שתף קטע נבחר

"יותר משתמשי אנדרואיד עברו לאייפון השנה"

16% מרוכשי האייפונים בארה"ב בחודש שאחרי השקת ה-XR השתמשו לפני כן במכשירים עם מערכת ההפעלה של גוגל - נתון גבוה יותר לעומת 2017

עם תג מחיר של 749 דולר, האייפון XR  נועד בין היתר למשוך לכיוון של אפל משתמשי אנדרואיד שמעוניינים במותג אבל לא רוצים או יכולים לשלם אלף דולר ויותר על ה-XS וה-XS Max. האם זה עבד? כנראה שכן. לפי דו"ח של חברת המחקר CIRP, בחודש שאחרי השקת ה-XR, 16% מרוכשי האייפונים בארה"ב היו משתמשי אנדרואיד - מערכת ההפעלה של גוגל שמותקנת על רוב הסמארטפונים בעולם.

 

מכשירי אייפון Xr (צילום: רויטרס)
אייפון XR(צילום: רויטרס)
מדובר בנתון גבוה יחסית להשקות קודמות של מכשירי אייפון. כשאפל השיקה את האייפון X ב-2017, שיעור משתמשי האנדרואיד שעברו צד עמד על 11%. חודשיים לפני כן, כאשר הושקו האייפון 8 והאייפון 8 פלוס, שיעור משתמשי האנדרואיד בקרב הרוכשים בחודש הראשון עמד על 12%. כמובן שיש לקחת את הנתונים בעירבון מוגבל - מדובר רק בחודש אחד של רכישות ובארה"ב בלבד.

"נראה שהאייפון XR אכן משך משתמשי אנדרואיד", אמר מייק לוין, שותף ואחד המייסדים של CIRP. "כמובן שאפל לא מפרטת מהי אסטרטגיית ההשקה שלה. אבל, בהתבסס על התמחור והפיצ'רים במכשיר, אנחנו יכולים להסיק שאפל מיצבה את האייפון XR כאלטרנטיבה אפשרית עבור משתמשי אנדרואיד".

 

 

האייפון 8 ו-8 פלוס מכרו יותר

עם זאת, הדו"ח מחזק מעט את הטענות על כך שהאייפון XR אינו עומד בציפיות של אפל מבחינת

מכירות ולכן היא מקצצת בהזמנות. בחודש שאחרי ההשקה, 32% ממכשירי האייפון שנמכרו בארה"ב היו מדגם זה, לעומת 35% שרכשו XS ו-XS Max באותה תקופה. האייפון 8 והאייפון 8 פלוס הצליחו יותר ב-2017 - ויחד הם היוו 39% מהמכירות של האייפונים בחודש שאחרי השקתם.

 


האייפון XR הוצג על-ידי אפל בספטמבר כמעין גרסה "מוזלת" ונגישה יותר לעומת ה-XS וה-XS Max. המעבד ורכיבי הזיכרון זהים למה שתמצאו במכשירים היקרים יותר, אבל המסך הוא בטכנולוגיית LCD ולא OLED והמסגרת היא מאלומיניום ולא מפלדה. היתרונות העיקריים של המכשיר: מסך גדול יותר לעומת ה-XS (6.1 אינץ' לעומת 5.8 אינץ'), מגוון רחב יותר של צבעים וכמובן תג מחיר נמוך יחסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אייפון XR. הצליח לפתות
צילום: רויטרס
מומלצים