הברקטה
מכונית התצוגה הראשונה. פחות זה גם יותר, במיוחד שמדובר בגג
מכונית התצוגה המעניינת הראשונה על בסיס הפיאסטה הייתה הברקטה היפה שעוצבה, כמו רבות ממכוניות התצוגה של פורד אירופה, על ידי ג'ייה. הברקטה המרהיבה נראתה כמו היפוך גמור לקווים השמרנים של הפיאסטה מאותם שנים. היא התבססה על גרסה ספורטיבית חדשה יחסית (הדור הראשון של ה-XR2) וצוידה באותו מנוע - 1.6 ליטר עם 84 כ"ס. כן, באותם ימים זה נשמע הרבה.
הברקטה הוצגה ב-1984 ויכולה הייתה לצאת לשוק לפני ה-MX5 של מאזדה, המכונית שבישרה את תחיית הרודסטר. עבור רבים הקדימה את זמנה, אבל פורד השמרנית פספסה את ההזדמנות. ואם המכונית נראית לכם מוכרת (והסיכוי קלוש) הרי שהעיצוב המקורי של ג'ייה נלקח, אחרי שנופח קלות והשמין, עבור המרקורי קאפרי - מכונית פתוחה (2+2) שיוצרה באוסטרליה עבור השוק האמריקני. זה קרה ב-1991, כמעט עשר שנים מאוחר יותר, כמעין תגובה מאוחרת למאזדה. צחוק הגורל הוא שהקאפרי התבססה דווקא על מכונית של מאזדה, ה-323. אבל המכונית הנאה מאוסטרליה נכשלה בגלל בעיות איכות קשות.
הברקטה אמנם התבססה על הדור הראשון של הפיאסטה, אך הופעתה תוזמנה ממש במקביל להשקת הדור השני בתערוכת פרנקפורט 1983. אגב, לא רק העיצוב אלא גם השם הנאה נוצל, כאשר בשנות ה-90 נטלה אותו פיאט עבור הרודסטר המוכרת ופורד נותרה קירחת משני הכיוונים.