שתף קטע נבחר

בדרך לשדרות סנסט

מרצדס חושפת את ה-SL החדשה. עם מעט נוסטלגיה והרבה טכנולוגיה, היא חייבת להיכנס לנעליים הגדולות שמותירה מורשת דגמים כל-כך נחשקת

חלפו רק ימים אחדים מאז סיפרנו על הפסקת ייצור ה-SL וההשקה הקרבה של הגרסה החדשה, והנה מקיימת מרצדס את ההבטחה. יצרנית הרכב מגרמניה חושפת תמונות ראשונות של ה-SL החדשה, המתיימרת, כרגיל, להיות הרודסטר.
המכונית הפתוחה מוצגת כחודש לפני פתיחת תערוכת פרנקפורט, שם תיחשף לראשונה לקהל. כמעט ואין צורך להזכיר כי במגרשה הביתי מתכננת החברה מפגן כוח גדול כאשר ה-SL תהיה רק אחד מכלי הנשק לצורך משיכת קהל.

אחת שהיא שתיים

למעשה, זהו דור חמישי לשושלת דגמי ה-SL, שהחלה - לפי מרצדס לפחות - ב-1954 עם ה-SL 300 האגדית. אנחנו לא נתווכח אתם כמובן, רק נציין כי ב-54' יוצרה רק הקופה, ואילו הרודסטר ירשה אותה ב-57'. אבל אנחנו לא מתווכחים.
השינוי הגדול שעברה ה-SL החדשה לעומת קודמותיה הוא באימוץ פתרון "גג קשיח מתקפל", ממש כמו ב-SLK וב-206 CC. ותאמינו או לא, גם במרצדס מדברים על מכונית אחת שהיא שתיים. עם זאת, חובה להזכיר כי מרצדס מביסה את פיז'ו במהירות קיפול הגג - 16 שניות בלבד…
אך גם מבחינת המראה שונה המכונית מהותית מקודמתה. מרצדס התנתקה מהקווים הרבועים והמוצקים של המכונית היוצאת ובחרה בקווים מעוגלים, זורמים וקלילים יותר תוך כדי שילוב רמזים נוסטלגיים, במיוחד ל-SL300.
בין היתר ניתן לגלות בחרטום את אחד הגרסאות היותר-נאות לנוסחת "ארבע העיניים" שמרצדס מחבבת מאז חשיפת ה-E. כאן, בכל צד של הסבכה, שני פנסים עגולים שנושקים זה לזה. מלבד זאת, מקדם הגרר ירד עד לערך נמוך במיוחד של 0.29 CD.

קצת מידות

למרות השינויים, המכונית החדשה קרובה במידותיה לקודמתה. היא ארוכה ב-3.5 ס"מ, עם אורך כללי של 453.5 ס"מ ודומה מבחינת רוחב (181.5 ס"מ) וגובה (130 ס"מ). בסיס הגלגלים לעומת זאת ארוך כצפוי משמעותית עם 256 ס"מ - תוספת של 5.5 ס"מ - האמורה לשפר בין היתר מרחב הפנים. תא המטען גדל ל-317 ליטר וכאשר הגג מקופל הוא עדיין מציע נפח של 235 ליטר.
למרות שימוש בגג קשיח מתקפל ממתכת, ה-SL החדשה כבדה רק ב-30 ק"ג (1845 ק"ג סך הכל) לעומת הדגם היוצא. לשמירה על המשקל סייע, כמו ב-SL המקורית, שימוש רב בחלקי אלומיניום עבור גג, דלתות, מכסה המנוע (שהינו לפי מרצדס החלק הגדול ביותר שמיוצר כיום מאלומיניום), מכסה תא המטען והכנפיים הקדמיות. אגב, גם המתלה האחורי החדש עשוי אלומיניום וכך גם חיזוקים שונים בגוף.

מנוע דומה

מרצדס חשפה בינתיים רק את גרסת ה-SL500, המצוידת באותה יחידת כוח אשר שרתה את קודמתה. מנוע ה-5.0 ליטר בתצורת V8 מייצר 306 כ"ס, ואילו התיבה האוטומטית דומה (יחסי ההעברה זהים) ומכאן גם הזהות בביצועים. כך מגיעה ה-SL החדשה למאה קמ"ש ב-6.3 ש', מעט מהר יותר מקודמתה. המהירות המרבית מוגבלת כרגיל על-ידי היצרן ל-250 קמ"ש. אתם יודעים, אולי יהיה קצת פחות רעש מהירוקים…

הטכנולוגיה

וכנהוג בימים אלה אצל יצרני היוקרה, מילת המפתח היא טכנולוגיה חדשנית. אם אפשר, רצוי יחד עם צירופי אותיות מתאימים כמו ABC, SBC, וכו'. ה-SL, שלא במפתיע, אינה שונה. כאן החידוש העיקרי יהיה מערכת בלימה המכונה סנסוטרוניק, אותה הצגנו בפניכם כבר לפני כשנה. כעת היא אכן מגיעה אל פס הייצור.
תזכורת קלה - הקשר המכני בין דוושה, מגבר הבלם, וצילינדר מרכזי במערכת הבלימה מבוטל. לעומת זאת, הדוושה האמורה תקושר למודול אלקטרוני, ואילו מאגר נוזל בלמים הידראולי יחובר למשאבה חשמלית הדואגת לשמירה על לחץ מתאים. הלחץ במערכת גבוה יותר, אחיד, ומביא לתגובה מהירה. כדי לשמור על היזון חוזר לרגלי הנהג, מצוידת הדוושה בקפיץ מתאים ואפילו חיבור הידראולי לגיבוי בשעת חירום. אגב, פתרון זה מאפשר גם לעמוד בתקינה שאינה מאשרת בלמים ללא קשר מכאני.
בנוסף, המערכת משגרת לחץ בלימה מתאים לכל גלגל נושא בעומס, בהתאם לאופי הנסיעה. שלא במפתיע, היא גם מזהה צורך בבלימת חירום לפי מהירות תנועת הרגל בין הדוושות, לפי מהירות נטישת רגל ימין את דוושת המצערת ומבטלת את אותן רעידות מבהילות המוכרות מ-ABS "רגיל".
מה עוד? ה-SBC עוברת למצב "בלימה רכה" בעת נסיעה איטית בפקק, חשה גשם דרך פעולת המגבים ואפילו מייבשת את הבלמים בעת הצורך על-ידי הפעלה עצמאית קלה. חוץ מזה ניתן לשלב בה מצב "פקק", בו בכל הרפיה מהמצערת מפעילה מיידית את הבלמים עד לעצירה. בזינוק בעליה או במורד ניתן לתכנת את המערכת כך שתמנע הידרדרות. ואם אתם מזהים כאן לא מעט אפשרויות בדומה למערכת "בלם היד" של ב.מ.וו עם סדרה 7, אתם צודקים כמובן.

ועוד טכנולוגיה

כמובן שהמכונית מצוידת במערך ייצוב גוף אלקטרוני של מרצדס (ABC) ובבקרות אחיזה ויציבות מתוחכמות. בצד הפסיבי ניתן למנות כריות אוויר חכמות מלפנים, כריות חדשות בדלתות להגנה על הראש והצוואר (תחליף לווילון הבטיחותי) וקשת להגנה מהתהפכות המתרוממת תוך 0.3 ש'. מערכות מחוכמות נוספות הן כמובן הספידטרוניק - בקרת שיוט המתחשבת ברכב קרוב, פרקטרוניק לסיוע בחניה, חיישן חושך להדלקת תאורה ומערכת הפעלה ללא מפתח. אבל, אלו אינן חדשות והופיעו כבר בעבר בספינות הדגל של מרצדס.
כדאי אולי להזכיר, למי שמתחיל לדאוג, כי לצורך תפעול שפע המערכות מצוידת ה-SL בשני מצברים, אחד מלפנים להתנעה והשני מאחור לתפעול שאר נצרכי הזרם. וכמובן שבשעת חירום מחליפים המצברים תפקידים…

העתיד

מרצדס תחשוף בזמן הקרוב גרסאות נוספות של ה-SL, כאשר מגוון המנועים אמור לנוע משישה צילינדרים (280) לתריסר (600), כולל גרסת AMG מוגדשת וחזקה בין לבין. וגרסת "גג זכוכית" שתוצג תוך חודשים ספורים.
ובארץ? בעבר לא הגיעה ה-SL לכאן באופן סדיר, אלא רק ביבוא אישי. אולם אם לשפוט לחיוב את שינוי מדיניות היבואן בחודשים האחרונים, כולל יבוא מסודר של ה-SLK, אזי ייתכן שיש סיכוי שגם הרודסטר המפורסמת והיקרה הזו תגיע.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
SL חדשה
נראית טוב
כולל בפרטים
כולל בסביבת הנהג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים