שתף קטע נבחר

קל מהאוויר: DJI Mavic Air

חברת DJI הביאה לישראל את אחיו הקטן יותר של ה-Mavic Pro. עם יכולות תעופה וצילום לא פחות טובות אבל עם סוללה וטווח תעופה נחותים יותר. הסקירה המלאה בטק צ'ק שלפניכם

המאביק פרו של חברת DJI היה אחד הגאדג'טים הכי מלהיבים שסקרנו בעבר והוא ללא ספק אחד הרחפנים הטובים ביותר שמיועדים לאדם הפרטי. אז איך לוקחים רחפן כזה ומשפרים אותו? צפו בתכנית אם לא בא לכם לקרוא.

 

 

אז בואו נתחיל מההבדלים בין הרחפנים: המאביק אייר הוא קטן, קל וקומפקטי הרבה יותר מאשר אחיו הבכור. במספרים זה אומר 430 גרם לעומת 730 גרם, בפועל זה אומר שהוא הרבה יותר נוח לנשיאה והרבה יותר קל לקחת אותו איתנו לפיקניקים או אירועים שהיינו רוצים לצלם, שזה יתרון עצום.

 

מצד שני, העובדה שהוא קטן יותר באה עם מחיר: זה אומר שהסוללה שלו קטנה יותר ובענף הרחפנים מדובר באחד הנושאים היותר בעייתיים. אם המאביק פרו יכול לשהות באוויר כמעט חצי שעה, אז האייר יוכל לשהות בערך מחצית מהזמן הזה. זה בעייתי גם כי זה מחייב אתכם לרכוש סוללה נוספת, אחרת לצאת איתו לטיול בשביל רבע שעה של טיסה, זה לא ממש ריאלי.

 

Mavic Air (צילום: גיא לוי)
Mavic Air(צילום: גיא לוי)
 

 

DJI הצליחה להכניס את אותו חיישן מצלמה בגוף הקטן יותר של האייר ועל זה מגיעות להם מחמאות. הצילומים פשוט נהדרים ויש אפילו יתרון קל בכל מה שקשור לקצב הרענון. בנוסף, המייצב של האייר הוא כל כך טוב שלעיתים נדמה כאילו השוטים בו נראים חלקים יותר מאשר בפרו. יש גם פיצ'רים חדשים שהוכנסו באייר כמו צילומים פנוראמיים וצילומי ספירה ואם אתם מתעקשים על עוד יתרון לדגם ה-Air, אז יש לו גם 8 גיגה של זיכרון פנימי, ככה שתיאורטית אפשר להטיס אותו ולצלם מבלי להכניס אליו כרטיס זיכרון.

 

מבחינת יכולות התעופה, האייר קצת יותר מהיר מהפרו, כנראה בגלל המשקל, והשליטה באייר היא לא פחות ממדהימה. הוא גם מגיב לכמה תנועות יד, הוא יציב מאוד והוא אפילו מציע שיפור בהתחמקות של הרחפן מאובייקטים במסלול הטיסה שלו בזכות חיישני קרבה שיש לו גם מלפנים וגם מאחור, בניגוד לפרו שאצלו החיישנים הם רק מלפנים. טווח הטיסה ב-Air הוא כמעט מחצית מהטווח של הפרו. על הנייר זה קצת פחות מ-3 ק"מ. בפועל זה תמיד פחות.

 

השלט נראה דומה אבל יש בו שני הבדלים עיקריים, הראשון הוא ששני לחצנים שהיינו יכולים להגדיר מראש במאביק פרו כבר לא נמצאים בשלט הזה ומעבר לכך, הוא עשוי קצת יותר מפלסטיק מאשר השלט של הפרו, מה שגם אולי תרם למחיר הזול יותר של האייר. ניתן כמובן גם להטיס אותו ללא שלט, באמצעות האפליקציה אבל זו חוויה לא נעימה כל כך.

 

המאביק אייר עולה בגרסתו הבסיסית 3,700 שקלים, שזה כאלף שקלים פחות מהפרו וזה יפה. אבל, לכל הדעות, זה עדיין מחיר יקר עבור רחפן שמיועד ללקוח הפשוט, זה שרוצה לתעד את המשפחה, המקומות שהוא מטייל בהם או אירועים שהוא חוגג, מהאוויר.

 

לסיכום:

מה אהבתי: עיצוב קטן וקומפקטי, מצלמה נהדרת עם פיצ'רים חדשים ומגניבים, יכולת תעופה מדהימה.

מה פחות אהבתי: זמן סוללה, הטסה באמצעות האפליקציה, מחיר.

 

DJI מוכיחה את העליונות שלה על כל יצרנית רחפנים אחרת והמאביק אייר קורא תיגר על תואר הרחפן הטוב והמשתלם ביותר עבור המשתמש הביתי ואם הוא היה קצת זול יותר הוא היה מבחינתי מוצר חובה בכל בית. אולי זה יהיה ככה בעתיד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים