שירים דיגיטליים מוכרים יותר
לפי מדד נילסון, שירים דיגיטליים מוכרים פי חמש משירים "אמיתיים, מיקרוסופט רוצה להיות גוגל, ואמזון הולכת לקראת הסופרים
1. השירים הדיגיטליים גברו על הסינגלים
שירים דיגיטליים שניתנים להורדה משירותי מוזיקה ברשת כמו iTunes מוכרים פי חמישה מסינגלים הנמכרים בחנויות מוזיקה כבר כמה שבועות, זאת על פי חברת נילסן. המספרים האלה הם העדות האחרונה לכך שהלקוחות מוכנים לשלם על מוזיקה בתשלום, ובעסקי המוזיקה עכשיו מקווים שההפצה דיגיטלית תעלה את המכירות.
2. מיקרוסופט רוצה גם להיות גוגל
אם חשבתם שמיקרוסופט לא רצינית לגבי כניסה לתחום החיפוש באינטרנט, אז כדאי שתחשבו שוב. ענק התוכנה השיק מאמץ פיתוח רציני של מנוע חיפוש שינסה להתחרות בגוגל. בנוסף, יש דיווחים שמיקרוסופט פנתה לגוגל בחודשיים האחרונים על מנת לדון בהשתלטות אפשרית. אף צד לא מוכן לאשר או להכחיש. נכון לעכשיו, גוגל מוביל את שירותי החיפוש ברשת. MSN, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, נמצא במקום הרביעי.
3. אמזון בעקבות הסופרים
אמזון ביצעה שינוי בשירות חדש שהושק בסוף החודש שעבר, המאפשר לגולשים לחפש מלים בעמודים של יותר מ-120,000 ספרים. השינוי בוצע בעקבות ביקורת של איגוד הסופרים האמריקאי, שטען כי גולשים יכולים לנצל לרעה את השירות כדי להדפיס ספרים שלמים באופן בלתי חוקי. חברי האיגוד הוכיחו כי ניתן להדפיס באמצעות השירות עשרות דפים מתוך ספרים והביעו חשש כי השירות יביא לירידה במכירות הספרים.
עדיין אפשר לחפש מילות מפתח ב-120 אלף כותרים, אך אמזון שינתה משהו אחד מהותי: הגולשים נדרשים מעתה לספק את כרטיס האשראי שלהם כדי לבצע חיפושים ולצפות בדפים מתוך ספרים, על אף שהם לא יחויבו עבור השימוש בשירות. הנחת הייסוד היא שגולשים יטו פחות לנצל לרעה את השירות כשכרטיס האשראי שלהם בידי אמזון, ככל הנראה. זכויות יוצרים כבר אמרנו?