שתף קטע נבחר

אכזבו אתכם קשות? כך תתמודדו

לא אחת קורה שגם אנחנו מתאכזבים - ממערכת היחסים, מחברים קרובים, בני משפחה, מאלו שעובדים איתנו ואפילו מעצמנו. איך מתגברים? הפתרון טמון באופן שבו נטפל באכזבות. אלון גל עם כל הטיפים

כל אחד מאיתנו מתאכזב לפעמים, יש שאנחנו מתאכזבים מעצמנו ולעתים מאנשים שסביבנו. אכזבה היא תחושה המתעוררת בנו בעקבות כך שציפינו שמשהו יתרחש והוא לא קרה, או להפך, משהו שלא צריך היה לקרות וקרה. דוגמאות לא חסרות לאף אחד מאיתנו וכולנו מתאכזבים על בסיס יומי, החל מאכזבות קטנות, וכלה באכזבות מרות שמותירות בנו תחושות כמו החמצה, כאב וכעס.

 

צפו 

 

לא אחת קורה שגם אנחנו מאכזבים. לא תמיד נהיה מודעים לכך, אם משום שלא התכוונו לאכזב ואם משום שהמאוכזב לא הפנה את תשומת לבנו לכך ואם הפנה, עשה זאת בעקיפין ואנחנו התקשינו לרדת לסוף דעתו. אז איך בכל זאת נדע אם אכזבנו? התסמינים לאכזבה מוכרים לנו, אנחנו רק צריכים להיות קשובים אליהם. המאוכזב יתנהג באופן מאוד אמוציונאלי, הוא ידבר בקול רם, לעתים באופן בוטה ואימפולסיבי. הוא אמנם לא יאמר במפורש "אני מאוד מאוכזב מכך שאתה לעולם לא עומד במילה שלך". אך מתוכן דבריו נוכל לשמוע האשמות, אכזבה, עלבון וכעס.

 

הפתרון טמון באופן שבו נטפל באכזבות

האם ניתן להתגבר על אכזבות? צריך להבין שאכזבות הן חלק מהחיים ולא נוכל להימנע ממצבים בהם נתאכזב או נאכזב. הפתרון טמון באופן שבו נטפל באכזבות. אני רוצה להציע דרך פשוטה, ישימה ומאתגרת לטפל באכזבות והיא מתבססת על תאום ציפיות מחודש ובהירות במערכת היחסים.

 

התחילו בזיהוי האכזבה. שאלו את האדם המאוכזב ממה הוא מאוכזב. זה הזמן להקשיב באמת ועד הסוף למה שיש לו להגיד ומה שעל לבו.

 

אחרי שסיים לדבר, נסו להבין מהו הדבר שגרם לאכזבה- למשל- "אמרת שתבוא בארבע והגעת בחמש, אני מרגיש שלא חשוב לך מספיק ממני". בקשו הסבר בהיר ככל שניתן.

 

שאלו את האדם המאוכזב מה הוא מציע ומה הפיתרון שלו לאותה התנהגות שלכם שגרמה לו לאכזבה. הפיתרון צריך לבוא מהמאוכזב. במידה ואין לו פיתרון, התחיבו לכך שבתוך עשרים וארבע שעות תחזרו לדבר במטרה למצוא פתרון.

 

אחרי שהציע המאוכזב פתרון או מספר פתרונות, הבהירו לעצמכם מה ניתן לעשות בנוגע להצעה שלו. האם ניתן לעמוד במה שהוא מבקש? האם אתם מסכימים עם הפתרון?

 

לאחר שהבהרתם לעצמכם, הבהירו לו. הסבירו מה אתם עומדים לעשות, מה אינכם מתכוונים לעשות. הבהירו עמדות וציפיות. אם אחד מהפתרונות שהציע לא מקובל עליכם אמרו זאת בפתיחות,.

 

רוצים לקבל את כל הטיפים? בלעדי לגולשי ynet, קבלו 500 ש"ח מתנה לרכישת קורס on line של אלון ג

 

 

 


פורסם לראשונה 02/01/2018 11:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים