שתף קטע נבחר

אפל צמצמה את היקף הונאת תיקון המכשירים בסין

לאחר שאלפי מכשירים תוקנו בתואנות שווא בחנויות אפל בסין וגרמו נזק כספי רב לחברה, הצליחו מהנדסיה לצמצם את היקף הנזק באמצעות רכיבי תוכנה וחומרה סודיים ובאמצעות מכשור מיוחד ותהליך חדש לקבלת מכשיר לתיקון

העובדה שסין היא אחת מהמדינות בהן תופעת הזיופים היא מהנפוצות בעולם, היא ידועה ומוגמרת. כעת מתבררת שיטה חדשה לביצוע הונאת תיקונים על חשבונה של חברת אפל, ולצידה גם התגלתה השיטה בה הצליחה ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו להתגבר, לפחות באופן חלקי, על ההונאה.

 

חנות אפל במנהטן (צילום: AFP)
חנות אפל במנהטן, ניו יורק(צילום: AFP)

 

מי שקנה אי פעם מכשיר אייפון בחו"ל ונזקק לתיקון שלו במסגרת תקופת האחריות, תמיד התרשם מהמהירות בה נציגי השירות בחנויות אפל מחליפים את המכשיר הפגום עם מכשיר חדש ונוצץ, כשעניין הטיפול במכשיר הפגום הפך להיות הבעיה של חברת אפל, מה שאת הלקוח לא ממש עניין. הוא את המכשיר החדש שלו קיבל.

 

מכשירי אייפון Xr (צילום: AFP)
לקוחות אפל מקווים שרמת החשדנות תרד(צילום: AFP)

 

שיטת הונאה סינית ניצלה את רוחב הלב של אפל בכל מה שקשור להחלפות מכשיר במקום להטריח את הלקוח בהמתנה לתיקון המכשיר הקיים ובאמצעותה הוציאו חלקים ממכשירי אייפון תקינים, שתלו במקומם חלקים מזוייפים שונים ומסרו את המכשירים "התקולים" לתיקון בחנויות אפל השונות שפזורות בסין. במקרים רבים, הם פשוט קיבלו מכשיר חדש במקום זה התקול". כך למעשה הרוויחו הנוכלים גם חלקי חילוף תקינים למכשירי האייפון השונים וגם במקביל, מכשירים חדשים שהם קיבלו במקום אלו שהוחלפו.

 

תיקון אייפון (צילום: יח
תיקון אייפון(צילום: יח"צ)
 

 

בחברת אפל זיהו דפוסים חריגים של מסירת מכשירים תקולים, כשהמספרים של המכשירים שנמסרו לתיקון בכל שבוע (מעל 2,000 מכשירים) היו גבוהים בהרבה מהמספרים הממוצעים בחנות הדגל של החברה בשדרה החמישית בניו יורק, ארה"ב. תהליך זה נמשך מספר שנים ורק כעת מתבררת שיטת הפעולה הנגדית של חברת אפל על מנת לצמצם את התופעה.

 

במקום לערב את המשטרה הסינית במקרה, דבר שהיה מסבך בצורה משמעותית את הטיפול בבעיה, החליטו באפל להתחכם לנוכלים ובאמצעות תהליך שכלל וידוא פרטים מדויקים של מי שמוסר את המכשיר לתיקון, לצד אפליקציה מיוחדת שהם פיתחו ואשר מסוגלת לזהות חלקים מזויפים באייפון קיים ובנוסף הפעילו הטכנאים בחנויות אפל ציוד חדש אשר מסוגל תחת אור מיוחד לזהות חלקים לא מקוריים ושונים ובכך למנוע את ביצוע ההונאה.

 

שיעור ההונאה ירד בצורה משמעותית וכעת לקוחות החברה מקווים שרמת החשדנות של אנשי אפל בחנויות כלפי אלו שבאמת ובתמים רק רוצים לתקן את האייפונים שלהם, תחזור להיות נמוכה כמו לפני כמה שנים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים