שתף קטע נבחר

הוצג פיקסל 4: לא תגעו בו (כי לא צריך)

גוגל הציגה את שני דגמי הפיקסל 4, מכשיר הדגל החדש שמכוון לנו רדאר לפנים. עם יכולות עיבוד תמונה, דיבור ומחוות יד, גוגל רוצה שלא נצטרך לגעת בטלפון. ואם תהיתם, גוגל מבטיחה שכל המידע שלכם שמור היטב

אחרי שכל התכונות שלו הודלפו בחודשים האחרונים, גוגל מציגה היום (יום ג') את פיקסל 4, סמארטפון הדגל שלה והתשובה לאייפון 11 של אפל, הנוט 10 של סמסונג ושורה של מכשירים נוספים.

 

גוגל הציגה שני דגמים: Pixel 4 ו-Pixel 4 XL, שמציגים תכונות חומרה משופרות מעט והרבה יכולות עיבוד ותוכנה חדשות. אבל התכונה המסעירה החדשה היא בכלל "סולי", מערכת קליטה ועיבוד באמצעות רדאר הישר מהפנים שלנו, מה שמשמש לפתיחת המכשיר וגם לזיהוי מחוות ותנועות הפעלה. הוסף לכך את היכולות המשופרות של העוזר הדיגיטלי גוגל אסיסטנט וקיבלת סמארטפון שלא תצטרך לגעת בו. וזה החידוש העיקרי בעולם טכנולוגי שמשווע לחידושים. החומרה עוברת למקום שני.

 

 

סברינה אליס, סגנית נשיא לניהול מוצר בגוגל, הציגה את הפיקסל 4, סמארטפון מתקדם בעל מערך צילום שכולל שתי מצלמות ראשיות במבנה ריבועי, כן, ממש כמו באייפון 11 החדש: מצלמת 12MP עם עדשה רחבה ומפתח f/1.7 ועדשת טלפוטו 16MP עם מפתח f/2.4 וזום אופטי 2X. אפשר לראות בזום את התשובה של גוגל לאפל, שהתגאתה מאוד בעדשה האולטרה-רחבה שבאייפון החדש. בגוגל אומרים שהרוחב פחות חשוב מהאורך, ושמה שהמשתמשים באמת רוצים זו עדשת זום טובה. מארק לבוי, שעומד בראש צוות פיתוח המצלמה בגוגל ריסרץ', אמר: "אנחנו חשבים שהטלפוטו חשוב יותר מעדשה רחבה".

 

השאלה הנצחית "ומה עם המגרעת" מקבלת תשובה מוזרה מגוגל: אין מגרעת. גוגל פשוט מתחה אותה לכל רוחב מסגרת המסך העליונה ויצרה מסגרת עבה ומגושמת מעט, שבה היא משבצת את אוסף החיישנים והעדשות שיש לפיקסל 4.

 

גוגל השקת פיקסל 4  (צילום: Google)
פיקסל 4: מסגרת רחבה, צבע מה-זה כתום(צילום: Google)

 

פיקסל 4 (צילום: AP)
פיקסל 4(צילום: AP)

 

כמה מילים על טכנולוגיית סולי: גוגל משקיעה בפיתוח הטכנולוגיה מאמצים רבים לאורך חמש השנים האחרונות ונראה שסוף סוף היא בשלה לצאת לציבור. חיישן הרדאר מוזער לגודל שמאפשר לשבץ אותו בראש הטלפון והוא מסוגל לקלוט תנועות ומחוות מורכבות ומדוייקות יותר מכל טכנולוגיית מצלמה. הוא מגיב לדברים שאנחנו מסמנים לו בתנועות יד וגם יודע להתעלם מתנועות שלא מיועדות לו, וגם מזהה מתי הלכנו ומחשיך את עצמו. גוגל אינה הראשונה שמציגה הפעלה בתנועות וקדמו לה LG, סמסונג ואחרות. עד כה, החברות לא הצליחו לשכנע שעדיף לעשות תנועות מוזרות במקום פשוט לגעת במסך, אבל אולי גוגל תלמד אותנו משהו חדש. בכל מקרה, איכות זיהוי הפנים של החיישן מאפשרת עמידה בתקני אבטחה וזיהוי, ולכן זיהוי באמצעותו יחשב מספיק לצורך ביצוע תשלומים בגוגל פיי ושמירת סיסמאות כניסה לאתרים מאובטחים.

 

באמצעות שבב Neural Core שמותקן במכשיר המצלמות החדשות יאפשרו תכונות מתקדמות כמו צילום לילה, שהשתפר מאוד עם יכולת צילום שמי לילה וכוכבים. אפליקציית המצלמה תאפשר לראות הדמייה מוקדמת של עיבוד ה-HDR של המסך, עוד לפני שעיבוד התמונה הסתיים, כדי לאפשר לנו לזהות במהירות כיצד תיראה התמונה לאחר העיבוד. יש אפשרות לצלם צילומי פורטרט (הפרדת האובייקט מהרקע) בשתי המצלמות האחוריות והתוצאה שופרה משמעותית בזכות הסתמכות על יכולות בינה מלאכותית (AI) וטכנולוגיית GAN, שמוכרת מתחום צילומי הדיפ-פייק וכאן משמשת להבלטת האובייקטים המצולמים. טכנולוגיית +HDR המוטמעת בפיקסל 4 משתמשת בתשע תמונות שמצולמות  עם כל לחיצה על כפתור הצילום, כשהבינה המלאכותית מאחדת אותן תוך הפחתה של רעשים ויזואליים.

 

גוגל השקת פיקסל 4  (צילום: Google)
פיקסל בוק גו. 12 שעות עבודה (צילום: Google)

 

מה שממחיש יותר מכל את יכולת צילום הלילה של הפיקסל 4, הוא צילום הכוכבים. לדברי לבוי מדובר בסידרה של תשע חשיפות באורך 16 שניות כל אחת, שמאפשרת להפיק תמונות מרשימות של שמים זרועי כוכבים. ואם מחפשים רמז למה גוגל עוד מתכננת להציג בתחום, לבוי אמר כי כיום מגבלת היכולת של סמארטפונים היא בטווח הדינאמי, למשל בחוסר היכולת לצלם שמי לילה עם ירח זוהר וגם עם כוכבים חיוורים. "אפילו מצלמת SLR לא יכולה לעשות את זה, אבל חכו ותראו" אמר.

 

המסך של פיקסל 4 דומה באיכותו למסך של פיקסל 3, להוציא תכונה חדשה: קצב סריקה של 90 הרץ, שמאפשר תצוגה זורמת וחלקה יותר, שמשמעותית בעיקר במשחקים מהירים. אצל המתחרים העיקריים של גוגל מדובר במסכים של 60 הרץ בלבד. תכונת Ambient EQ של המסך מתאימה את טמפרטורת הצבע של התצוגה לסביבה. לדגם פיקסל יש מסך בגודל 5.7 אינץ’ ולדגם פיקסל XL יש מסך 6.3 אינץ.

 

גוגל גם מציגה אפליקציית הקלטה קולית חדשה שמשלבת בתוכה את יכולת התמלול שפותחה בגוגל, בין השאר בגוגל ישראל. המערכת הופכת את המזכרים הקוליים לשימושיים באמת שכן היא מאפשרת לעשות חיפושים טקסטואליים בהקלטות ולאתר את הנקודות המדוייקות בהן נאמרו המילים. הטכנולוגיה כולה מופעלת במכשיר עצמו ולא בענן, מה שמאפשר להשתמש בה גם כשהטלפון אינו מקוון וגם מרגיע קצת את החשש לפרטיות המידע שלנו.

 

גירסת הגוגל אסיסטנט שמשולבת בפיקסל 4 אמורה להציג יכולות שטרם ראינו במכשירים קודמים. בגוגל מדברים על מערכת היברידית שחלק גדול יותר מיכולת הזיהוי הקולי שלה נמצא במכשיר ורק היתרה מועלה לענן. המעבד של הפיקסל 4 הוא סנאפדרגון 855 של קואלקום, אותו שבב שמשובץ בכל המכשירים המתקדמים כיום זולת אייפון, שמתבסס על מעבד A13 של אפל. פיקסל 4 מציע טעינה מהירה וגם טעינה אלחוטית, רמקולים סטריאופונים ושקע USB-C, זכוכית גורילה 5 להגנת המסך ועמידות למים בתקן IP68. המכשיר מוצע בצבעים שחור, לבן וכתום, שבגוגל מכנים "אוה, כל כך כתום".

 

הפיקסל 4 בעל זיכרון 64GB ימכר ב-799 דולר ודגם הפיקסל 4 XL ימכר ב-899 דולר. המכשירים יגיעו לשוק ב-24 באוקטובר.

 

אוזניות חדשות 

גוגל גם הציגה מוצרים נוספים, ובראשם אוזניות פיקסל באדס. לדברי גוגל מדובר בטכנולוגיית צליל משופרת, סוללה שמספיקה לחמש שעות שימוש בהטענה אחת, ותקשורת ווייפיי שמאפשרת להשתמש בהם במרחק כמה חדרים בבית ובמרחק של עד "שלושה מגרשי פוטבול" בשטח פתוח. מה שמשך את העין היה הגודל הזעיר של האוזניות, שנכנסות לגמרי לתוך האוזן וכמעט ולא בולטות החוצה. האוזניות מזהות את רעשי הרקע והסביבה ללא הרף, ומתאימות אליו את צלילי המוזיקה ולחילופין דיבור אל בעל האוזניות. הפיקסל באדס יגיעו לחנויות באביב הקרוב במחיר 179 דולר.


גוגל השקת פיקסל 4  (צילום: Google)
פיקסל באדס. מזהות רעשי סביבה(צילום: Google)

 

גוגל הציגה גם דגם חדש הלפטופ מבוסס כרום פיקסל בוק, שמכונה פיקסל בוק גו. הדגם החדש יצטיין בצריכת חשמל נמוכה שמאפשרת 12 שעות עבודה בטעינה אחת, עובי 13 מ"מ בלבד ומשקל של כקילוגרם. תשומת לב ניתנה למקלדת שלו, שמוגדרת כשקטה במיוחד, ולעיצוב נוח לאחיזה. מחיר המחשב - 649 דולר.

 

מערכת הבית החכם גוגל נסט שודרגה גם היא בסדרה של מכשירים ושירותים, והיא משקפת את היעד של גוגל להקיף אותנו בטכנולוגית בית חכם שמתקשרת איתנו בדיבור: מקשיבה וגם עונה. רישי צ'אנדרה הציג את יכולות הנסט-האב להפעלה באמצעות מחוות ידיים כמו גם הפעלה קולית ואמר כי הדגש בגוגל הוא לא רק בית חכם אלא גם "בית מועיל". לדבריו הנסט האב מקדם את היכולות של ה"גוגל הום מיני", בין השאר ביכולות כמו העברת התוכן בו אנחנו צופים בין החדרים בבית כשאנחנו עוברים ביניהם, וזאת באמצעות הוראה קולית.

 

פיקסל באדס (צילום: רויטרס)
פיקסל באדס. תחרות חדשה לאיירפודס(צילום: רויטרס)

 

רמקול חכם משודרג 

גוגל הכריזה על הרמקול החכם נסט מיני במחיר של 50 דולר. בין החידושים - מיקרופון שלישי שמאפשר לזהות טוב יותר הוראות קוליות בסביבה רועשת. המערכת תציע יכולות אינטרקום בין השלוחות, כולל קשר עם דלת הכניסה ושיחות טלפון אינטרנט. שירות Nest Aware, מערכת אבטחה ביתית, מתרחב ויכלול מעתה את כל המצלמות בבית וגם את המקרופונים והרמקולים החכמים שידווחו על צלילים חשודים בבית. גוגל גם הציגה ראוטר נסט חדש, שכולל יכולת קבלת הוראות גוגל אסיסטנט.

 

גוגל השקת פיקסל 4  (צילום: Google)
נסט מיני. הבית מתקשר איתנו(צילום: Google)

 

גוגל הודיעה ששירות הזרמת המשחקים סטאדיה יושק ב-19 בנובמבר. מדובר בשירות חינם בגירסתו הבסיסית ושירות בתשלום של 10 דולר בחודש, שיציע משחקים באמצעות דפדפן הכרום בכל המכשירים. בגוגל הציגו את העיצוב של הבקרים של סטאדיה, שנעשה לאחר מחקר מעמיק בקרב אלפי משתמשים. אחד המתחרים של הסטאדיה יהיה שירות ארקייד, עליו הכריזה אפל בעת השקת האייפון 11.

 

אחת הנקודות שגוגל חזרה והדגישה כל העת היא המחוייבות שלה לבטחת מידע ושמירת פרטיות המשתמשים, בין השאר באמצעות מערכת האבטחה TITAN. בחברה אומרים שהמכשירים החדשים כוללים יכולות שליטה חדשות של המשתמשים במידע אודותיהם, כמו למשל להפסיק את כל הצילומים של נסט בכל רגע, להפסיק הקלטות, ולא להעלות לרשת אלא את מה שאנחנו מעוניינים בו. גם מערכת הרדאר סולי מאובטחת והמידע שהיא צוברת נמצא רק בטלפון ולא מועלה לענן.

 

ובפינת התרומה לקהילה גוגל הציגה מחוייבות עמוקה לקיימות. אייבי רוס, ראשת צוות העיצוב אמרה, כי כל מוצרי נסט מיוצרים מפלסטיק ממומזר בלבד, וכך למשל בקבוק מים אחד מאפשר לייצר שני מכשירי נסט מיני. גוגל הודיעה שהיא פועלת כיום באמצעות אנרגיה מתחדשת בלבד וכי תשקיע 150 מיליו דולר באנרגיה מתחדשת באיזורים שונים בעולם.


פורסם לראשונה 15/10/2019 20:04

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Google
הושק: גוגל פיקסל 4
צילום: Google
מומלצים