שתף קטע נבחר

לגעת בעתיד: התרשמות ראשונה מה-Mate X

לא הורשינו לקפל את הסמארטפון המתקפל של וואווי, והאמת היא שאנחנו עוד לא יודעים עליו הרבה. אבל כמו שזה נראה ומרגיש עכשיו - בתוך כמה שנים לכולנו יהיו טלפונים מתקפלים בכיס

אני יכול לראות את עצמי עם ה-Mate X המתקפל של וואווי. זה תסריט דמיוני מעורפל קמעה, כי בהדגמה בה נוכחתי לא הורשיתי לקפל את הטלפון, והתוכנה שלו עדיין לא סופית. בעצם, יש הרבה דברים שאנחנו עדיין לא יודעים על השימוש בו. אבל אחרי שהתאפשר לי להחזיק אותו, לראות אותו במצבים השונים שלו, לנסות את המצלמה שלו ולטעון בדפדפן שלו את האתר בו אתם קוראים את השורות האלה - המחשבה של להסתובב עם הטלפון הזה דווקא לא מרגישה מופרכת.

 

 

זה קשור במידה רבה לעיצוב שלו. במצב מקופל, הטלפון הזה נראה סטנדרטי - לטוב ולרע. הוא נראה כך בין אם אתם מחזיקים אותו בצד עם פס החיישנים ומסך של 6.38 אינץ', או בצד השני בו יש מסך של 6.6 אינץ' . כן, הוא עבה - 11 מילימטרים. אבל זה לא עובי נורא. רק לפני כמה שנים, הרבה טלפונים עוד היו בעובי הזה. נכון, כיום אנחנו מורגלים למכשירים דקים הרבה יותר, אבל זה לא הבדל קריטי. והמנגנון שמקפל את הטלפון כמעט ולא משאיר רווח בין שני חלקיו, מה שעוזר להתייחס אליו כאל סתם עוד מכשיר.

 

המתקפל החדש של וואווי (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
לא מופרך. המתקפל החדש של וואווי(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

כמובן שהעובדה כי בשני צידיו יש מסך - הטלפון מחליף בין התצוגות בתוך חלקיקי שניה, זה כמעט ולא מורגש - אינה סטנדרטית בשום קנה מידה. אבל היא לא הופכת את המכשיר למהפכני - זה התפקיד של המנגנון אשר פורס את המסך. כן נחמד שאותה המצלמה מצלמת לצילומים רגילים, וגם לצילומי סלפי. זה טריק חמוד, שמאפשר לוואווי לדאוג למערך צילום אחד במקום לשניים.

 

המשקל הוא כבר עניין אחר. יש דיווחים על כך שהמכשיר שוקל קרוב ל-300 גרם, אבל נראה שזה לא מפרט רשמי, ובהדגמה לא ידעו להגיד מה המשקל של ה-Mate X. מספיק לומר שהוא כבד. קצת כמו טלפון מעידן אחר, בו לשורת המשקל במפרט עוד הייתה משמעות. במצב הפרוס, קל להתעלם מהמשקל - אחרי הכל, אנחנו רגילים לטאבלטים כבדים-יחסית. במצב מקופל, המכשיר מרגיש פשוט כבד. האם זו בעיה? קשה לומר בלי לנסות אותו לאורך זמן. בזמנו הסתובבנו רובנו עם טלפונים כבדים יותר ממנו, ואיכשהו שרדנו, אבל זה לא אומר שהמשקל לא יפגום בחוויה.

 

המתקפל החדש של וואווי (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
לא מרשים לקפל את הטלפון המתקפל(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

מה כן אפשר לומר? שהמסך של הטלפון הזה הוא יצירת מופת טכנולוגית. הוא אמנם מסך פלסטיק (שריטות עשויות להיות בעיה), אבל הוא נראה ומרגיש כמו מסך של טלפון או טאבלט מ-2019. לא נראה שנעשו כאן ויתורים כלשהם בכל הקשור למסך הזה מבחינת בהירות או איכות תצוגה. כשעוברים בתערוכה מול דוכן סמסונג, בו מוצג ה-Galaxy Fold, מרוב הזוויות רואים את תפר הקיפול שלו. סמסונג לא הצליחה לגרום לטלפון המתקפל הראשון שלה להיראות כיחידה אחת במצב הפרוס. וואווי כן הצליחה - כשה-Mate X במצב פרוס, המסך שלו נראה כמו מסך רגיל. אפשר בקלות לשכוח שניתן לקפל אותו. במצב הזה, מדובר בטאבלט 8 אינץ' שמרגיש קל יחסית, כי היחס למשקל הוא פועל יוצא של תפיסה.

 

האם ניתן לקפל ולפרוס את הטלפון בקלות בקלות? אני לא יודע, וואווי לא הרשו לי לקפל את Mate X. הוא קופל ונפרס על ידי עובד החברה, שעשה את זה בצורה אגבית למדי, כאילו מדובר בפעולה שגרתית ולא משהו שצריך למנוע מעיתונאים. אז למה וואווי לא רוצים שאקפל אותו בעצמי? אולי כי זה לא מרגיש נוח בינתיים, ואולי כי המנגנון לא עובד טוב בצורה שמורגשת רק כשמנסים להשתמש בו. לא ברור. בכל מקרה, היו מעט מגבלות על השימוש במכשיר וזו הייתה אחת מהן.

 

המתקפל החדש של וואווי (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
בכיס של כולנו בתוך כמה שנים(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

בואו נלך רגע 12 שנים אחורה. אפל הכריזה על אייפון, והוא היה רחוק ממושלם. אבל מה שגרם לכך שכיום אנחנו נזכרים באייפון הראשון כבמכשיר שהחל את מהפכת הסמארטפונים הוא החדשנות הטכנולוגית שלו. זה לא היה המכשיר הראשון עם מסך מגע, אבל הוא היה הראשון שעשה את זה טוב. הוא הראה איך ממשק חכם יכול להיות לא מסובך, וידידותי למשתמש. השימוש בו היה אינטואיטיבי, אפילו אם בהשוואה למה שקרה שנים אחרי זה הוא היה טלפון יחסית בסיסי ומוגבל.

 

סלפי עם וואווי Mate X (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
סלפי עם וואווי Mate X(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

ה-Mate X מזכיר קצת את התחושה הזו. הוא כבד - אולי כבד מדי. הוא יגיע עם דור ראשון של ממשק למכשירים מתקפלים, ואתגרים שעדיין לא פוצחו. אין ספק שהמכשירים המתקפלים אותם נראה בעוד 3 ו-4 שנים יהיו מעניינים ומרשימים יותר. אבל הוא גם הטלפון שבזכותו אפשר לומר שאנחנו בהחלט נראה עוד כמותו. הוא דוגמה משכנעת ראשונה לכך שטלפון מתקפל הוא דבר הגיוני. ודוגמאות כאלה לא מגיעות כל חודש, או אפילו כל שנה. אז כן, אני יכול לראות את עצמי עם Mate X בכיס אחרי ההדגמה הזו, אבל בעיקר אני בטוח שבעוד כמה שנים, יהיה סמארטפון מתקפל בכיס של רבים מאיתנו.

 

הכותב הוא אורח חברת וואווי בברצלונה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דניס ויטצ'בסקי
Mate X של וואווי
צילום: דניס ויטצ'בסקי
מומלצים