שתף קטע נבחר

בדקנו את משקפי ה-VR של סוני

גם חברת סוני מצטרפת לטרנד המציאות המדומה ומשקפי ה-VR שהיא מציגה מציעים גם תכנים יחודיים ולמעשה עושים את העבודה נהדר גם במשחקים "רגילים"

טרנד המציאות המדומה הולך ותופס חלק גדול יותר ויותר בקרב חובבי הטכנולוגיה ובעיקר אצל הגיימרים. באופן טבעי חוויית המשחק במציאות מדומה היא אינטנסיבית ומרתקת הרבה יותר מאשר "סתם" לצפות באיזה סרט הדמיה שהתכנים שלהם די חוזרים על עצמם בכל מערכת VR שהחברות מוציאות. בין אם זו חברת סמסונג, HTC, LG או אפילו גוגל ואוקולוס.

 

 

המערכת כוללת את משקפי המציאות המדומה עצמם, אשר יושבים היטב על הראש באמצעות קשת שעוטפת את החלק העליון של הראש והם מאוזנים מבחינת המשקל, כך שלמרות שהם כבדים יותר מרוב המשקפיים שקיימים היום בשוק, הם למעשה נוחים יותר מכולם וניתן לחבוש אותם במשך זמן רב ללא הרגשת המועקה המוכרת.

 

Playstation VR (צילום: סוני) (צילום: סוני)
Playstation VR(צילום: סוני)

 

ההתקנה של המערכת היא מהמסובכות שנתקלתי בהן, והיא כוללת יחידת בקרה אשר מתחברת לקונסולה עצמה, מבחר כבלים שצריכים לעבור מהקונסולה ליחידת הבקרה ואל המשקפיים עצמם ובל נשכח את המצלמה שהיא חובה על מנת להפעיל את המערכת ולצערנו היא אינה כלולה במערכת שאנחנו רוכשים. עדיין, גם עם רכישה של המצלמה בנפרד, ומנקודת הנחה שמי שרוכש את המשקפיים כבר מחזיק קונסולה של PS4, אזי המחיר יוצא הרבה יותר זול מאשר לרכוש את מערכת ה-Vive של חברת HTC. אם רוצים להעצים את חוויית השימוש עוד יותר, מומלץ לרכוש את השלטים היחודיים של סוני ה-Move, שאמנם לא תוכננו עבור VR אבל הם מתאימים יותר לחלק מהמשחקים מאשר השלט האלחוטי הרגיל.

 

 (צילום: סוני) (צילום: סוני)
(צילום: סוני)

 

סוני הוציאה מבחר משחקים יעודיים למציאות מדומה שבדקנו רק חלק קטן מהם ובסקירה הקרובה של Resident Evil 7, נבדוק את השימוש במשקפיים במשחק הזה שהוא למעשה הראשון שמותאם גם למשחק רגיל וגם למשחק VR. בינתיים הסתפקנו במשחקי נהיגה קלילים ובמשחקי ירי שאחריהם אתם תרגישו את הצוואר היטב. השימוש במשקפיים היה נוח ומלבד אטימה מעט לקויה בצדדים, שם נכנס מעט אור, לא היו לנו כמעט טענות על האיכות. האוזניות שמסופקות עם הערכה יכולות להישאר שם מבחינתנו ואם אתם חובבי גיימינג או אפילו מוסיקה, אתם בטח מחזיקים בבית אוזניות איכותיות יותר. כדאי שתשתמשו בהן.

 

החלק המפתיע מבחינתנו בבדיקה הזו היה דווקא הכיף בלשחק משחקים רגילים, באמצעות המשקפיים. לכאורה, אין לזה ערך מוסף אבל מצאנו את החוויה הזו מענגת במיוחד, ואין ספק שלראות את המסך בגודל עצום מול העיניים, תורם לחוויית המשחק והופך את המשקפיים לרלוונטיים גם אם לא יהיו ברשותכם הרבה משחקים יעודיים ל-VR. מחיר המשקפיים עומד על 2,399 שקלים והמחיר אינו כולל את המצלמה שהיא חובה ונמכרת בנפרד במחיר של 359 שקלים והוא אינו כולל את זוג ידיות ה-Move שהן אינן חובה והן עולות 479 שקלים. המשחקים אגב, מתחילים במחיר של 99 שקלים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים