שתף קטע נבחר

הקנגו יורד לשטח

לאחר שהעניקו הנעה כפולה למיניוואן, ממשיכים ברנו לחפש נישות. הפעם - מסחרית קטנה ושובבה (עוד יותר)

אחרי טבילת אש ראשונה בשטח עם הרנו סניק 4X4, ראו רנו כי טוב והחליטו לבצע הסבה דומה גם עבור הקנגו. ואם למבוגרים שבינינו הזכיר הקנגו את הרנו 4 המסחרית הרי שהגיחה של הכלי המסחרי הקטן לשטח יכולה להזכיר לרבים את הרודיאו. הרודיאו היה ג'יפון פתוח עם הנעה קדמית שמבוסס על הרנו 4. אז טענו כנגד רנו שהיא חקיינית של סיטרואן שהציגה את המהארי. היום, כמו שזה נראה, רנו היא דווקא ראשונה ליישם רעיונות מקוריים שדורשים מעט תעוזה. למען האמת הצעד הזה אינו מפתיע ואפילו מתבקש אחרי הצגת גרסת הפמפה המוגבהת של הכלי המסחרי.

 

גם בשטח

 

וכך, בהתאם לרצפט המוכר, מציעה רנו גרסת "שטח" לקנגו המוכר. המסחרית הקטנה שנהנית באירופה ואצלנו מביקוש גבוה זכתה לטיפול הקוסמטי המתבקש במינון נמוך מזה של הסניק, גם כדי לשמור על מחיר זול.

בכל מקרה אי אפשר לפספס אותו. זאת בייחוד בשל רצועת "הגנה" פלסטית שמקיפה את חלקו התחתון מפגוש לפגוש. בנוסף הפגושים אגרסיביים יותר, החישוקים גדולים יותר והצמיגים יעודים (חישוקי "15 וצמיגי 185/65 המתאימים גם לשבילים). יש גם הגנה קלה לתחתית ולחזית המרכב. הקנגו הזה גם גבוה מאחיו הרגיל- מרווח הגחון גדל ב-6 ס"מ ל-20 ס"מ.

גם תא הנוסעים יעבור שינויים הכרחיים, כמו למשל לוח מחוונים שונה וספורטיבי יותר, גוונים שונים ואיכות משופרת לריפוד והדיפון. לכך יצטרפו מושבים בעלי תמיכה צידית משופרת, תאי אכסון נוספים לאורך התקרה, כמו במטוס, מנשאי כוסות ועוד.

שלא במקרה, במערכת ההנעה הכפולה נעזרים רנו בשותפה העסקית שלהם מיפן- ניסאן. לחברה היפנית יש נסיון עצום בתחום ומדפים מלאים במכללים לטובת החברה האם. המערכת מסתייעת גם בבקרת אחיזה לציר הקדמי. לקנגו אגב גם מערכת ABS עם סיוע בבלימת חירום (אסיסט).

מערכת המתלים שומרת על תצורה מוכרת של מקפרסון מלפנים, למעט חיזוק חלקים הכרחיים ומהלך מתלה גדול יותר. מאחור המצב שונה ובקנגו הולכים רנו לפי מתכון דומה לזה בו השתמשו בהסבת הסניק. הם החליפו את המתלה האחורי החצי נפרד בכזה שהוא עצמאי, עם זרועות עוקבות. המתלים כמו גם מכללי ההנעה מחוברים לתת שלדה חדשה עם בידוד רעידות מיוחד.

 

כח

 

הקנגו 4X4 יירד מאותו פס ייצור המשמש את אחיו הרגילים, מצויד באחת משתי יחידות הנעה - בנזין 1.6 ליטר עם 16 שסתומים המייצר 95 כ"ס או מנוע דיזל מסילה משותפת בנפח 1.9 ליטר והספק מרבי של 80 כ"ס. שיווק הראשון מהשניים באירופה מתוכנן לקיץ הקרוב, הדיזל יאלץ להמתין מספר חודשים.

 

ומה זה אומר?

 

הקנגו 4X4 מציג בהחלט כיוון חדש ומושך למסחריות הקטנות המוכרות. נכון, אמנם פיז'ו וסיטרואן עשו זאת כבר עם דנג'ל אבל בחרו בדרך צנועה יותר מבחינת מראה, תדמית וגם שיווק. בפיאט כבר הודיעו לנו שיש תוכניות לדובלו כזה, אבל הם מחכים לטבילת האש של רנו. החדשות הטובות באמת הן שהרכב החדש לא יהיה יקר במיוחד ולמעשה עם המחיר, שינוע סביב ה-115,000-110,000 שקלים, הופך הקנגו לאחד מכפולי ההנעה הזולים ביותר בארץ ולזה יש להוסיף כמובן את הרב-גוניות המצויה בו כבר מהבסיס. אבל כמובן שכדי להצליח חייב רכב זה גם להוכיח עצמו מבחינה מעשית וזה בדיוק מה שאנו מתכוננים לבחון בשעות הקרובות.

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו קנגו...
רנו קנגו...
בגרסת 4X4
בגרסת 4X4
טבילת אש ראשונה
טבילת אש ראשונה
מומלצים