שתף קטע נבחר

שיאומי מפסיקה לעדכן מכשירים: מי בחוץ?

היצרנית הסינית לא תוציא עדכוני תוכנה לשבעה מכשירים, אך תמשיך לשלוח להם עדכוני אבטחה. בעלי המכשירים ייאלצו לסבול את הפרסומות בממשק המשתמש עקב המהלך

יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי הכריזה כי שבעה ממכשיריה לא יזכו יותר לעדכוני גרסה של מעטפת MIUI, ממשק המשתמש שלה הפועל על גבי אנדרואיד. המכשירים שלא יקבלו את גרסת MIUI 11 והלאה הם: רדמי נוט 4, רדמי 3S, רדמי 3X, רדמי 4, רדמי 4A, רדמי נוט 3 ורדמי פרו. למרות זאת, עדכוני אבטחה ימשיכו להגיע אל המכשירים.

 

 

שיאומי רדמי נוט 4 (צילום: יח
כבר לא יזכה לעדכון גרסה. שיאומי רדמי נוט 4(צילום: יח"צ)
 

 

על פי אחד ממנהלי הקהילה של שיאומי, נכון לעכשיו שאר המכשירים של היצרנית לא נמצאים בסיכון להפסקת עדכונים. החיסרון המשמעותי עבור בעלי מכשירים שיפסיקו לקבל עדכונים הוא עניין הפרסומות: בעדכון הגרסה הבא של MIUI היצרנית צפויה להסיר את הפרסומות הקופצות בממשק, ולהוסיף פיצ'רים חדשים.

  

גם כן מחוץ לרשימה. רדמי פרו (צילום: יח"צ) (צילום: יח
גם כן מחוץ לרשימה. רדמי פרו(צילום: יח"צ)
 

למרות החיסרון הנובע מאי קבלת עדכוני הגרסה של החברה, עדכוני האבטחה שיקבלו המשתמשים חיוניים במיוחד: בשבוע שעבר חשפה צ'ק פוינט הישראלית חולשת אבטחה שאיפשרה להאקרים לפרוץ לכל הסמארטפונים מתוצרת שיאומי באמצעות פרצה באפליקציית אבטחה שמותקנת עליהם.

 

בצ'ק פוינט עדכנו את שיאומי על חולשת האבטחה - שלא ידוע אם נוצלה לרעה – ובחברה תיקנו אותה באמצעות עדכון שיצא לכל המכשירים של היצרנית הסינית ברחבי העולם. חוקרי צ'ק פוינט גילו כי באמצעות חולשת האבטחה ניתן היה להצפין את המידע שעל המכשיר ולדרוש תמורתו כופר, להדביק אותו בנוזקות שמאפשרות לגנוב את המידע האישי שקיים בו או להשתמש במכשיר הנייד ככלי למעקב אחר הבעלים שלו. החולשה התגלתה באפליקציית האבטחה Guard Provider, שמותקנת על כל מכשירי החברה ובאופן אבסורדי, דווקא הייתה אמורה להגן עליהם מפני וירוסים ונוזקות.

 

שיאומי היא יצרנית הסמארטפונים הרביעית בגודלה בעולם. לפי נתוני חברת המחקר IDC, בשנת 2018 היא רשמה זינוק של 32.2 אחוזים במכירות, ונתח השוק שלה עמד על 8.7 אחוזים. השווקים העיקריים שלה הם סין, הודו ואינדונזיה, אבל היא זוכה להצלחה גם במערב אירופה ובמיוחד בספרד. גם בישראל הצרכנים אוהבים מאוד את החברה בזכות המחירים האטרקטיביים שלה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים