שתף קטע נבחר

הטיפ היומי: איזה ויטמין יעיל נגד כיבי פה כרוניים?

25% מהאוכלוסיה סובלים מאפטות, ובמחקר שנערך בארץ נמצא כי ויטמין B12 יעיל למדי בהעלמת כיבים אלה

אף אחד לא מת עד היום ממקרים חוזרים ונשנים של אפטות (כיבים בחלל הפה), אבל רוב הסובלים מהבעיה (25% מהאוכלוסייה) היו נותנים הרבה כדי להיפטר מהתופעה הכואבת. במחקר שבוצע באוניברסיטת בן גוריון בשיתוף שירותי בריאות כללית ופורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי The Journal of the American Board of Family Medicine, נמצא כי הפתרון לבעיה פשוט הרבה יותר ממה שנדמה. קוראים לו ויטמין B12.

 

משתתפי המחקר התבקשו ליטול 1,000 מק"ג של הוויטמין (של חברת סולגאר) לפני השינה במשך חצי שנה. כעבור ארבעה חודשים דיווחו המשתתפים שקיבלו את הוויטמין על הקלה ניכרת במדדים כמו כאב ומספר הכיבים. בתום המחקר, אצל 74% מהם נעלמו הכיבים לחלוטין לעומת 32% בקבוצת הביקורת, כשהיה הבדל סטטיסטי מובהק בין שתי הקבוצות.

 

"ממחקרי לאורך השנים מצאתי כי ה־B12 הוא מעין חומר אוניברסלי המעורב בפעילות המערכות השונות בגוף", מסביר ראש צוות המחקר, ד"ר איליה וולקוב, מומחה ברפואת משפחה בפקולטה לרפואת משפחה באוניברסיטת בן גוריון, שחוקר את הוויטמין במשך שנים. "זהו חומר פעיל שהגוף עובד איתו כמו מפתח מאסטר – מפתח שמתאים לכל הדלתות. אין כמעט מערכת שבה ויטמין זה אינו מעורב, החל במערכת העצבים והגדילה, דרך מערכת הפוריות וההתפתחות ועד הפעילות המוחית. מהמחקר עולה כי מדובר בטיפול נגיש ונטול תופעות לוואי המהווה פתרון לבעיה כרונית. הוא נמצא יעיל גם במצב של החרפה וגם כטיפול תמיכתי מונע, כולל אצל חולים שאינם סובלים מחסרונו לפי בדיקת רמתו בדם. קשה להמליץ על מינון מסוים מפני שהוא תלוי בגורם האינדיבידואלי, אך נכון להיום אנו נמצאים בשלב התחלתי של מחקר חדש במטרה לתת תשובה מספקת לעניין המינון האופטימלי".

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אצל 74% מהנבדקים נעלמו הכיבים
אצל 74% מהנבדקים נעלמו הכיבים
צילום: index open
מומלצים