שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ההיסטוריה חוזרת: מרצדס תיתן לכם כנפיים

    מרצדס SLS החדשה מציעה לא רק עיצוב דומה ל-300SL הקלאסית משנות ה-50, אלא גם את דלתות כנפי השחף הנפתחות מעלה. הביצועים מודרניים לחלוטין

    ההיסטוריה חוזרת - ובגדול. מרצדס שבה לשנת 1954 כדי לקבל השראה למכונית העל החדשה שלה, ה-SLS. המכונית, פרשנות מודרנית ל-300SL האהובה, אפילו תציע דלתות "כנפי שחף" ("Gullwing") הנפתחות למעלה יחד עם חלק מהגג.

     

    • רוצים את ה-SLS כרקע לשולחן העבודה במחשב? לחצו כאן או כאן

     

    עיצוב ה-SLS, שפותחה בסיוע סדנת השיפורים הרשמית של מרצדס (AMG), שואבת השראה רבה מה-300SL. וזה אומר מכסה מנוע ארוך, ותא נוסעים קטן יחסית עם מקום לשני נוסעים שממוקם קרוב לסרן האחורי. ה-SLS היא מכונית גדולה למדי, עם אורך של 464 ס"מ (452 ס"מ בגאלווינג הקודמת), רוחב עצום של 194 ס"מ (לעומת 179 ס"מ), גובה של 126 ס"מ (לעומת 130 ס"מ) ובסיס גלגלים שעומד על 268 ס"מ (240 בעבר).

     

    מרצדס SLS

     

     

    במרצדס בחרו עבורה ביחידת כוח ותיקה מארסנל AMG, בנפח 6.3 ליטר, עם 571 כ"ס ו-66.2 קג"מ. מדובר בנתונים שיאפשרו למכונית להתחרות בפרארי 458 איטליה, וככל הנראה גם במקלארן MP4-C12. מרצדס החליטה על ייצור ה-SLS בעצמה, בתום שש שנות שיתוף פעולה עם מקלארן בייצור ה-SLR, מכונית העל הקודמת של היצרנית.

     

    למרות משקל עצמי לא צנוע של 1,620 ק"ג, ה-SLS תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 317 קמ"ש. כל זאת בסיוע תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד אותה מכנה מרצדס בשם "ספידשיפט DCT". לתיבה זו שלושה מצבי הפעלה: ספורט, ספורט פלוס וידני. האחרון יופעל באמצעות מנופים על גלגל ההגה.

     

    ה-SLS מציגה נתוני תצרוכת דלק ופליטת CO2 לא מחמיאים: 7.6 ק"מ לליטר בנזין, 314 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. אלא שבמרצדס כבר הודיעו כי בעתיד תוצע גם גרסה חשמלית של המכונית, שלא תשתמש כלל בבנזין ולא תפלוט CO2 או כל מזהם אחר בזמן פעולתה, מלבד בזמן יצירת האנרגיה בתחנת הכוח. לגרסה החשמלית יהיו 526 כ"ס והנעה כפולה.

     

    עוד נמסר כי AMG תציע את ה-SLS גם עם ערכת שיפורים דינמית, למי שירצה כיול נוקשה יותר ומשקל נמוך. ערכה זו תכלול שינויים למתלים ומספר רכיבי מרכב ותא נוסעים שיוחלפו בסיבי פחם - מכסה המנוע למשל.

     

    ה-SLS תשווק באירופה החל באביב 2010, ומחירה יעמוד על 177,310 יורו - או קרוב למיליון שקל לפני מסים. נכון לעתה לא ידוע על כוונת כלמוביל, יבואנית מרצדס, לשווקה בישראל.


    כנפי השחף של מרצדס - אז והיום

    כנפי השחף של מרצדס - אז והיום
    הדגם מרצדס SLS מרצדס 300SL
    שנת השקה 2010 1954
    מנוע שמונה צילינדרים ב-V שישה צילינדרים בטור
    נפח / סוג דלק 6,208 סמ"ק / בנזין 2,996 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 571 כ"ס / 6,800 סל"ד 215 כ"ס / 5,800 סל"ד
    מומנט מרבי 66.2 קג"מ / 4,750 סל"ד 27.9 קג"מ / 4,600 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / רובוטית, 7 הילוכים אחורית / ידנית, 4 הילוכים
    אורך 464 ס"מ 452 ס"מ
    רוחב 194 ס"מ 179 ס"מ
    גובה 126 ס"מ 130 ס"מ
    בסיס גלגלים 268 ס"מ 240 ס"מ
    משקל 1,620 ק"ג 1,093 ק"ג
    100-0 קמ"ש 3.8 שניות אין נתון
    מהירות מרבית 317 קמ"ש (מוגבלת) 235-260 קמ"ש**
    תצרוכת דלק ממוצעת 7.6 ק"מ לליטר 5.9 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 ממוצעת 314 גרם לק"מ אין נתון
    מחיר 258,000 דולר (כמיליון שקל) 11,000 דולר*

    * 11,000 דולר ב-1954 שווים כ-83,000 דולר (314,000 שקל) כיום

    ** ה-300SL הוצעה עם מספר תיבות הילוכים. המהירות המרבית השתנתה בהתאם ליחס ההעברה הסופי בהן

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    נעים להכיר: מרצדס SLS
    סביבת הנהג
    דלתות כנפי השחף
    וההשראה: מרצדס 300SL משנת 1954
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים