שתף קטע נבחר

אנחנו לא צריכות מפרנס. אנחנו רוצות אהבה

אנשים שוכחים שלאישה יש כמיהה לאהבה בדיוק כמו לגבר, וכמו שגבר אינו בוחר זוגיות מתוך תלות כלכלית או כל תלות אחרת, כך גם האישה. אישה היום רוצה זוגיות שבאה מאהבה, גם במחיר של המתנה שנים רבות לבן הזוג המיוחל או סיכון לא ללדת באופן טבעי. היא מגיעה כיום לזוגיות מתוך עצמאות ובחירה ולא מתוך כורח המציאות

יום האהבה (צילום: shutterstock)
אישה מחפשת בן זוג שיצטרף אליה למסע ושביחד הם ימריאו הלאה(צילום: shutterstock)

קיימות סיבות רבות למגמת הרווקות המאוחרת שקיימת בעולם, החל מהתחזקות האינדיבידואליזם ועצמאות האישה ועד לאכזבה ממוסד הנישואים, אך עדיין רוב הרווקים והרווקות מעוניינים בזוגיות ואהבה, רק שהם מעדיפים להשיג אותם בקצב שלהם, מתוך בחירה שקולה ולא מתוך לחץ סביבתי. זאת הסיבה שכאשר אני שומעת אנשים שטוענים שאישה כיום לא צריכה מפרנס ולכן אינה מחפשת חתן, אני כמעט תמיד מתמלאת זעם.

 

טעות לעולם חוזרת: האם נידונו לחזור על טעויות העבר גם בזוגיות החדשה?

 

כן, אישה מערבית בימינו כבר לא צריכה מפרנס, וטוב שכך. שהחיינו והגיענו לזמן הזה. ברוב העולם המערבי האישה עובדת ומפרנסת את עצמה בכבוד כבר למעלה מעשרות שנים, ואף מאיישת משרות בכירות במשק. נכון, עדיין קיימים הבדלי שכר, וכולי תקווה שנגיע במהרה בימינו למצב שבו ההזדמנויות ותנאי העבודה יקבעו באופן מקצועי ולא מתוך מגדר, אך בכל זאת, רוב הנשים כיום עצמאיות כלכלית או לפחות יש להן את ההזדמנות להגיע לעצמאות שכזו.

 

אז האישה לא צריכה מפרנס, אבל היא כן רוצה אהבה (לרוב), ואין כל קשר בין שני הדברים. אנשים שוכחים שלאישה יש כמיהה לאהבה בדיוק כמו לגבר, וכמו שגבר אינו בוחר זוגיות מתוך תלות כלכלית או כל תלות אחרת, כך גם האישה. אישה (וכמובן גם הגבר) רוצה זוגיות שבאה מאהבה, גם במחיר של המתנה שנים רבות לבן הזוג המיוחל או סיכון לא ללדת באופן טבעי. היא לא מוכנה להתפשר על אהבה כי אין כל סיבה שהיא תתפשר. היא מגיעה כיום לזוגיות מתוך עצמאות ובחירה ולא מתוך כורח המציאות.

 

הרווקה הממוצעת עובדת, לומדת, מתפתחת, מבלה, מוקפת בחברים, רוכשת (כמעט) כל מה שהיא רוצה ולא עוצרת אף לרגע אחד. היא יכולה להשיג לבד כל מה שהיא משתוקקת אליו, אך היא לא יכולה להשיג אהבה ללא פרטנר כי לזוגיות חייבים שניים. היא רוצה בן זוג שיצטרף אליה למסע (כמו שהיא תצטרף אליו) ושביחד הם ימריאו הלאה, לתוך עולם הזוגיות הנפלא ששניהם יבנו ביחד.

 

אישה רוצה היום זוגיות מתוך שוויון מלא ולא מתוך תלות בבן הזוג, כי ברגע שקיימת תלות קיימת גם בעלות. אישה גם רוצה זוגיות שוויונית, שבה שני בני הזוג משתתפים באופן שווה, פחות או יותר, בתרומתם לפרנסת המשפחה, ניהול משק הבית וגידול הילדים (במידה ויש), אך בד בבד נהנים מתמיכה מורלית האחד בשני, הן בשגרה המבורכת והן ברגעי משבר.

 

 

להגיע לקשר מתוך עצמאות כלכלית

אז למה חשוב להגיע לזוגיות ולנהל אותה מתוך עצמאות כלכלית של שני בני הזוג? ראשית, כי כך יכולים בני הזוג למנף את עצמם לעתיד כלכלי טוב יותר. בסיטואציה בה יוקר המחייה כל כך גבוה, לעיתים אין ברירה אחרת - בעיקר כשנולדים ילדים והמשפחה מתרחבת. בנוסף, החיים הם דינאמיים ולעיתים יתכן מצב שאחד מבני הזוג מעוניין או נאלץ זמנית לא לעבוד, וכך יכולה ההכנסה של בן הזוג השני לשמש כגיבוי.

 

שנית, מקום עבודה הוא כמובן מקור פרנסה אך לעיתים גם מקור להגשמה עצמית הגורם לנו להרגשת סיפוק ממה שאנו עושים, וחשוב שבמערכת זוגיות שני בני הזוג יחוו הרגשה זו. שלישית, אם חלילה הנישואים יעלו על שרטון ובני הזוג יאלצו להיפרד, אזי כל אחד מהם יוכל לשוב ולנהל חיים עצמאיים כלכלית, בני הזוג וילדיהם יחיו בכבוד לאחר הפרידה, ולא בדוחק ובעוני. בני הזוג גם לא ייאלצו להישאר בזוגיות שאינה מטיבה איתם מתוך חרדה כלכלית ליום שאחרי הפרידה, ולא ירגישו כבולים כלכלית לצד השני.

 

קיימות דוגמאות רבות לזוגות שנשואים שנים ארוכות, ומתחילת הנישואים ועד היום הם חיים בריב ומדון, ללא קמצוץ של אהבה (אני מכירה זוג שנשוי כך כבר מעל 50 שנה), והסיבה שלא נפרדו עד היום היא כי לאישה אין מקצוע או מקור פרנסה, ולכן היא חרדה שמא היא לא תשרוד כלכלית בתקופה שלאחר הפרידה. מצב כזה הוא סוג של בית כלא, וזה עצוב מאוד לחיות כף. בני זוג צריכים לחיות יחד מתוך רצון ואהבה, ולא מתוך אילוצים כלכליים או כל אילוץ אחר, וזוגיות כזו מתאפשרת רק כאשר מגיעים לזוגיות מתוך עצמאות ובחירה.

 

שיהיה בהצלחה וחג שמח!

 

אורלי אופלטקה היא מנחה סדנאות לרווקים, רווקות וגם להוריהם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
"אנשים שוכחים שלאישה יש כמיהה לאהבה בדיוק כמו לגבר"
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים