שתף קטע נבחר

היום בו הפסקתי לשנוא את הווסת שלי

אחרי 12 שנה ברצף, נטלי להב החליטה שהיא מפסיקה להשתמש בגלולות למניעת היריון. הגמילה לוותה בלא מעט כאבים, אבל על הדרך היא גם למדה שיעור או שניים על מיניות ועל התחברות לעצמה

התחלתי לקחת גלולות בגיל 20. לא בגלל הימנעות מהיריון, ויותר בשל כאבי מחזור בלתי נסבלים שחוויתי. זה הגיע למצב שלא הייתי מסוגלת לעמוד ישר בשלושת הימים הראשונים של הווסת, וזה השבית ופגע לי בתפקוד, ואפילו ביכולת שלי להתייצב במקום העבודה שלי. ההחלטה להתחיל לקחת גלולות למניעת הריון נבעה נטו מהרצון שלי להפסיק לסבול כל חודש מחדש, ועל הדרך גם להסדיר את המחזור שלי, שהיה מגיע באופן רנדומלי ובלתי צפוי.

 

בהתחלה הגלולות היו טובות אליי. כאבי הבטן והגב העזים שאפיינו את המחזור שלי פחתו, והמחזור הפך להיות קבוע ויציב, לא משנה מה קרה לי בחיים. ההורמונים שבגלולות הגדילו לי את מידת החזייה בכמה מידות, וברור שגם זה שימח אותי מאוד. גברים התעניינו בי יותר ממקודם, והחזה שלי הפך לאחד מנכסיי החשובים ביותר. אחרי הרגליים הארוכות, כמובן. הגלולות גם איזנו במעט את מצבי הרוח הקיצוניים שנהגו לפקוד אותי בימי המחזור לפני כן, וזו גם הייתה נקודה חשובה עבורי כי תמיד הרגשתי שהסביבה לועגת לנשים כשהן במחזור. ואגב, לא! אני לא עצבנית כי אני במחזור, אני עצבנית כי אתה מעצבן! ולבסוף, בזכות הגלולות, כמעט ולא דיממתי. איזו הקלה!

 

על פניו, לקיחת גלולות בהחלט שיפרה את החיים שלי לטובה, הבעיה היא שהן גם עשו אותי קלת דעת, אולי מדי. כבר לא חששתי מהריון לא רצוי, ושימוש בקונדום הפך ממוצר שהוא בגדר "חובה, אחרת לא שוכבים", ל"אם יש לך מצוין, אבל אם לא, לא נורא. אני גם ככה על גלולות". אז למה הפסקתי לקחת אותן? איך קרה שאחרי 12 שנים ברצף אמרתי לעצמי שהגיע הזמן שלי להפסיק? ובכן, כי למרות כל היתרונות, הבנתי שהגלולות הללו הרחיקו אותי מהנשיות שבי, ועצרו אותי מלהגיע להנאה המינית שאני שואפת להגיע אליה.

נטלי להב. הפסיקה לקחת גלולות אחרי 12 שנה (צילום: מריה אמסלם ברודקין) (צילום: מריה אמסלם ברודקין)
נטלי להב. הפסיקה לקחת גלולות אחרי 12 שנה(צילום: מריה אמסלם ברודקין)
 

מי שעוקב אחריי פה ובבלוג שלי יודע שאת השנה האחרונה העברתי בהמון עבודה עצמית על המיניות שלי, אחרי שגיליתי שאני לא נהנית מסקס כמו שהגוף שלי מסוגל ויכול ליהנות. הייתי מתוסכלת לשמוע שיש נשים שמגיעות למולטי אורגזמה מחדירה, וכאישה מאוד מינית ומשוחררת, רציתי גם! התחלתי ללכת לכל מיני סדנאות בנושא וביניהן סדנת טנטרה, בה גיליתי שגלולות למניעת הריון משפיעות לרעה על מידת החשק המיני וההנאה המינית של נשים.

 

לא היה לי מושג עד לאותו הרגע שיש בכלל קשר בין מידת הליבידו שלי ובין השימוש בגלולות, אבל כשהבנתי את זה החלטתי שאולי זה הזמן שלי להפסיק. גם ככה אני לא בזוגיות כרגע ואני פחות בעניין של סטוצים, אז זה לא שאני צריכה את הגלולות הללו ביום-יום שלי כרגע. החבילה נזרקה לפח והניסוי החדש יצא לדרך. החודש הראשון עבר בסדר, וכמעט ולא חשתי שינויים פיזיים בגוף שלי. אפילו החזה שלי נותר גדול כשהיה.

 

אבל בחודש השני הפצצה נפלה. סבלתי מכאבי בטן וגב תחתון נוראיים עד לרמה ששוב לא יכולתי לקום מהמיטה מרוב כאב. ולמרות זאת, החלטתי שאני הולכת עם זה עד הסוף. על הדרך גם הפסקתי להשתמש בטמפונים אחרי שקראתי על כמות הרעלים והכימיקלים שהם מכילים בתוכם, והתחלתי בפעם הראשונה בחיי להשתמש בתחבושות. אני אומרת בפעם הראשונה בחיי כי כבר ביום הראשון של המחזור הראשון שלי החדרתי טמפון, וכך עשיתי מאז מדי חודש בחודשו. המחזור שלי כל כך הגעיל אותי עד שטמפונים הפכו לאמצעי הכחשה מבחינתי. לא ראיתי את הדם יותר, לא סבלתי מכאבים, לא חשבתי על הווסת הנוראה הזאת. הכחשה מוחלטת.

 

 

הפעם ידעתי שאם אני כבר הולכת להתמודד עם הגוף והמיניות שלי בדרך טבעית, אני הולכת לעשות את זה עד הסוף, לכן גם כדורים נגד כאבים לא היו פתרון עבורי. כך מצאתי את עצמי עם כאבי בטן, כאבי גב תחתון, מיגרנות ותחושה כללית של גועל, בלי דרך מלאכותית לטפל בכל הבלגן הזה. מה עשיתי? נקטתי בכל דרך טבעית להקלה הכאבים ואי הנעימות, ולשמחתי, מצאתי שיש המון דרכים להתייחס לגוף גם מבלי לדחוף לו הורמונים וכימיקלים חיצוניים. התחלתי לתרגל תנוחות מיוחדות של יוגה בימים שלפני המחזור, לעשות עיסוי שדיים יומי להקלה על כאבים באזור, תרגלתי מדיטציות מיוחדות לכאבי מחזור, וניסיתי בימים הקשים לבלות כמה שיותר בחוץ ובטבע. מה אני אגיד לכם? למרות כל הסקפטיות שלי, זה עזר לי מאוד.

 

עוד משהו חשוב ששמתי לב אליו אחרי שהפסקתי עם הגלולות הוא שהטיפוסים אליהם נמשכתי השתנו. אני רצינית! מסתבר שמדובר בתופעה נפוצה שאפילו מגובה מחקרית, לפיה נשים נמשכות לסוג מסוים של גברים כשהן על גלולות ולסוג אחר של גברים בלי הגלולות. ההורמונים האלה אשכרה משפיעים על המשיכה המינית שלנו. תארו לעצמכם מה קורה לאישה שרוב החיים הייתה על גלולות, התחתנה עם מישהו ופתאום היא מפסיקה עם הגלולות ומגלה שהיא בכלל לא נמשכת לבעלה?

 

ותבינו שחוויתי את זה על בשרי. כל הגברים שהייתי איתם בשנים האחרונות הפסיקו למשוך אותי מינית. מי כן משך אותי? החבר הראשון שהיה לי לפני שהתחלתי לקחת גלולות. ומה עם החשק המיני שלי? ובכן, בדיוק כמו שחזו בסדנת הטנטרה ההיא - כמה חודשים אחרי שניקיתי את הגוף מהגלולות שמתי לב שאני הרבה יותר נהנית מהגוף המיני שלי, ושהאורגזמות שאני חווה ארוכות ועוצמתיות יותר.

 

כל התהליך הזה גרם לי להבין שהמחזור החודשי שלנו הוא חלק טבעי ויפהפה מהיותנו נשים, והגיע הזמן שנפסיק להתכחש אליו. אני מרגישה היום יותר מינית, חרמנית, יפה ונשית מתמיד, ולמרות שעדיין קצת כואב לי מדי חודש, זה כן הולך ופוחת ואני חושבת שהיתרונות של הפסקת הגלולות עולים בהרבה על החסרונות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מריה ברודקין אמסלם
נטלי להב. חזרה לטבעיות
צילום: מריה ברודקין אמסלם
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים