שתף קטע נבחר

אל תחכו רק לנכדים! תיהנו מילדיכם הרווקים

קחו את תקופת הרווקות של ילדיכם למקום טוב, למקום של הידוק הקשר ביניכם. ילדיכם זקוקים לכם עכשיו, בהווה, ולא רק בעתיד אחרי שיתחתנו ויהיו להם ילדים

בסדר היא רווקה, אז מה? תאהבי אותה, היא הבת שלך (צילום: יואאקרדאםבל) (צילום: יואאקרדאםבל)
בסדר היא רווקה, אז מה? תאהבי אותה, היא הבת שלך(צילום: יואאקרדאםבל)

הרשו לי להתחיל בסיפור אמיתי: לפני שנים רבות, כאשר עדיין הייתי רווקה, עבדה איתי מישהי שגם היא היתה רווקה. יום אחד הלכנו כל החבר'ה לאכול ארוחת צהרים מחוץ למשרד, ובמהלך הארוחה סיפרתי להם שאחרי העבודה אני נפגשת עם אימא שלי לאחר צהריים של כיף, כמו שאנחנו נוהגות לעשות מדי פעם. הייתה שתיקה קצרה, ואז הבחורה הרווקה אמרה שאצלה זה לא יקרה לעולם כי אימא שלה הודיעה לה חד-משמעית שהיא לא מתכננת לבקר אותה עד שהיא תביא לה נכדים. ולא, היא לא צחקה כלל. מיותר לציין עד כמה כולנו היינו המומים.

 

מעבר לכך שהאימא הזו רואה בבת שלה רק מכשיר ליצירת נכדים ותו לא, לדעתי היא גם טועה לחלוטין. למה לא ליהנות מהילד שלך גם כשהוא בן 30 או 40? הרי בשביל מה מביאים ילדים לעולם אם לא כדי ליהנות מהם? ומי אמר שההנאה מסתיימת כשהם גדלים והופכים למבוגרים? תיהנו מילדכם בתקופת רווקותו. אל תחשבו רק על השלב הבא עם הכלה והנכדים, אלא גם על ההווה. תיהנו מהרגע, נצלו את התקופה הזו להידוק הקשר ביניכם. זכרו שילדכם זקוק לכם גם עכשיו, ולא רק בעתיד אחרי שיתמסד ויהיו לו ילדים.

 

אתם האנשים הכי משמעותיים בחייו. אנא מכם, בקרו את ילדיכם בקביעות בביתו. ראו היכן הוא חי ומבלה. התייחסו לביתו כאל בית ולא כאל דירת מעבר, גם אם הוא מתגורר בשכירות, בדירה מתפוררת או עם כמה שותפים. צברו חוויות משותפות: צאו לטיולים ביחד, ברחבי הארץ או בחו"ל, צפו בסרטים והצגות, בקרו במוזיאונים, הקשיבו להרצאות או אפילו התפנקו לכם ביחד בבית, עם סרט טוב ופופקורן.

 

 

צריכים עוד רעיונות? הורידו את אלבומי התמונות מהבוידם והיזכרו בתקופות העבר; בשלו ביחד אוכל שכולכם אוהבים, צעדו במסלולי הליכה (חיוני גם לבריאות), פטפטו לכם בכיף על כוס קפה ורכלו על כל שאר בני המשפחה. אפשר ליהנות מפעילויות רבות ביחד כי עכשיו יש זמן בשפע. ברגע שלרווק יהיו ילדים, החוויות האלו יתמעטו, ואולי אפילו יפסקו לחלוטין. ילדכם יהיה מאוד עסוק, ועד שכבר תראו אותו תרצו גם לראות את הנכדים, והוא כמובן ישמח על כך שיש לו בייביסיטר.

 

התעניינו בחייו של ילדכם מתוך התעניינות אמתית והקשבה מלאה - שאלו אותו על מקום עבודתו, על חבריו ותחביביו, תכניותיו ומטרותיו, ולא רק על חיי הזוגיות שלו או על ניסיונותיו להכיר בת זוג. זכרו שהסטטוס המשפחתי הוא רק חלק מהמהות. חשוב שתתעניינו בתהליך שלו למציאת זוגיות ולא תתעלמו, אבל אם ילדיכם לא רוצה לשתף אתכם בתהליך זה, הניחו לו ואל תנסו בכוח להוציא מידע. תנו לו את הזמן שלו. אתם יכולים לחזור שוב על ההתעניינות אחת למספר חודשים, ויתכן שבסוף הוא יספר לכם ויתכן שלא, אבל מה שחשוב הוא שתשמרו על הפרטיות שלו ותתנו לו את ההרגשה שאתם שם בשבילו.

 

חיזוק הקשר עם ילדכם הוא הבסיס לתקשורת טובה. זכרו שברגע שיהיה לכם קשר טוב, ילדכם גם יהיה יותר פתוח אתכם ויש יותר סיכוי שהוא גם ישתף אתכם בחוויותיו, רגשותיו ולבטיו הקשורים לתהליך מציאת זוגיות. חיזוק הקשר ביניכם יגרום לילדיכם הנאה ויעלה לו את הביטחון, ועם הנדוניה המקסימה הזו הוא יגיע לדייטים.

 

זכרו תמיד שכאשר תקופת הרווקות תסתיים, אלו הזיכרונות שיישארו לילדכם ולכם מתקופה זו ולכן חשוב שהזיכרונות הללו יהיו יפים ונעימים. זה אלבום התמונות החדש שתעלעלו בו עם הנכדים.

 

שיהיה בהצלחה!

 

אורלי אופלטקה היא מנחה סדנאות לרווקים, רווקות וגם להוריהם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צרו לעצמכם זמן איכות משותף
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים