שתף קטע נבחר

איך תתאהבי אם ליבך סגור מרוב אכזבות?

את לא באמת יכולה להגשים זוגיות אם את מכווצת מהמחשבה שמישהו יפלוש למרחב שלך. את לא באמת יכולה להגשים זוגיות אם את לא יודעת לאהוב חזק והלב שלך סגור מרוב אכזבות. את ודאי לא תמצאי בן זוג ראוי אם את חשה שאת שווה כקליפת השום, ואת בטח לא תצליחי לשמר זוגיות אם את מונעת מחרדה שיעזבו אותך או יבגדו בך

לפעמים לא נעים לי. הן קוראות מאמר שלי ומתעקשות לקבוע פגישה. הן מתיישבות מולי עם הלשון בחוץ, תוהות מה לענות לו ואיך להגיב, ולמה הוא לא דיבר איתן כבר שלושה ימים הרי היה כזה סופ"ש מדהים - ולא נעים לי. אני לא יודעת מאיפה להתחיל ואיך להסביר שהפגישה הזו שלנו לא תוכל לענות על כל שאיפותיהן או שאלותיהן. אני לא נביאה ולא קוסמת, לא מייעצת ולא רואה עתידות. אני רואה את ההווה, ובהווה שוב יושבת מולי אישה שמחפשת תשובות מהירות ופתרונות נחרצים. היא רוצה שאציל אותה, שאגרום ליענו קשר שהיא נמצאת בו לעבוד.

 

כל פעם מחדש אני אומרת סטופ. זה לא עובד ככה. אם את רוצה זוגיות, בואי נתחיל מלהסתכל עלייך. תראי אותך, אם הגעת למצב שאת בחוסר אונים מוחלט בגלל הנוכחות או אי-הנוכחות של גבר בחייך סימן שכאן מתחילה הבעיה. זאת הסיבה שהן באות אליי לתשובה ומקבלות את עצמן בפנים. והאמת לא תמיד נעימה. כי זו התשובה האמיתית, הכנה והבלתי ניתנת לערעור - המצב שלך משקף את האתגרים שלך בזוגיות. זהו. זה כל הסוד.

אשה עצובה עם יד על הראש (צילום: shutterstock)
אין פתרונות מהירים. יש למידה, התבוננות והתפתחות(צילום: shutterstock)
 

בעולם שבו כולם מציעים פתרונות מהירים אונליין בסגנון "מצאי את אהובך בחמישה צעדים פשוטים" או "איך לגרום לגבר שלך להתאהב בך", אין באמת מקום וכבוד לתהליך עצמו, להבשלה, ללמידה ולעבודה עצמית. אבל האמת היא שלא חינכו אותנו לזוגיות בבית ספר, בקושי חינוך מיני קיבלנו. לא חינכו אותנו איך להגשים זוגיות בחיינו, לא סיפרו לנו איך עלינו להתנהל מול זה, בתוך זה ואיך להצליח. כשכבר כן קיבלנו אינפורמציה היא בדרך כלל הגיעה בצורה של הפחדות כמו: "אם לא תשכבי איתו הוא יברח", "תתפסי אותו שאחרת לא תיקח לך", "כל הטובים תפוסים", "הביציות שלך מזדקנות" ועוד כל מיני אמונות חוסמות ומסרסות שגדלנו לתוכן.

 

בצבא עברנו טירונות, בלימודים חרשנו לבגרויות, בחוגים התאמנו שעות לפני הופעת הסיום, ובזוגיות? כלום, נאדה. הגענו לבשלות מינית והופ, קפצנו למים. ממי אנחנו אמורים ללמוד מודל מוצלח של זוגיות כשלפי הסטטיסטיקה רבים מאתנו באים מבתים בעלי מודלים זוגיים כושלים או לא מתפקדים? הרי אין פתרונות מהירים. לא אצלי לפחות. יש למידה, יש התבוננות במראה ויש את ההתמודדות החשובה שמגיעה בהמשך ישיר לכל אלו.

 

 

את לא באמת יכולה להגשים זוגיות אם את מכווצת מהמחשבה שמישהו יפלוש למרחב שלך. את לא באמת יכולה להגשים זוגיות אם את לא יודעת לאהוב חזק והלב שלך סגור מרוב אכזבות. את ודאי לא תמצאי בן זוג ראוי אם את חשה שאת שווה כקליפת השום, ואת בטח לא תצליחי לשמר זוגיות אם את מונעת מחרדה שיעזבו אותך או יבגדו בך. את מבינה, הכול מתחיל ונגמר בלמידה של מי את, מה את צריכה, מה את רוצה, מה ההתנהגות שלך משדרת, איך החיים שלך נראים ואיך את רוצה שהם יראו. נסי לחשוב עם עצמך מהם הדפוסים שמנהלים אותך, ולמה? למה לעזאזל כל עובר אורח בחייך מצליח לטלטל אותך ככה?

 

דעי מאין באת ולאן את הולכת

"למה יש נשים שזה בא להן בקלות?" ו-"למה אחרות לא צריכות ללמוד את עצמן?", הן שתי שאלות שתמיד מופנות אליי בשלב זה של האימון. אז כולנו צריכים ללמוד על עצמנו וללמד את עצמנו על מנת לצמוח ולהתפתח, אבל לכל אחד ואחת מאתנו נושאי עבודה שונים. לאחת אתגר בזוגיות, לשנייה אתגר בעבודה, לאחרת אתגר עם משקל, ולרביעית אתגר עם כסף. אין כאן תחרות מי יותר מסכנה ממי, ולמי יש יותר מזל. אז אל תכנסי להשוואות, את לא קורבן של החיים שלך. החיים שלך מזמינים אותך להאט רגע את הקצב, להתבונן באומץ במה שלא עובד לך בחיים ומתוך האתגרים של הגשמת זוגיות גם לגדול ולהתפתח קדימה. האמת היא שזה גם לגמרי תלוי בך - אם את לוקחת את זה כהזדמנות לצמיחה או למקום של מסכנות, קורבנות ורחמים.

 

קיים גם המיתוס הזה שכשתהיי בזוגיות או אז חייך יהיו מושלמים ותקבלי את כל האהבה שאת זקוקה לה. אבל זה בדיוק הפוך. ביטחון, קבלה ואהבה עצמית צומחים מתוך חיבור אמיתי לעצמך, כשאת לא תלויה בדבר חיצוני שיחזק או יערער אותך. כשאת בנויה, מגובשת, חזקה ומודעת את יכולה לפתוח את הלב מתוך ידיעה שגם אם הוא ישבר, את לא תישברי. את לא יכולה לבנות ביטחון עצמי על גב של אי-הצלחות וכאב.

 

אז הניחי רגע לכל הדייטים, הניחי רגע למרדף חסר המנוחה הזה, לתשומת הלב שמקלה רגעית על החרדות הזוגיות שלך, הניחי לכל הרעשים מסביב. עצרי רגע ולמדי איך להתבונן בעצמך. רק כשתדייקי תגיע הזוגיות המיועדת לך, ותהיי בטוחה שיהיה לך כבר הרבה יותר קל להצליח בה.

 

ליגד גרנית פורת - מדריכת חיים, מאמנת אישית מטפלת בריברסינג ומקימת הסדנה להגשמת זוגיות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: Shutterstock
רוצה זוגיות? תתחילי להסתכל פנימה
קרדיט: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים