שתף קטע נבחר

טק צ'ק: Microsoft Surface Book 2

מיקרוסופט היא כבר מזמן לא רק חברת תוכנה, ובשנים האחרונות היא הפכה גם ליצרנית חומרה איכותית. ה-Surface Book 2 שקיבלנו מחברת CTI היבואנית, הוא דור המשך למחשב הנייד הראשון שלה, ורצינו לבדוק אם הוא ממשיך בקו האיכותי. טק צ'ק

ה-Surface Book 2 הוא מחשב 2in1, כלומר הוא מתפקד כמחשב נייד לכל דבר ועניין, אבל כשרוצים - ניתן לנתק את המסך מהמקלדת ואז יש לכם מעין טאבלט איכותי שאפשר לקחת למיטה יותר בקלות, או סתם לשבת איתו בכיף בסלון.

 

 

המפרט הטכני של המחשב שקיבלנו מחברת CTI, יבואנית מוצרי מיקרוסופט לישראל, כולל מעבד i7 של חברת אינטל מדגם 8650U, זיכרון RAM בנפח 16 ג'יגה, דיסק SSD בנפח 256 ג'יגה וכרטיס גרפי של Nvidia מדגם GTX1060. מה נותן כל המפרט הזה? חיית עבודה מדהימה שאוכלת בלי מלח כל משימה גרפית ונועדה, בעצם, לטפל בתחום המציאות המדומה ולעבוד עם המשקפיים של מיקרוסופט.

 

המחשב מגיע בשני גדלי מסך אפשריים, 13.5 אינץ' או 15 אינץ', שניהם ברזולוציה גבוהה של 3240x2160, מה שהופך את המסך לחד מאוד ובהיר מאוד. בל נשכח שמדובר במסך מגע שעובד די בסדר.

 

מחד גיסא, הציר הייחודי של ה-Surface Book 2 נוח מאוד לשימוש, מכיוון שהוא עובד היטב ומקנה גמישות רבה שתורמת לנוחות העמדת המחשב והעבודה איתו. מאידך גיסא, הוא לא מאפשר למחשב להיסגר עד הסוף. התוצאה היא כניסה קלה לאבק ולכלוכים - וזה פחות נחמד.

 

 (צילום: גיא לוי) (צילום: גיא לוי)
(צילום: גיא לוי)

 

המקלדת נוחה מאוד, אבל הכיתוב על גבי המקשים קצת בהיר מדי וגרם לי למצמץ פעם או פעמיים כשחיפשתי אות מסוימת. זה קורה, אגב, כשהאור במקלדת דלוק. לכן במהלך היום או במקומות מוארים אני מקפיד לכבות אותו - ומדליק אותו רק בלילה, כשאני צריך אותו.

 

על החלק של המקלדת יש הרבה נדל"ן פנוי, מה שמביא אותי לשאלה המתבקשת: למה לא עשו טראק-פד גדול יותר? זה ממש מתבקש כאן. בלי קשר, הטראק-פד עובד מדויק וטוב.

 

הסוללה במחשב הזה מצוינת - היא פשוט לא נגמרת. גם אחרי 15 שעות עבודה אתם עדיין לא מציצים לעבר האייקון של הסוללה למטה. מה שכן, המטען אינו ממש מהיר והטעינה לוקחת די הרבה זמן. אגב, אני חייב להחמיא למיקרוסופט על הקירור של המחשב. כמעט ולא מרגישים את המחשב מתחמם בזמן העבודה.

 

במחשב נוכל למצוא שני שקעי USB רגילים וחריץ לכרטיס זיכרון מסוג SD בצידו האחד ושקע USB-C נוסף (אחד בלבד) בצידו שני. למה רק אחד? למיקרוסופט הפתרונים. גם העובדה שבטאבלט עצמו אין אפילו חריץ לכרטיס זיכרון היא די מבאסת. יכלו לדחוף שם איזה חריץ למיקרו SD. חבל.

 

מערכת ההפעלה היא ווינדוס 10 בגרסת פרו והיא ממש מערכת נהדרת, וגם התוספים שקיבלנו לעבודה אופטימלית - כלומר עט המגע והחוגה החביבה - עושים את העבודה קלה ומהנה. חבל שבמחיר כזה של מחשב, כלומר 11 אלף שקלים, לא צירפו אותם כחלק מהחבילה; העט עולה 495 שקלים והחוגה עולה 600 שקלים, כלומר הגענו כבר ל-12 אלף שקל. אאוץ'!

 

לסיכום:

מה אהבנו – עיצוב שימושי ומדהים, מחשב חזק ומהיר בטירוף, סוללה בלתי נגמרת, מסך מצוין.

מה פחות אהבנו – טראק-פד קטן, מיעוט בשקעים השונים, מטען איטי, המחיר.

 

ה-Surface Book 2 של מיקרוסופט מאיים להיות אחד המחשבים הטובים בשוק ו"מקבוק קילר" אמיתי, אבל חסר לו גרוש ללירה, והמחיר שלו הוא הרבה מדי לירות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא לוי
Surface Book 2
צילום: גיא לוי
צילום: גיא לוי
Surface Book 2
צילום: גיא לוי
מומלצים