שתף קטע נבחר

הונדה S2000 - מתנת יום ההולדת היקרה של הונדה

הונדה פינקה עצמה עם ה-S2000 - מכונית שונה, ומדהימה

במכונית הזו אין שעון זמן, אין תא כפפות, אין תאים בדלתות, אין מחשב דרך, אין כיוון גובה מושב ואין כיוון הגה. אפילו מערכת מיזוג האוויר היא מהפשוטות בהן נתקלנו. ובכל זאת היא עולה יותר מ-300 אלף שקלים. הפשטות הזו, יחד עם תג המחיר הזה, אומרים למעשה הכל. זו אינה מכונית לכל אחד, ואם לדקדק זו מכונית למעטים בלבד. כאלה שיסתדרו כבר עם הספרטניות, בתמורה לביצועים מסמרי שיער, הנאה מנהיגה, מקוריות, ובעיקר ריגושים מכל סוג, בכמויות מסחריות אם אפשר. וכן, לכן זו גם רודסטר עם גג נפתח, שיהיה עוד קצת שמח.
הפשטות
תא הנוסעים הפשוט נראה מיוחד ממושב הנהג הנמוך. הוא גם מבהיר עד כמה קיצונית הגישה של הונדה. המכונית מתלבשת כמו כפפה על הנהג: מינימליסטית ואינטימית כשהכל קרוב לעין ולאצבע. בתוך כל זה נשתלו כמה פרטים שמסבירים שבמקומות החשובים, בכיף, לא חסכו. אפילו לוח המחוונים הדיגיטלי, שנראה כאילו נלקח ממשחק מלחמה יפני מיושן, אינו גימיק. מידותיו הקטנות מאפשרות תצוגה ברורה שאינה מוסתרת על ידי ההגה ואינה מסתירה את הכביש.
ומאותו מושב נהג נמוך, קרוב מאד לאספלט החם, אני מגלה לראשונה שלא צריך צופר ב-2000-S. עם מנוע היפר אקטיבי שמסתובב במהירות דמיונית כמעט, שאגות הקרב מהמפלט עושות את שלהן. חתולי רחוב נמלטים שמוטי זנב אל החצרות, הולכי רגל מבוהלים מסובבים ראש ונהגי יום ראשון עוברים ברצון מפתיע למסלול ימין. הנקודה המיוחדת ביותר במכונית החד-צדדית הזו היא המנוע המופלא, מנוע שבאמת אין שני לו. ולא פלא שדווקא הונדה בחרה לבנות מכונית סביב מנוע, ולא להפך. יצרנית המנועים הגדולה בעולם החליטה לייצר עבור ה-2000-S משהו מיוחד באמת, עם נתונים לא פחות ממדהימים: בעזרת טכנולוגיה מתקדמת הצליחו היפנים לסחוט ממנוע 2.0 ל' בלבד לא פחות מ-240 כ"ס, וזאת ללא סיוע של אביזרים היקפיים הכרחיים בדרך כלל דוגמת מגדש כזה או אחר. זה בערך פי שניים ממנוע 2.0 ל' רגיל ואין, פשוט אין, עוד מנוע ללא מגדש עם הספק כזה ביחס לנפח. למה הם עשו זאת? כי כך הם יכלו ליצור מנוע קל וקטן ולמקמו מאחורי הציר הקדמי, ממש במרכז הרכב לטובת חלוקת משקל אופטימלית.
הריגוש
אבל הסיפור האמיתי הוא מה שקורה מרגע הלחיצה על מתג ההתנעה האדום. נכון, ההתנעה אינה באמצעות המפתח בחריץ, אלא באמצעות הבוהן על ההדק – כמו במכוניות מירוץ, מיותר אולי להזכיר. לוקח זמן להבין איך, אבל קשה עוד יותר להתרגל לאופי הפעולה. המנוע הזה באמת מתעורר בערך במקום בו עמיתיו למקצוע החזירו זה מכבר את נשמתם לבורא הבוכנה. אין בארץ, סליחה בעולם, מכונית סדרתית אחרת המטפסת לגבהים כאלה ונשארת בחיים.
הלחיצה הראשונה מעט מאכזבת אמנם, כי אין כמעט כוח בסל"ד נמוך, אבל התעקשות קלה משחררת את החגיגה במהירות. ב-6,000 סל"ד המנוע הזה מתחיל לצבור תאוצה, ב-7,300 הוא משחרר מומנט מירבי וב-8,300 הוא הכי חזק. כן, הקו האדום ממוקם ב-9,000, ואפשר גם מעבר… הוא אף פעם לא שקט, מגרגור בסל"ד נמוך ועד טרטור מחריש אוזניים בגבוה, אבל הוא מסתדר גם עם קצב איטי. וכשמגיע הסיפור האמיתי מתחלפות הספרות על מד המהירות הדיגיטלי בקצב מסחרר, ורעש הרוח החזק נמהל בשאון המנוע, ומייצר קקפוניה אמיתית כבר ב-160 קמ"ש. מי שירהיב עוז ויתקרב ל-200 קמ"ש או יחלוף על פניהם, ייאלץ כבר להצטייד באטמים. אני לא יודע איך נשמעה מלחמת העולם השניה אבל היא בטוח לא הייתה כה חזקה.
לעזרת הנהג ציידו בהונדה את ה-S גם בתיבת הילוכים נפלאה הדורשת רק קליק קצר ובוטח של ידית הטיטניום הנאה. יחסי ההעברה ארוכים אמנם ביחס לטווח הנשימה של המנוע, וכבר בשני אתה מדלג ארוכות מעבר למהירות המותרת, ובשלישי עם דחף מלא תזכה כנראה לכותרות בעיתון. אבל אפשר להסתדר. יש שישה מאותם הילוכים, והעליון שמיש בעיקר לצורך חיסכון בדלק. כדאי לעשות בו שימוש אם אתם באזור הערבה. מיכל דלק זעיר של 50 ל' ולא יותר אומר שאם לא תהיה זהיר, תעצור טרמפים. קצב השתייה ברגעים המהנים יותר מגיע ל5.5- ק"מ לליטר…
הקשיחות
אבל יש עוד קצת חוץ ממנוע. הדו-מושבית הזו מפתיעה בעיר עם קשיחות לא מוכרת. היא לא מפספסת אף חריץ ומתרגמת אותם היישר לגב הנהג מעל הציר האחורי. ההונדה הזו אוהבת סלילה טובה בכל מקרה, ולא משנה מה מעדיף הנהג. שיבושים מקפיצים ומסיתים אותה מהכיוון המקורי הנבחר והופכים את הנהיגה לאתגר אמיתי.
סלילה טובה יותר מגלה התנהגות עקבית ויכולת גבוהה. העובדה שכל המסה מרוכזת נמוך ובמרכז אומרת שצריך רק הסטה קלה בהגה המהיר כדי להיכנס לפנייה. בניגוד למרבית פתוחות הגג, ה-S2000 קשיחה כמעט כמו בעלת מרכב מלא, עם רק מעט רמזים לעיוותים תחת לחץ חזק במיוחד. הייתי מאמין על הונדה ששילבו את העיוות הקל כי כך צריך להיות, לא מפני שלא יכלו אחרת. אותם דברים אמורים גם לגבי הזנב המכשכש ב-S. לחץ חזק מדי על המצערת בפנייה ואחוריה של ההונדה יצאו להחלקה מדודה. אין כאן בקרת אחיזה מיוחדת, וכדאי להשקיע במינון נכון. המכורים לנהיגה יאהבו זאת, חובבי הפוזה יניפו רגל בבהלה ויגלו סיבה נוספת שתבהיר היטב למה המכונית הזו אינה מתאימה להם.
הסיכון
הונדה מתייחסת ל-2000-S כמתנת יום הולדת לחגיגות היובל, והיא אכן, בעיקר, כלי משחק יקר. ה-2000-S היא תחביב ומי שקונה אותה רק בשביל הפוזה, משול למי שרכש מחבט טניס יקר כדי להניחו בארון. זו מכונית למכורים שיודעים ומעריכים. וכמו שלא כדאי לרכוש רכב שטח רק כדי לטפס על מדרכות מרכזי הבילוי, כך אין טעם לרכוש את ה2000-S אם אין כוונה לנהוג בה כפי שתוכננה.
כי הונדה זו אינה בסימן פינוקים. זו מכונית טובענית, קופצנית ועצבנית הדורשת מהנהג את מלוא תשומת הלב, כל הזמן, ומפצה אותו רק על הכביש הנכון. היא כה טהורה בגישה עד כי רבים ימצאו, ובצדק גמור, שהונדה הלכה לכיוון קיצוני מדי. מה שמצער הוא שלמרות שכל ה"שומן" היקר והמיותר הוסר גובים נציגי היפנים בארץ תשלום כבד ונכבד של 310 אלף ש"ח. וזה כבר קרוב מדי לפורשה בוקסטר הנפלאה…
נתונים
מנוע - ארבעה צילינדרים, אורכי, 16 שסתומים
הספק - 241 כ"ס
מומנט - 21.2 קג"מ
מהירות מרבית - 241 קמ"ש
0-100 קמ"ש - 6.2 ש'
מחיר - 310 אלף ש"ח
(21.08.00 , 19:27)

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון
S2000, מעט זה הרבה
ארכיון
S2000, כביש זה המסלול שלה
S2000, אני יפה?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים