שתף קטע נבחר

"כשבא לי שלישייה אשלח אימוג'י של יוניקורן"

ליאון וחברתו מחפשים צלע שלישית בעזרת שליחת אימוג'י של חד קרן, שמשמעו – ביסקסואליות. בת אל מתרגשת מינית מאימוג'י של לשון, ואלון וסהר כבר בכלל לא זקוקים למילים ומשתמשים רק באימוג'ים. צעירים היום מתקשרים ביניהם בעיקר בביטויים גרפיים, לחלקם משמעויות מיניות שדור ההורים יתקשה להבין. כעת טוענים חוקרים כי שימוש מרובה באימוג'ים מאפיין אנשים קלילים ובעלי חיי מין פרועים מתמיד

מילון אימוג'י (צילום: Shutterstock)
"היום קל מתמיד להביע רגשות בעזרת אימוג'ים"(צילום: Shutterstock)

כשליאון (42) ואשתו המתגוררים במושב מרוחק בצפון, מרגישים צורך לשבור את שגרת הזוגיות שלהם, הם עוברים על רשימת אנשי הקשר של ליאון בשביל לחפש אדם נוסף לערב אינטימי, משמע שלישיה. ליאון מעיד על עצמו שהוא אדם של אימוג'ים (ביטויים גרפים של ציורי פנים, פירות, ירקות ועוד). אם ניתן לחסוך בטלפונים והודעות מילוליות, הוא מראש יעדיף להשתמש באימוג'ים, במיוחד כשהוא במצב רוח לחגיגות. כך, במקום לשלוח "ערה?", ליאון ישלח אימוג'י של יוניקורן. רק יוניקורן.

 

רבות דובר על האימוג'ים כחלק בלתי נפרד מהתקשורת הדיגיטלית העכשווית, בייחוד בקרב הדור הצעיר. כשחושבים על זה לעומק, אנו למעשה חוזרים אחרונה בזמן, לימים בהם בני האדם היו חורטים ציורים על הקירות ובאמצעות זה משתפים האחד את השני ביום-יום שלהם. היום זה כבר הרבה מעבר לשיתוף רגיל של האדם הקדמון. האימוג'ים החליפו את הרגשות, הם מעוררים בנו תחושות ויש שיעידו שאפילו מעוררים אותנו מינית. מעולם לא היה קל יותר לתקשר ולהביע מגוון רגשות באימוג'י אחד פשוט.

 

"יוניקורן הוא אימוגי' שהוא חלק משפת קוד", מגלה לי ליאון. "למען האמת, כמי שחי לא מעט שנים רבות בזוגיות פתוחה, אני מרבה להשתמש באימוג'ים ספציפיים. ידוע למשל כי אימוג'י של יוניקורן מסמל ביסקסואליות, כך שאם אנחנו רוצים לצרף מישהו או מישהי לאיזה ערב, נסמס לו או לה את האימוג'י הזה, והוא או היא יבינו לבד מה אנחנו מציעים להם".

 

חציל הוא האימוג'י הסקסי ביותר

מחקר שנערך לאחרונה על ידי מכון קינסי למיניות ופורסם בשבוע האחרון במגזין המדיה CNET, ניסה לאפיין אנשים המשלבים אימוג'ים באופן רציף בהתכתבויות היום-יום שלהם. המחקר בחן יותר מ-5,000 משתתפים, ומצא כי אנשים הנוהגים להשתמש באימוג'ים בהתכתבויות שלהם הם אנשים יותר קלילים, זורמים, פתוחים, חברתיים ונגישים יותר מאנשים שמעדיפים את ההתכתבות שלהם נטולת סימנים וסמיילים. במחקר הגדילו עוד להוסיף שייתכן ומי שלא משתמש באימוג'י כלל, הוא אדם בעל תכונות אופי המעידות על אופי סוציופתי, לא פחות. 

 

"אני אדם די פתוח מן הסתם, גם לפני עידן הדיגיטל הייתי אדם כזה. אבל אין ספק שעם האימוג'ים זה הרבה יותר קל וכיף להתכתב ולהכיר אנשים חדשים. אני אעדיף לשלוח חציל ואפרסק למישהו או מישהי מאשר לכתוב עכשיו מגילה ארוכה על זה שבא לי לשכב איתם", אומר ליאון, ולמי שלא מבין מה פתאום חציל ואפרסק מתקשרים לעולם המיניות, אסביר כי בעולם האימוג'ים, פירות וירקות כמו אפרסק, גזר, בננה וחציל מעולם לא היה סקסיים יותר. בינתיים אסתפק בסביח ללא מטרות מין.

מילון אימוג'י (צילום: Shutterstock)
האימוג'ים החליפו את הרגשות?(צילום: Shutterstock)
 

"הקבועים שלנו הם הדולפין וגם אימוג'י של לשון, למרות שזה גס"

אחד הממצאים שחושף המחקר החדש הוא שבהתכתבות על רקע רומנטי, אדם שמשתמש באימוג'ים למעשה מביע עניין בצד השני, בין אם זה משיכה פיזית או רצון לבנות עמו קשר רציני. "כשרק התחלתי לצאת עם חבר שלי, אותו הכרתי בטינדר, צחקתי עליו שהוא מפוצץ כל הודעה באימוג'ים. בהתחלה אפילו קצת נרתעתי מזה וזה היה נראה לי מטופש שכל תגובה שלו כוללת איזה סמיילי עם לשון או קריצה, אבל נתתי לו צ'אנס ונפגשנו. אחרי כמה דייטים כבר חיכיתי לקבל ממנו איזה אימוג'י", מספרת בת אל (31) מחיפה.

 

מה אהבת בסימנים האלה?

"זה היה חמוד ומשעשע. לפעמים אם הייתי מסמסת לו הודעה כמו 'איך היה בעבודה?', והוא היה שולח לי אימוג'י של דולפין, שהמשמעות היא - 'היה לי יום מחורפן ואני תכף מתפלפ והופך לדולפין', ולמרות שזה דפוק לגמרי זה היה מצחיק אותי וזה כבר הפך להיות הקטע שלנו. היום אנחנו משתמשים באימוג'ים קבועים שהם 'שלנו' והיום אני זאת ששולחת לו אימוג'ים בלי הפסקה", היא אומרת משועשעת. 

 

באילו אימוג'ים אתם נהנים להשתמש? 

"הקבועים שלנו זה הדולפין כמובן ואימוג'י של לשון, שזה קצת גס והמבין יבין, אבל כשזה נשלח באמצע היום זה ממש מדליק אותנו וגורם לי כל היום לחכות לרגע שכבר אסיים את העבודה ואראה אותו. אגב, תכתבי שבעתיד אנשים כבר ישתמשו רק בגיפים, כי לשם אנחנו הולכים לדעתי. אני למשל יכולה להעביר ימים שלמים בלשלוח גיפים לאנשים".

 

הוא שולח לך הרבה אימוג'ים? סימן שהוא בעניין שלך

אם אתם נמנים עם אלה שמרבים להשתמש באימוג'ים בהתכתבויות בעלות אופי רומנטי או סליזי, ומרגישים שזה חלק מהסגנון שלכם, אתם ממש לא לבד. במחקר נמצא ששימוש באימוג'ים החל מהדייט השני עוזר לזרימה בין שני הצדדים, ובאופן כללי תורם לאנרגיות חיוביות. לא מאמינים? תשאלו את אלון וסהר מרמת גן הנמצאים בזוגיות כבר חצי שנה, ומעידים על עצמם כחובבי הז'אנר של האימוג'ים. "אם תסתכלי על ההתכתבויות שלנו, בקושי תמצאי שם מילים, רק אימוג'ים", הם אומרים לי. האימוג'ים המועדפים עליהם הם בעיקר סמיילים - סמיילי קורץ, שולח לב, מוציא לשון ואימוג'י לב כתום.

 

"אנחנו שני אנשים מאוד עסוקים, והאימוג'ים הללו נועדו לאותת לצד השני שכל אחד מאיתנו מתגעגע, תזכורת שאתה עובר לי בראש, בלי להגיד יותר מדי", מסבירה סהר. כשאני שואלת אותם מה התפקיד של האימוגיים בקשר שלהם, הם לא חושבים פעמים ומיד משיבים לי: "האימוג'ים עוזרים להקליל את השיחה ולהעניק לה אופי יותר אנושי ורגשי". בקיצור, אל תמהרו לשפוט או לדחות מישהו שמשתמש יתר על המידה באימוג'י, הוא פשוט ממש בעניין שלכם.

 

החוקרים מסכמים את המחקר בקביעתם כי אנשים חמים נוטים מראש לפתיחות גדולה יותר, כך שבאופן טבעי יותר קל להם להכיר אנשים ומשם לפתח קשרים רומנטיים. זה מתקשר למסקנה העיקרית של המחקר, לפיה מי שמרבה להשתמש באימוג'ים יוצא ליותר לדייטים ראשונים, ממשיך ליותר לדייטים עם אותו אדם ובעל הזדמנויות רבות יותר לסקס והיכרויות רומנטיות.

 

חשוב כמובן לקחת את הדברים בעירבון מוגבל, כי המחקר מתמקד במערב בלבד, וכי 86% מהמשתתפים במחקר הם סטרייטים. כמו כן, לא נבדק במחקר באיזה אימוג'י אנשים משתמשים הכי הרבה למצבים מיניים וזוגיים משתנים. דמיינו שסיימתי את הכתבה עם אימוג'י לב!

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
זה צריך להיות סקסי וחצוף. עוד שוקל מה לשלוח לה
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים