שתף קטע נבחר

לאדה חוזרת

בטוח שהיא לא חסרה לכם, ברור שכמעט אף אחד לא ממש התגעגע. ובכל זאת, לאדה שוב אצלנו

לא רבים שמו לב לכך כי מאז 1997 לא מפעילה יותר סוכנות פראמונט את אולם התצוגה של לאדה. במקביל, מעטים בלבד מודעים לכך כי הסוכנות הפסיקה לאלתר את יבוא המכוניות הנ"ל. הסיבה לכך פשוטה. גם אם הסוכנות עסקה בשנים ההן בקניה ומכירה של מכוניות לאדה, היא לא עשתה זאת דווקא כאן. במקום, הוכיחה ובהצלחה לא קטנה כי ניתן למכור קרח לאסקימוסים.
אתם שואלים למה? ובכן, המכוניות שנרכשו על-ידי פראמונט כביכול לטובת יצוא לישראל, שווקו דווקא במזרח אירופה, בעיקר במדינות חבר העמים, כולל רוסיה.
בארץ לא הצליחו המכוניות של לאדה לעורר עניין אמיתי, ובצדק. תכנון מיושן, איכות רחוקה מהמקובל כעת ולא מעט תקלות הרחיקו לקוחות רבים. זו כנראה גם הסיבה לכך כי מעטים התרגשו בינתיים לשמע הבשורה על חזרתה המיועדת של החברה אלינו, ממש בחודשים הקרובים.
השאלה היא האם יש ללאדה סיכוי להצליח אצלנו, והתשובה אינה חד משמעית. אמנם, הקהל הישראלי מוכיח פעם אחר פעם כי מחיר רכישה זול הוא מקדם מכירות ללא תחרות, אך כלל לא ברור האם ההתקדמות שעשה שוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות מאפשרת עדיין למכור כאן כלים בסיסיים בלבד, בעלי תדמית נחותה.

אכן…

"הבעיה של לאדה הייתה בעיקר תדמית" אומר יואל שנדל, מנהל חברת מפרם שתהיה נציגת לאדה בארץ. "הייתה לה תדמית של מכונית שרק עולים חדשים קונים, בגלל המחיר הזול כל-כך, ומזה אנחנו מתכוונים להיפטר. בעתיד ננסה להעניק לה תדמית של מכונית זולה למשפחות צעירות, ולהשתדל במיוחד להתנתק מהקשר לעליה הרוסית".
ואתם יכולים לסמוך על שנדל שיכיר בבעיות מולן הוא ניצב. כאחד ממנהלי הסוכנות בעבר, ההיסטוריה של לאדה בארץ מוכרת לו היטב. לכן גם תשווק לאדה בארץ ברמות גימור גבוהות מבעבר, לא עוד עם אבזור דל וכמעט מעליב. הפעם תקבלו הגה כוח ואת מלוא הציוד החשמלי המקובל כולל מזגן - גם אם יותקן בארץ במרבית המקרים. אגב, רק לצורך הפרוטוקול ואמת המידה נספר לכם כי שנדל אגב, היה בזמנו לא פחות ולא יותר ממנכ"ל יגואר בישראל, מייד לאחר שעזב את לאדה בעבר…

הדגמים

משלוחים ראשונים של המכוניות צפויים לנחות כאן כבר בסוף ספטמבר. בתחילה יגיעו שני דגמים עיקריים - הניבה וסדרת ה-110. את הניבה, רכב השטח הוותיק של לאדה, כמעט ואין צורך להציג. אך הפעם הוא יגיע אלינו בגרסה משופרת מזו אותה הכרנו בעבר. למשל, הוא מצויד בגרסתו הרלוונטית במנוע בנפח 1.7 ליטר עם הזרקת דלק והספק מרבי רשמי של 81 כ"ס. בשטח זה מספיק בהחלט, על הכביש זה לא הרבה - רכב השטח הרוסי ירשום 135 קמ"ש ויזנק למאה בלא פחות מ-22 ש'.
בניגוד לניבה המוכרת, לפחות לכל חובבי רכב השטח בישראל, על ה-110 רק מעטים שמעו. למעשה, מדובר בסדרת דגמים עם גרסאות מרכב שונות, כולל - תאמינו או לא - גרסת לימוזין מוארכת המכונה בשם "פולמן", כינוי חביב במיוחד על הלימוזינות של מרצדס. אך לא רק. על בסיס ה-110 יש גם גרסאות ספורטיביות, סגורות ופתוחות.
בכל מקרה, אלינו תגיע המכונית בגרסת ארבע דלתות (110), חמש דלתות (111) וסטיישן (112). שלושתן עם יחידות מנוע בעלות 16 שסתומים ובנפח 1.5 ליטר המייצרות הספק מרבי של 94 כ"ס.
מדובר בקומפקטית/משפחתית קטנת-מידות עם בסיס גלגלים צנוע של 249 ס"מ ואורך כללי של מעט פחות מ-430 ס"מ. לעומת מספרים לא מרשימים אלה, נתוני הביצועים מפתיעים יחסית, בעיקר לעומת הזכור לנו מיצרן המכוניות - מהירות מרבית של 185 קמ"ש וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-12 שניות בלבד. את הנובה (הגרסה הרוסית לפיאט 124) והסמארה שנחתו כאן בעבר, אין כרגע כל כוונה להביא.
במקום, מעדיפים בסוכנות ללטוש עיניים חמדניות לכיוון רכב שטח חדש המכונה 2123, בגרסת שלוש או חמש דלתות ומנוע טורבו דיזל של פיז'ו, המשווק בינתיים רק ברוסיה. יצרני לאדה מתכננים לייצאו גם תחת השם שברולט ניבה, תוצאת שיתוף הפעולה עם ג'נרל-מוטורס, לה מניות במפעל הרוסי.
אך למרות התכניות לעתיד, שיפורים, שינויים ודגמים עתידיים, הנשק העיקרי של החברה במלחמה על הארנק הישראלי ימשיך להיות תג המחיר. תג-מחיר נמוך, למען הדיוק. שנדל צופה כי הסכום אותו ידרוש עבור הניבה או ה-110 יעמוד על כ-70,000 שקלים. באותה הזדמנות הוא גם מספר לנו כי לפחות בתחילת הדרך, הוא צופה פחות קשיים במכירת הניבה. יש לכך שתי סיבות עיקריות. ראשית, הוא מוכר כבר ואפילו זוכה להערכה לא מעטה. שנית, ולא פחות חשוב כמובן – הוא יהיה כפי הנראה רכב השטח הזול ביותר בארץ. וזה חשוב, כפי שכבר אמרנו…

מי?

מפרם, למי שאינו יודע (ורובכם, כך אנו מניחים, אכן לא יודעים), היא חברה ותיקה וגדולה בעולם הרכב הישראלי, אך היא לא עסקה ביבוא מכוניות נוסעים. חקלאים מנוסים יספרו לכם כי מדובר ביבואן טרקטורים מתוצרת ג'ון דיר. אגב, מפרם תהיה גם יבואנית המונית הלונדונית - לונדון טקסי - שתגיע אלינו בקרוב.
המרכז הלוגיסטי של היבואן החדש, כמו-גם המוסך המרכזי (שכבר קיים) ימוקמו בחיפה. מלבד זאת תקים החברה אולמות תצוגה מרכזיים בתל-אביב וחיפה ומוקדי הפצה אזוריים בירושלים ובדרום. "בכל הנוגע להפצת חלפים נשתמש במערך שיש לנו כבר היום" מסביר שנדל, "אך למעט המוסך המרכזי בחיפה ישמשו אותנו מוסכים של סוכני משנה ולא כאלה שבבעלותנו".
מכוניות לאדה עדיין לא סיימו את הליך התקינה במשרד התחבורה, ובכל מקרה היבואן יחויב להעניק להם שנתיים אחריות. מה שיתקבל כמובן בברכה אצלנו. כדאי להזכיר, למי ששכח, כי בכל זאת ישנן אלפי לאדות בארץ. באלה שלא הושבתו בינתיים עקב מחסור בחלפים או שירות מסודר, נוהגים רבים שישמחו לשמוע כי ראשית מתכוונים במפרם ליבא ארצה חלקי חילוף ולייצב את מערך השירות. בהצלחה, הם זקוקים לכך.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חדשות אצלנו. לאדה 110...
לאדה 111...
112...
ו-2123
גם הניבה המוכר יחזור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים