מחקר: אכילת דגים מפחיתה אסתמה בילדים
ממחקר שנעשה בהולנד עלה כי אכילה מרובה של דגנים מלאים הפחיתה ב-54% את שכיחות האסתמה בקרב ילדים ואכילת דגים בכמות רבה הפחיתה ב-66% את הסיכוי לחלות במחלה
רוצים למנוע אסתמה אצל ילדיכם? תנו להם תזונה עשירה בדגים ובדגנים מלאים. מחקר שנערך בנושא מצא כי אכילה של דגים ודגנים מלאים מפחיתה ב-45% עד 66% תופעות של אסתמה וחירחורים בקרב ילדים.
אסתמה נחשבת לאחת המחלות השכיחות בקרב ילדים בעולם המודרני. כ-10% מהילדים סובלים ממנה, כאשר ילדים המתגוררים בעיר סובלים ממנה יותר לעומת ילדים המתגוררים בכפר. כ-60% מהילדים יתחילו לסבול מהמחלה עוד בטרם יהיו בני שנתיים ו-84% לפני שיהיו בני חמש. התקפי האסתמה גם מהווים שיעור גבוה של כ-10% מכלל הביקורים בחדרי המיון ומכלל האשפוזים בבתי החולים.
מחקר שנערך בהולנד, על ילדים בגילאי 8-13, מצא כי אכילה מרובה של דגים ודגנים מלאים
מסייעת להפחתת תופעות של אסתמה בקרב ילדים. על פי המחקר חמישית מהילדים שצרכו מעט דגים ודגנים מלאים סבלו מחירחורים וצפצופים בדרכי הנשימה, לעומת כ-4% בלבד מהילדים שצרכו את אותם מזונות בכמות רבה. בנוסף נמצא כי כ-17% מהילדים שצרכו את אותם מזונות בכמות מעטה סבלו מאסתמה, לעומת כ-3% בלבד מאלו שצרכו אותם בכמות רבה.
לאחר שקלול נתוני המחקר עלה כי תזונה עשירה דגנים מלאים הפחיתה ב-54% את שכיחות האסתמה ותזונה עשירה בדגים הפחיתה את השכיחות למחלה ב-66%. בנוסף, צריכת דגנים מלאים הפחיתה ב-45% תופעות של חירחורים וציפצופים ואכילת דגים הפחיתה את התופעה בשיעור של 56%.
