שתף קטע נבחר

מבחן רשת: מה הסיכוי שאתם עומדים להתגרש?

הכירו את הגרושומטר - אלגוריתם חדש שיעזור לכם לבדוק האם אתם נמצאים במסלול הישיר לגירושים. ממציא המדד, אסף וול, מצהיר כי המטרה היא שהנמצאים בקבוצת סיכון גבוהה לפי השאלון, יהיו מודעים למצב הנישואים שלהם ויוכלו ללכת לטיפול זוגי ולבצע את תהליך ההיפרדות בגישור או בהליך זוגי ולא בסכסוך

 

 

"למרות השם האולי קצת משעשע, 'גרושומטר', מדובר בעניין רציני", מסביר הסטיריקן וממציא האלגוריתם, אסף וול, בריאיון לאולפן Ynet, ונשבע שלא מדובר בבדיחה: "עשיתי אותו כי אני רואה סביבי הרבה מאוד זוגות שמנהלים מלחמות חומרה של גירושים, וכולם נפגעים מזה. מאחר שעברתי גירושים לפני הרבה זמן, שעברו בסך הכול באמת על מי מנוחות, לא פעם אנשים שואלים אותי איך עושים את זה נכון, והיו לי כמה תובנות בעניין הזה".

צילום מסך של הגרושומטר (צילום: מתוך הווידאו)
צילום מסך של הגרושומטר(צילום: מתוך הווידאו)
 

"השאלות ב'גרושומטר' מורכבות על סמך ראיונות שערכתי עם יועצי זוגיות, עורכי דין לענייני משפחה ומטפלים מכל מיני סוגים, ואלו דברים שעולים כל הזמן, דפוסים שחוזרים על עצמם. בניתי את השאלות האלה עם משקלים שונים לכל שאלה, ויש אלגוריתם שעומד מאחורה. ניסיתי את זה גם על לא מעט זוגות כדי לתת איזושהי אינדיקציה, איבחון מוקדם לאנשים שאולי הם בדרך לשם אבל הם עדיין לא יודעים את זה".

 

אני מניחה שאנשים חיים בתוך הבית ויודעים מה הם מרגישים, אבל אשאל בצורה קצת קשה: מי שמך? כי נניח יצא לי שאני בקבוצת סיכון עם חמש מתוך חמש, הסיכויים שלי להתגרש עכשיו בשמיים. מה אתה יודע שאני לא יודעת בבית שלי על סמך כמה שאלות?

"קודם כל, אף אחד לא 'שם' אותי. אני לא קובע שמישהו צריך להתגרש בגלל שאלון כזה או אחר. ממש לא. מה שאני אומר בסוף השאלון הזה לכולם זה שמי שנמצא בקבוצת סיכון גבוהה לפי השאלון, שילך לטיפול זוגי ויבצע את כל הליך הגירושים וההיפרדות בגישור או בהליך זוגי ולא בסכסוך. בן אדם שנמצא באיזשהו מסלול מסוים של התנגשות, לא תמיד יודע את זה. לכן ההפתעה הזאת, שגורמת להרבה מאוד מלחמות ונפגעים, היא גורם מאוד הרסני, ואני בסך הכול בא להגיד: 'שמע, יש סיכוי שזה יקרה'".

 

אני מודה שכשראיתי את השאלון הזה, הדבר הראשון שנזכרתי בו הוא כל מיני שאלונים של שבועוני הנוער. במה זה שונה?

"זה לא שעשועון. לא בניתי אותו כדי להשתעשע במשהו. מה ששונה כאן זה עומק התחקיר. אני במשך שנתיים כמעט מתעסק במאמרים אקדמיים שמדברים על דינמיקה של מתגרשים. ראיינתי אני חושב עשרות מטפלים. השאלות שאת רואה שם זה דברים שחוזרים על עצמם כל הזמן אצל אנשים שהם בדרך לפרק את הנישואים שלהם. אני קורא לכולם ללכת ולהיבדק, לחפש את הגרושומטר בגוגל, וללכת לגישור במידה שיש בעיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
גירושים. האם אתם עתידים ליפול לסטטיסטיקה?
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים