגדולה תהפוך, כך מרצדס, את מחזור החיים הראשון של המכונית ללא רווחי. ולא, לא שצריך לדאוג למרצדס, אולם מעניין להבין את התפיסה.

במרצדס טוענים כי מחזור החיים הראשון שסופו עתיד להגיע לקראת השנים 2004-2003 אמנם נמשך כשש שנים אך אינו מיועד לרווח. "אם ניקח בחשבון את הוצאות המחקר, הפיתוח, הייצור והשיווק של דגם חדש, לעולם לא נגיע לרווח במחזור החיים הראשון" מסביר יורגן הוברט, חבר הדירקטוריון של מרצדס והאחראי למכוניות הקטנות בקונצרן. ויש לו גם דוגמאות, כמו סדרה C הרווחית מאוד שהחלה את דרכה עוד בתחילת שנות ה-90 כמרצדס 190, שלא הייתה משתלמת כלכלית.

יחד עם זאת, במרצדס פועלים באופן קבוע להורדת הוצאות הייצור השוטפות על כל מוצר וה-A אינה שונה. הוברט מעדכן כי השנה קיצצה מרצדס ב-10% את ההוצאות על ייצור ה-A וכי המגמה צפויה להימשך. הפעם, כך הוברט, היה מדובר בחיסכון בדיפון העור לו זכה תא הנוסעים ושימוש בחומרים מושכים אך יקרים פחות כמו עץ ואלומיניום.

למרות שהוברט טוען שפער הרווח הוא דבר שכיח ואופייני לכל החברות, הרי שיש לו גם דוגמא הפוכה, מקרה יוצא דופן שבמקרה מדובר בו בסדרה M של... מרצדס. הג'יפ החדש הפך כבר רווחי והוברט מסביר כי במקרה זה היו מכלול של גורמים מקלים כמו ביקוש גבוה, עלויות ייצור נמוכות והטבות שהעניקה למרצדס אלאבמה שבארה"ב, שם מיוצר הג'יפ. אז איך אומרים אצלנו: פעם עולים ופעם... טוב, לא ממש יורדים

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס A. מפסידים...
מרצדס A. מפסידים...
אבל תמיד יש עוד דגמים
אבל תמיד יש עוד דגמים
מומלצים