שתף קטע נבחר

סקס עם האקס? רק אם אין אשליות על קאמבק

מחקר חדש ביקש לבדוק עד כמה סקס עם האקס משפיע על היכולת שלנו להתקדם הלאה אחרי שברון לב, ומצא שהכול תלוי בסיבה שבגללה אנחנו שוכבים. בכל זאת, לא כולנו קארי בראדשו ומיסטר ביג

 

 

סקס עם האקס. הרבה מאיתנו נופלות לזה בכל פעם מחדש. זה כל כך מפתה לשכב עם אותו בחור מוכר, זה שמכיר את הגוף שלנו ויודע מה אנחנו אוהבות ורוצות במיטה. זה ודאי קל יותר מלהכיר עכשיו זר מוחלט שלא יודע עלינו דבר, בטח שלא איך לענג אותנו בדיוק כמו שאנחנו רוצות. סקס עם האקס בדרך כלל מביא עמו תקווה חדשה שהפעם הקרקע בשלה והקשר בינינו כן יצליח. לא סתם בכל פעם שקארי בראדשו חזרה לביג, כולנו קיווינו איתה שאולי הפעם האהבה תפרח ותנצח את כל הכשלים. אבל החיים, נו, החיים הם לא סדרת טלוויזיה, וברוב הפעמים שאנחנו עושים סקס עם האקס כדי להחזיר אותנו לחיינו זה לא נגמר טוב. אבל האם אקט הנואשות הזה הוא באמת כל כך נורא?

 

מחקר חדש שפורסם ב-Archives of Sexual Behavior מצא שלשכב עם בן או בת הזוג לשעבר זה לא הדבר הכי נורא שאנחנו יכולים לעשות אחרי פרידה, ושהכול תלוי במניע לסקס הזה. עוד גילה המחקר כי סקס עם האקס לא ימנע מכם להתקדם הלאה בחיים ולמצוא אהבה חדשה, כל עוד אתם לא עושים את זה רק כדי להחזיר את הגלגל אחורה. המחקר, שנערך באוניברסיטת ויין דטרויט במישיגן ארצות הברית, נערך בשני חלקים נפרדים בהפרש של חודשיים, וביקש לבדוק עד כמה סקס עם האקס משפיע על היכולת שלנו להתקדם הלאה אחרי שברון לב.

זוג במיטה אחרי סקס (צילום: Shutterstock)
כמה זמן לא שכבנו, מאמי(צילום: Shutterstock)
 

במחקר השתתפו 113 פרודים טריים. בחלק הראשון הם נתבקשו לענות על סדרת שאלות שנגעו בקאמבק המיני עם האקס, למשל - האם היה להם מגע מיני עם האקס מאז הפרידה, איך הם הרגישו אחרי המפגש המיני, והאם זה גרם להם להתגעגע אליו יותר. החלק השני נערך חודשיים אחרי הפרידה, ובו הם נתבקשו לספר על חוויות מיניות שהיו להם עם האקס או ניסיונות לחוויות מיניות מהסוג הזה, ועד כמה הם עדיין עצובים מהפרידה ו/או מסרבים לקבל אותה.

 

מניתוח השאלונים הגיעו החוקרים למסקנה שקשר מיני עם האקס לא פוגע ביכולת של בני הזוג להמשיך הלאה אחרי שהקשר נגמר, כל עוד אותו קאמבק מיני וזמני לא נעשה כדי לנסות להחזיר אותם לחיינו. על פי הממצאים, הרבה אנשים שמתגעגעים לאקס אחרי פרידה משתמשים בסקס כדי להתקרב אליהם מחדש, אבל במקום שזה יגרום להם להרגיש דיכאוניים יותר, המפגשים המיניים דווקא גורמים להם להיות אופטימיים יותר לגבי המשך החיים. כמובן שזה פועל גם הפוך - מי ששכב עם האקס סקס כדי לחזור לזוגיות איתו, רק הרגיש אחר כך מגוון תחושות שליליות, ביניהן: כעס, טינה, קנאה, אכזבה, אבל או בלבול, והתקשה להתאושש מהפרידה.

 

סטפני ספילמן, אחת החוקרות שהשתתפו במחקר, הסבירה את הממצאים: "אחת הסיבות לכך היא שסקס עם האקס יכול להביא לנו תחושה של סגירת מעגל, אבל חשוב מאוד להבין מה המטרה שלכם - האם אתם מנסים להחזיר אותם אליכם לחיים, או שזה חלק מתהליך הפרידה ביניכם? אם אתם כן מקווים שסקס עם החבר לשעבר יזכיר לו שהוא אוהב אתכם, אולי לא כדאי שתשכבו איתו ותלכו לחפש זוגיות טובה יותר במקום אחר".

 

מבחינת החוקרים, הסיטואציה האידיאלית בה סקס עם האקס יכול לעזור להתגבר על הפרידה היא רק במקרה ששניכם הייתם שותפים להחלטה להיפרד. בכל מקרה, החוקרים ממליצים שהדבר הכי בריא לעשות אחרי פרידה קשה הוא פשוט להמשיך הלאה לקשר הבא. "אי אפשר להתרכז בלמצוא אהבה חדשה כשהאקס עדיין נמצא בתמונה", הם מסכמים. "שניכם צריכים זמן לעבד את הפרידה ולקבל אותה רגשית ונפשית, ויהיה לכם קשה לעשות את זה אם אתם עדיין שוכבים".

 

 

   

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
סקס עם האקס. לשכב עם מי שמכיר כל פסיק בגוף שלך
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים