שתף קטע נבחר

בדקנו מחשב גיימינג ב-22 אלף שקל

ה-Area-51m של חברת אליינוור מותח את גבולות הניידות של לפטופ, ועדיין מדובר במכונת משחקים אימתנית ובהישג הנדסי של ממש

כשהייתה חברה עצמאית, נחשבה Alienware לאחת היצרניות המובילות של מחשבי גיימינג טובים ויקרים במיוחד. כאשר דל רכשה אותה בעשור הקודם, המשימה של אנשיה לא השתנתה. הם לא התבקשו לייצר מחשבים זולים יותר - דל עושה זאת בעצמה עם סדרת הגיימינג שלה, אלא להמשיך ולהתרכז במתיחת גבולות הביצועים, יחד עם גבולות המחיר.

 

לפטופ הגיימינג של אליינוור (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
למתוח את גבולות הביצועים(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

לפטופ הגיימינג החדש של החברה, Area-51m, עולה בתצורה בה קיבלנו אותו כ-22 אלף שקלים. זה מסוג המחירים שעליהם אליינוור בנתה את המותג שלה, והימצאותו במרחב שלנו כבר יותר מעשרים שנה מרמזת שאנשים מוכנים לקנות את מה שהיא מוכרת. לדל עצמה, אגב, יש מחשבי גיימינג עוצמתיים למדי בחצי מהמחיר הזה.

 

אך את הביקורת על המחשב עצמו צריך להתחיל לא מהמחיר ושאלת הכדאיות, אלא ממשהו הרבה יותר בסיסי כשמדברים על מחשב נייד: הניידות שלו. יש מקרים בהם כסף קונה לכם את המחשב הקל ביותר, הדק ביותר בשוק - זה לא אחד מהם. הוא שוקל 3.9 קילוגרמים, וזה בלי המטענים.

 

כן, מטענים. שניים מהם. זה מחשב עם הספק כל כך גבוה עד שאנשי Alienware נדרשו להחליט: לייצר מטען עצום, או לפצל אותו לשניים. אם אתם רוצים קצת יותר ניידות ולא צריכים את כל כח העיבוד הגרפי (במטוס, למשל), תוכלו לקחת רק את המטען ה"קטן", ששוקל 700 גרם. אך אם אתם צריכים להוציא מהמחשב הזה את כל כח העיבוד אותו הוא מסוגל לספק, תצטרכו לקחת אתכם גם את המטען הגדול, ששוקל כ-1.3 קילו. כן, זה אומר שיש תסריט בו אתם נושאים ממקום למקום מחשב נייד-כביכול במשקל 5.9 קילוגרמים. לא מאוד נייד, יש לציין.

 

פוטנציאל לשדרוג

אם כל זה נשמע לכם מופרך, כדאי לומר שבסוגה הספציפית של לפטופים אליה המחשב הזה משתייך, לא מדובר בדבר מה יוצא דופן או כזה שירתיע את קהל היעד. זה אפילו לא הלפטופ הכי כבד של Alienware עצמה. מחשבי גיימינג אולטרה-עוצמתיים, שמשמשים גם קהלי יעד כמו עורכי וידיאו מקצועיים, הם לרוב מכונות כבדות עם מטעני ענק.

 

לפטופ הגיימינג של אליינוור (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
מטענים, ברבים(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

אפשר להניח שרבים מאלה שירכשו את המחשב הזה, יעשו את זה בגלל הבטחה ייחודית-יחסית אותה הוא מגלם: יכולת שדרוג. לפטופים מתיישנים מהר יותר ממחשבים נייחים כי רוב הרכיבים שלהם לא ניתנים לשדרוג. חשוב מכל - אתם "תקועים" עם המעבד והכרטיס הגרפי שמגיעים עם הלפטופ. לפעמים אפשר לשדרג את הזכרון ואת רכיב האחסון, אבל גם זה לא בכל מחשב.

 

הלפטופ הזה הוא אחד הבודדים בשוק בו ניתן לשדרג גם את רכיבי הליבה: המעבד וכרטיס המסך. ולא מדובר כאן בסתם מעבד לפטופ שנועד להיות חסכוני בצריכת החשמל שלו. Area-51m משתמש במעבדים שמיועדים למחשבים נייחים. את המעבד, כמו גם הזכרון ורכיב האחסון, תוכלו לשדרג מתי שבא לכם. עם כרטיס המסך המצב מסובך יותר: הוא מגיע בתצורה ייחודית לדל, והחברה היא שתשדרג אותו עבורכם. פעם בכמה זמן תוכלו לשדרג? לא ברור. אך חייבים לומר, המחשב כבר עכשיו מגיע עם RTX2080 - אחד הכרטיסים החזקים שקיימים בשוק. רוכשיו כנראה לא יבקשו לשדרג אותו בזמן הקרוב.

 

לפטופ הגיימינג של אליינוור (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
לפטופ הגיימינג של אליינוור(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

כשמתגברים על ענייני המחיר והמשקל, מגלים לפטופ שמצד אחד הינו יפה יותר ומעודן יותר מהתוצרים הצעקניים אליהם Alienware הרגילה אותנו, אך מצד שני זה עדיין "מחשב גיימינג", וככזה יש לו תאורה במקומות תמוהים. הגריל האחורי של המחשב הזה, למשל, אינו רק מעוגל ועצום. בזכות פס התאורה סביבו הוא נראה כמו משהו מסרט מדע בדיוני.

 

מכונת משחקים אימתנית

גם המקלדת ומשטח המגע מקבלים תאורה, כמובן. והיות ומדובר במחשב עם מסך 17 אינץ', זו מקלדת מלאה. היא גם לא רעה, אם כי רחוקה מלהיות אחת ממקלדות הלפטופ הטובות שאפשר למצוא היום בשוק. משטח המגע קטן ולא נעים מאוד למגע, אבל יש להניח שב-Alienware פשוט לא רצו להשקיע בחלק בו קהל היעד של המחשב הזה כנראה לא ישתמש כמעט. בין אם אתם גיימרים או עורכי וידיאו, אתם כנראה תשתמשו בעכבר או משטח חיצוני.

 

המסך בתצורה שקיבלנו היה אמנם Full HD, אך עם קצב רענון של 144 הרץ - מסך כיפי ונעים מאוד לצפייה. כרטיס המסך בתוך המחשב הזה מסוגל להרבה יותר, כמובן. אם מחברים את המחשב למסך 4K, הוא יכול להריץ כמעט כל משחק מודרני בלי יותר מדי בעיה.

 

בכלל, מדובר במכונת משחקים אימתנית, בזכות כרטיס המסך והמעבד (i9-9900k). משחקים חדשים כמו Rage 2 ו-Metro Exodus עובדים בהגדרות הכי גבוהות על המסך המובנה, ואפילו ניסיון להריץ את Metro Exodus ב-4K בהגדרות גבוהות הניב 60 פריימים לשניה. מה שהפריע פה זה הרעש. המחשב הזה, כמו כל מחשב גיימינג , מרעיש מאוד בזמן משחק. צריך, הרי, לקרר כלשהו את כל הרכיבים שנמצאים קרוב אחד לשני במארז קטן. אם כבר, זה שהמחשב הזה מצליח להריץ משחקים במשך שעות בלי להישרף זה די הישג.

 

לפטופ הגיימינג של אליינוור (צילום: יח
מכונה אימתנית(צילום: יח"צ)

 

כל זה קורה, כמובן, רק כשמחברים אותו לחשמל באמצעות שני המטענים שלו. במצב באמת-נייד, צפו לכ-45 דקות משחק במקרה הטוב, וכשעתיים וחצי של עבודה לא מאומצת. זה, כאמור, המחיר שמשלמים על מעבד נייח במחשב נייד.

 

אתם כנראה לא צריכים לקנות את המחשב הזה. אמנם הפוטנציאל לשדרוג יאריך את חייו מעבר לאלה של לפטופ סטנדרטי, אבל קשה להתעלם מהמחיר הגבוה ומהניידות המוגבלת שלו. אלה הופכים אותו לרלוונטי דווקא בעיקר עבור אנשי מקצוע שצריכים את כח העיבוד הזה באריזה כמה שיותר קטנה, לא גיימרים שרוצים את מכונת המשחקים האולטימטיבית. וזה בדיוק העניין: ההישגים ההנדסיים של Alienware הובילו ליצירת מכונת עבודה ייחודית ומסקרנת, אפילו שהיא נישתית מאוד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
לפטופ הגיימינג של אליינוור
צילום: יח"צ
מומלצים