בשיתוף שופרסל
הרצאות, מוזיקה, משחקים, ספרים, מפגשים עם קהילות חדשות, התכתבות עם בני המשפחה, קניות אונליין, תור לרופא ותשלומים מבלי לצאת מהבית: כל אלו נמצאים היום בהישג יד, בלי להתאמץ, בלחיצת כפתור אחת. אולם רבים מבני ה-65 פלוס מוותרים על כל האפשרויות האלו בגלל שהם חוששים מעצם השימוש במחשב, מחשיפת מידע סודי, או שהם פשוט לא מתמצאים בתחום – אפילו ברמה הבסיסית.
כדי לעזור לפתור את הבעיה, פרויקט "הקליק הראשון שלי" – שיתוף פעולה בין "ידיעות אחרונות" ynet ושופרסל – הפגיש בין סבים וסבתות לבין הנכדים שלהם, שסייעו להם להכיר יותר טוב את המרחב הדיגיטלי ואת כל מה שיש לו להציע: איך מחפשים חברים ותיקים ובני משפחה בפייסבוק ומשתפים אותם בחוויות ובתמונות? איך משוחחים בצ'אט עם נציגי שירות באתרים ממשלתיים? כיצד שולחים טפסים לביטוח לאומי באונליין בלי לצאת מהבית, איך קובעים תור בדואר, ואיך עושים קניות בסופר באונליין?

קניות וסידורים

אחת התרומות הגדולות של האינטרנט היא הנוחות והיעילות שבה אפשר לבצע פעולות בירוקרטיות. אם בעבר היינו צריכים לבזבז שעות ארוכות ומעצבנות בתור בבנק, בביטוח הלאומי, במס ההכנסה או בדואר, כיום רוב השירותים של הגופים הממשלתיים והפיננסיים הללו נמצאים במחשב, בלחיצת כפתור, בלי לצאת מהבית.
נועה ירקוני (28), שחקנית ומפיקה מתל־אביב, לקחה את סבא שלה, צביקה (85), למסע בנבכי הבירוקרטיה באתר gov.il, המאגד את כל הגופים הממשלתיים תחת קורת גג אחד. צביקה קרא באתר מידע על זכאותו לשירותים שונים, ולמד בין היתר כיצד להגיש בקשה לטיפולי שיניים במימון משרד הבריאות, ואיך להגיש בקשה לדיור מוגן בבית גיל הזהב דרך משרד הבינוי והשיכון.
2 צפייה בגלריה
נועה וסבא צביקה
נועה וסבא צביקה
נועה וסבא צביקה
לאחר מכן נכנסו השניים לאתר של דואר ישראל, וצביקה למד כי ניתן לבצע שירותים מקוונים רבים דרך באופן מקוון, למשל להזמין תור לסניף ללא המתנה, להתכתב בצ'אט עם נציג שירות באונליין, לעקוב אחר משלוחים, ועוד.
נועה אף הסבירה לסבה כיצד אפשר לערוך קניות בסופר דרך האינטרנט. "זה מאוד מעניין. בהחלט אשתמש מעתה בשירות", אמר צביקה אחרי ההסבר, "עד עתה הלכתי לעשות קניות בסניפים של הסופר, אבל זאת בעיה. אני נכנס למקומות שמזהירים אותי מפניהם. גם צריך להיכנס עם מסכה, ואני מזיע. בדרך כלל אני עושה קניות במהירות, בחשש, וזה לא כיף. אם אוכל להזמין דרך האינטרנט זה יהיה סבבה".
2 צפייה בגלריה
נועה וסבא צביקה
נועה וסבא צביקה
נועה וסבא צביקה
יש אתרים שבהם אתה מתקשה מבחינה דיגיטלית?
"יש אתרים כמו הבנק וקופת החולים שמבקשים סיסמאות. אני לא תמיד זוכר את הסיסמה, וגם לא מצליח לייצר סיסמה חדשה".
צביקה מספר שלמד הרבה מההדרכה של נועה, למרות שהוא מעיד על עצמו כי הינו חובב טכנולוגיה שאינו מפחד מהעולם הדיגיטלי. "יש לי בבית מחשב וטאבלט. אני גולש שלוש שעות ביום, לפעמים אפילו יותר. אני בעיקר נכנס לאתרי אקטואליה וחדשות ומשחק פוקר להנאתי, כמובן לא על כסף אמיתי. אני מתעניין בהרבה תחומים וזה ממלא לי את היום בתעסוקה. יש לי ידע – אבל נועה מאוד עזרה לי בחידושים האחרונים".
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף שופרסל
פורסם לראשונה: 08:00, 03.09.20