שתף קטע נבחר

שאלנו גברים ונשים: מה זה סקס רע בעיניכם?

"סקס רע מבחינתי הוא סקס שבו בת הזוג שלי פחות בעניין וזה ניכר עליה", אומר עומר. "סקס רע זה סקס משעמם שאת רוצה שיסתיים כבר כדי ללכת משם", אומרת זוהר. נשים וגברים השיבו לשאלה מורכבת ששופכת אור על ההבדלים בין המגדרים

"המחיר הנשי להנאה הגברית". כך נקרא מאמר מרתק שעלה השבוע ב-The Week, העוסק בהבדלי התפיסות המיניות שבין גברים לנשים. הכותבת ומבקרת התרבות לילי לופבורואו (Lili Loofbourow) טוענת שם שהחברה המערבית מחנכת נשים לסבול בשקט, גם כשהן מצויות באזורים שמסבים להן חוסר נוחות, ובמיוחד כשזה מגיע לחדר המיטות. ולא רק שהן לומדות לסבול בשקט בסקס, הן גם לומדות להתעלם מתחושות הכאב, מהעובדה שהן לא תמיד נהנות או לא באמת רוצות להיות בסיטואציה הזאת. מבחינת הגברים, טוענת לופבורואו, סבל הוא לא דבר המעורב בסקס, אלא אם כן זה מבחירה כמובן.

 

כדי לגבות את טיעוניה הקשים מצטטת לופבורואו מחקר שנעשה בארצות הברית, שבו 30% מהנשים המשתתפות הודו שהן סובלות מכאבים פיזיים במהלך החדירה, 72% דיווחו על כאבים בזמן מין אנאלי, וחלק ניכר מהנשים שהשתתפו במחקר הודו שהן לא תמיד משתפות את בן הזוג שלהן בעובדה שכואב להן. לבסוף מעלה הכתבה שאלה חשובה מאוד בכל הנוגע לסקס – האם ייתכן שהמגדרים תופשים את המגע המיני בצורה שונה לחלוטין?

"סקס טוב עבור האישה הוא סקס שבו היא לא סבלה" (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
"סקס טוב עבור האישה הוא סקס שבו היא לא סבלה"(צילום: Shutterstock)
 

דבי הרבניק, פרופסורית מאוניברסיטת אינדיאנה, מסבירה את ההבדל המגדרי הזה: "כשזה מגיע להגדרה של 'סקס טוב'", היא אומרת, "עבור נשים זה סקס שבו הן לא סבלו, ואילו אצל גברים מדובר בסקס שהסתיים באורגזמה". העניין הוא שבסקס, כמו בזוגיות, צריך שניים לטנגו, ואם שני הצדדים לא מגדירים סקס באותה הצורה, נוצרת בעיה. אך בעוד המאמר והמחקר המדובר מתייחסים לנשים וגברים בארצות הברית, תהיתי כיצד הישראליות והישראלים חשים לגבי העניין. אז שאלתי נשים וגברים מה הוא סקס רע מבחינתם, והתשובות שקיבלתי הצליחו להפתיע אפילו אותי.

 

החלטתי שאני מביאה אותן במלואן, ללא התערבות וללא ויכוח עם המרואיינים, כדי שתשפטו בעצמכם מה יש לעשות כדי לגשר על הפער הזה, כי אין ספק שהפערים הללו חייבים גישור, אבל זה כבר עניין לכתבה אחרת. 

 

אז איך גברים רואים סקס רע?

"סקס רע מבחינתי הוא סקס שבו בת הזוג שלי פחות בעניין וזה ניכר עליה", אומר לי עומר. "מבחינתי סקס טוב זה סקס עם תשוקה ורצון. כאשר יש לי ספק באחד משניהם, זה מוריד לי".

 

"בגדול, קורה לכל גבר שהוא בא לעשות סקס עם אישה ויש לה ריח לא טוב למטה, ולפעמים איבר המין פשוט לא עומד. לפעמים בא לי לעזוב הכול וללכת הביתה. אני ספציפית אוהב שהאישה זזה ולא שוכבת כמו בובה ולא עושה כלום", מסביר אמיר את ההגדרה שלו לסקס רע.

 

"סקס רע עבורי זה סקס שמתקיים בעייפות, סקס שנגמר מהר ואין מספיק חרמנות להמשיך לעוד מספר", אומר יוגב. "בנוסף, סקס רע זה כשעושים סקס מבלי להימשך אחד לשני".

 

"סקס רע הוא סקס שאני מרגיש שנעשה רק בשביל לרצות אותי, ולא כי היא באמת רצתה שנהיה ביחד", אמר לי דויד.

זה לא היה סקס טוב בשום צורה (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
זה לא היה סקס טוב בשום צורה(צילום: Shutterstock)
 

"כשבחורה מקובעת או שמרנית אינה בעד משחק מקדים, והיא עושה את זה רק בתנוחה מיסיונרית, אז זה משעמם ומוגדר כסקס גרוע", מסביר עמית. "או כשבחורה אינה היגיינית או אם אני נתקל למשל בשערה בפטמה, אז זה מוריד את החוויה לסקס גרוע. כנ"ל שיחות במהלך הסקס", הוא מוסיף.

 

"סקס לא טוב הוא סקס שבו הגבר עושה את רוב העבודה", אומר טל. "אם הגבר קובע את הקצב והבחורה פשוט זורמת, זה גם סקס משעמם ולא מעניין לדעתי".

 

"סקס רע הוא סקס שקורה כשאני מרגיש שהפרטנרית נמצאת במקום אחר. אני גם פחות איהנה אם הסקס יהיה טכני מדי, בלי תשוקה וחושניות", אומר יובל.

 

"מין גרוע זה מין שלא זורם. מין שאין בו תקשורת טובה או בכלל שיתוף פעולה. אם הבחורה שוכבת כמו קרש, לא מדברת", אומר מיכאל.

 

"סקס ללא תקשורת ותיאום ציפיות הוא הרבה פחות טוב. עובדתית", אומר עומרי. "כנ"ל סקס טכני וקר שהוא רק למטרת פריקת יצרים בלי שום דבר או השקעה מעבר לחדירה, מצד שני המינים".

 

 

ואיך נשים מגדירות סקס רע?

"סקס לא טוב הוא סקס שלא נהנים ממנו והוא נעשה רק כדי לרצות את האחר", אומרת גילה. "אני לא באמת מאמינה ברע, אך ברגע שאין קשב לעצמי והכול נעשה רק כדי לרצות, ההנאה נעלמת ואת בעצם מבטלת את עצמך".

 

"סקס רע זה סקס משעמם שאת כבר מתה שהוא יגמור ותסיימו עם זה", אומרת זוהר ומוסיפה: "אלמנטים נוספים אשר יכולים להפוך סקס לגרוע הוא כמובן איבר מין קטן במיוחד, או כשהקטע שלך במיטה ממש לא מדבר אליו, כשהוא לא בקטע של לרדת, ואפילו לעיתים כשהם עושים קולות מוזרים בזמן שהם גומרים וזה מוריד לך".

 

"סקס לא טוב זה סקס שאין לו משחק מקדים, סקס כזה שניגשים בו ישר לעניין, 'גומרים הולכים', מה שנקרא", אומרת מיכל. "סקס בלי משיכה אינטלקטואלית, רגשית ופיזית, סקס שנועד רק לפרוק. סקס שבמהלכו כל מה שאני חושבת עליו זה 'יאללה שיגמור כבר' ויעזוב אותי. סקס לא טוב זה גם כשהגבר גומר תוך שנייה ומשאיר את בת הזוג בלי פורקן".

אם אין קשב אמיתי, הסקס פחות טוב (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
אם אין קשב אמיתי, הסקס פחות טוב(צילום: Shutterstock)
  

"סקס גרוע זה סקס עם גבר שלא מתחשב במה שאני רוצה", אומרת יפעת. "גם סקס מכני ולא תשוקתי, שמרגישים כאילו עושים מה שצריכים או אמורים לעשות אבל לא באמת נמצאים במומנטום. סקס עם גבר שלא מוכן לרדת הוא גם רע, וכך גם סקס עם מישהו שמתעקש שאני אסכים לעשות דברים שאני לא מעוניינת בהם, כי אכפת לו רק מעצמו".

 

"סקס פחות טוב זה אם אחד משנינו מרגיש פחות מסופק, סקס שנעשה רק לשם הסקס ופחות מתוך תשוקה", אומרת דניה. "אני חושבת שאם לא גמרתי זה לא סקס טוב, אבל יכולה להיות חוויה טובה גם בלי לגמור", אומרת שקד ומוסיפה: "עוד דוגמה לסקס רע זה אם הוא לא מבין מה לעשות או מה הדברים שאני מגיבה אליהם טוב.

 

"כלומר, סקס שאין בו סנכרון בין הרצונות. למשל, אם בא לי שיפנקו אותי, אבל הבחור לא מלטף בכלל ולא יוזם. או אם אני לוקחת את העניינים לידיים וקובעת את הקצב, אבל אין באמת שיתוף פעולה".

 

"בעיניי, סקס רע זה סקס שלא התחשבו בי. שלא דאגו שאני אגמור קודם. שלא עשו אותי מלכה ואז שהוא יגמור", אומרת סיגל.

 

חוסר ההתאמה בציפיות מסקס מעיד שאכן יש כאן בעיית תקשורת וחוסר התאמה בין המגדרים, ואם יש חוסר התאמה בהגדרה החשובה הזו, הגיוני לגמרי לשער שהרבה אנשים לא נהנים מהסקס שהם עושים כרגע. איך פותרים את זה? בעיקר בעזרת העלאת המודעות לנושא ותקשורת מינית בריאה יותר. כי רק כשנדע לתקשר עם עצמנו ועם בן או בת הזוג שלנו במיטה, ולהיות כנים איתם באשר למה שמסב לנו הנאה, נוכל להגיע יחד למפגשים מיניים מענגים ובריאים, לשני הצדדים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מאוד קל להרוס סקס
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים