חדשות היברידיות
הונדה תציג בשנה הבאה סיוויק בגרסה היברידית ובמקביל תפסיק את ייצור הפרלוד. היא לא לבד בשטח
לכולם ברור שלא לעולם חוסן. כמויות הנפט החבויות מתחת חולות שכנותינו הקרובות יותר ופחות, ידלדלו תוך שנים לא רבות ותעשיית הרכב מחפשת פתרונות. בין אלו שנוסו - מכוניות החשמליות, מונעות לחץ-אוויר, זבל אורגני או מימן - נמצא בינתיים פתרון ביניים.
מדובר כמובן במכוניות היברדיות (בנות כלאיים), העושות שימוש במנוע חשמלי לצד מנוע בנזין או דיזל, זאת על-מנת לצמצם את פליטת הגזים הרעילים ולשפר את צריכת הדלק. כעת נראה שהתחום ההיברידי עומד לעבור מהפך מהותי - בעיקר בתחום המספרים, פחות בתחום הטכנולוגי - מהפך שאותו תחל הונדה ממש בקרוב.
זורקים אחת, מאמצים שניה
הונדה אמריקה, חברת הבת של היצרנית מיפן, הודיעה השבוע כי כבר בשנה הבאה תוצג בשוק האמריקאי גרסה היברידית לסיוויק החדשה והמוכרת. דובר החברה, ארט גרנר, הדגיש כי מדובר בגרסת ארבע דלתות אוטומטית. ההדגשה באה להציג את השוני בין המכונית החדשה לאינסייט - ההיברידית הקודמת של הונדה. זו האחרונה הוצעה רק בגרסת שתי דלתות והייתה קטנה אפילו מהסיוויק.
המתחרה העיקרית של הונדה בתחום תהיה ככל הנראה טויוטה עם הפראיוס המוצלחת שלה, למרות שזו, שוב, קטנה במעט מההונדה. בהתאם להבדלי הגודל, תציע הסיוויק צריכת דלק גבוהה מזו של הפאריוס אך נמוכה מהמוכר כיום - 20 ק"מ לליטר. אגב, ציפיות החברה מקבילות לשינויים בגודל, כשהונדה מקווה למכור כ-12,000 דגמי סיוויק היברידיים מדי שנה.
במקביל להודעה על הסיוויק החדשה, הודיעה הונדה על הפסקת ייצורה של הפרלוד, מכונית הקופה של החברה שנמכרה בעבר גם בישראל. הסיבה לכך: "שוק תחרותי מאוד". בכל מקרה בהונדה מבטיחים למצוא מחליפה "שונה לחלוטין" עד לשנת 2003.
לא רק הונדה
אבל הונדה לא לבד בשטח, וטויוטה, היצרנית הגדולה ביפן, כמעט הצליחה לגנוב לה את ההצגה. כפי שסיפרנו לכם לפני כשבועיים, טויוטה מתכננת להציג בעתיד הקרוב גרסה היברידית למנוע שלושה ליטרים, גרסה שתשמש את המכוניות ה"ירוקות" של החברה. במקביל, הציגה החברה לראשונה גרסה היברידית לאסטימה - מיניואן גדול מתוצרתה.
אולם, כעת מתברר שהיה זה רק תרגיל חימום. השבוע הכריזה החברה על אחד השינויים המשמעותיים ביותר התחום ההיברדי. ולא, לא מדובר בחידוש טכנולוגי מרתק אלא בעיקר במספרים. טויוטה הודיעה כי החל משנת 2005 היא מתכוונת לייצר לא פחות מ-300,000 כלי-רכב שכאלה מדי שנה, מספר שללא ספק ישנה את התמונה ויגרור יצרנים נוספים לכיוון.