שתף קטע נבחר

המהפכה המינית החדשה: להיות באינטימיות

"אינטימיות היא המקום היחיד שעדיין לא חקרנו לעומק כחברה וכתרבות, והיא השער היסודי והעמוק ביותר לחיבור שממנו נובעת בטבעיות מיניות שופעת, מלאת תשוקה ומענגת. אינטימיות היא המוכנות שלי להיות קרובה בכל רגע, ראשית לעצמי, ואז למי שאיתי"

זוג צוחק במיטה (צילום: Shutterstock)
אינטימיות. השער העמוק ביותר לחיבור(צילום: Shutterstock)

הכל נמצא בהתפתחות כל הזמן, גם המיניות, התפישות שלנו לגביה, הגישות שלנו כלפיה והאופן שבו אנחנו מבטאים אותה. המהפכה המינית הקודמת החלה בשנות השישים ועיקרה היה קריאת תגר על קודים מוסריים שנוגעים להתנהגות מינית, שינוי גישות כלפי חופש, ביטוי מיני וכלפי אהבה ומיניות בין אנשים בני אותו מין; הנגשה לציבור הרחב של אמצעי מניעה והרחבת הקבלה החברתית כלפי יחסי מין מחוץ לנישואין.

 

איך הפחד מאינטימיות מנהל לנו את החיים?

 

כיום אנחנו בעיצומו של צעד חדש במהפכה המינית, שנשען על העקרונות של המהפכה הקודמת אך גם מבקש לתת מענה לאתגרים חברתיים חדשים כמו: אחוז גירושין גבוה; אחוז בגידות גבוה; אנשים רבים שמתקשים להיות באינטימיות רגשית אמיתית וחשופה עם אנשים אחרים בכלל ועם בן/ת זוג בפרט; עידן האינטרנט שמנציח גישה מנוכרת וקרה להיכרויות; אחוז גבוה של גברים ונשים המכורים לפורנוגרפיה; בני נוער שלומדים על המיניות שלהם דרך פורנו, וירידה בתשוקה המינית ביחסים ארוכי טווח.

 

מה הקשר בין אינטימיות למיניות?

להבנתי, אינטימיות היא המקום היחיד שעדיין לא חקרנו לעומק כחברה וכתרבות, והיא השער היסודי והעמוק ביותר לחיבור שממנו נובעת בטבעיות מיניות שופעת, מלאת תשוקה ומענגת. אינטימיות היא המוכנות שלי להיות קרובה בכל רגע, ראשית לעצמי, ואז למי שאיתי. קרבה כזו מבקשת ממני להיות חשופה ולהסכים לחוש פגיעות, להיות מחוברת לגוף ולרגש ולאפשר לכל פניי האנושיים להיראות כפי שהם, בפשטות, ללא מסיכות והגנות.

להיות יחד בפשטות, ללא מסכות והגנות (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
להיות יחד בפשטות, ללא מסכות והגנות(צילום: Shutterstock)
 

כדי להגיע לשם יש להבין קודם כל שהמיניות האנושית מגוונת ורחבה כמו הקשת שבשמיים. כאשר אני מכירה את 'האני המיני שלי' אני יכולה לבחור מאיזה מניע פנימי להיות מינית, ובהתאם למניע שאבחר, כך תיראה החוויה שאחווה. אפשר לומר שבמיניות האנושית פועלים לפחות שני מניעים יסודיים מובחנים: המניע הראשון הוא הדחף לריגוש. מיניות ריגושית תיקח אותנו לחוויות קצה שנחוות כ'רכבת הרים' רגשית ותחושתית, מענגת וכואבת. המיניות הריגושית ממכרת, משום שהיא אינה מעניקה תחושת שובע אלא רק רצון בחוויה קיצונית יותר, שתאפשר רמת ריגוש גבוהה יותר. בדרך כלל, לחשק מיני שמבוסס על ריגוש יש נטייה להישחק במערכות יחסים ארוכות טווח.

 

המניע השני הוא הדחף לאהוב ולהיות אהובה. הדחף להיות מינית מתוך הרצון לחלוק אהבה יוליד חיבור חברי, אינטימי ואמיתי. מיניות כזו יסודה בדממה, בחיבור לשקט הפנימי ובקרבה משמעותית לעצמי ולמי שאיתי. במיניות שנובעת מהרצון להיות קרובה ואינטימית יש מקום גם לתחושות רגשיות נעימות וגם לתחושות מכווצות, והתקשורת הזוגית הפתוחה והכנה היא שמאפשרת להכל פשוט להיות.

 

זו למעשה מיניות חופשיה ממטרות. היא אינה מנסה להשיג דבר פרט לעצם האפשרות להיות יחד ולהתמזג עם האהבה שבלב. המיניות האינטימית מאפשרת לזוגות, גם אחרי הרבה שנים יחד, לגלות רבדים חדשים של תשוקה ומשיכה, כי המניע אינו ריגושי או ויזואלי אלא רגשי וחברי.

 

לצערי הרב, בעידן הפורנו עוצמתה של האינטימיות נשכחת. החדשות הטובות הן שלמרות השכחה, האפשרות של חיבור לגוף, לנשימה ולנשמה היא בשורש הוויתנו וקיומנו. זו אפשרות שזמינה לכל אחד ואחת מאיתנו כאשר אנחנו מסכימים להיפתח ללמידה הדרגתית של ביטוי רגשי מלא, ביטוי תחושתי מלא ותקשורת פתוחה, כנה ומכבדת. ככל שנרשה לעצמנו להיות אנושיים יותר, כך נגלה שתשוקה היא טבעית, זורמת ונעה כגל טבעי בגופנו ובחיינו.

 

דורית בר – טיפול מיני וזוגי הוליסיטי, מרצה ומנחה סדנאות להורים ולאנשי מקצוע מתחום החינוך והטיפול, ומפתחת את שיטת תרפיית האגן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
אינטימיות - המוכנות שלי להיות קרובה בכל רגע
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים