מאז השקתה לפני 16 שנים, ב-2004, פייסבוק הפכה לרשת החברתית המפורסמת והגדולה ביותר בעולם. נכון להיום, רשומים בפייסבוק למעלה מ-2 מיליארד וחצי משתמשים פעילים. באמצעות הרשת החברתית הפופולרית, ניתן להתחבר עם אנשים ועם קהילות בכל רחבי העולם, להתעדכן עם חברים ובני משפחה, וגם לקדם עסקים קטנים.


פייסבוק היא כלי יעיל מאוד לבני ה-65 פלוס, שרבים מהם מעידים על מחסור במעגלי חברים ומכרים. בני גיל הזהב יוצאים פחות מהבית, ויש להם פחות מסגרות, שבהן הם יכולים לפגוש חברים חדשים. רבים מהם חשים תחושות של בדידות, שרק הולכות ומתעצמות בחודשים האחרונים, עם פרוץ משבר הקורונה, שמאלץ את כולנו לשמור על ריחוק חברתי.
פייסבוק יכולה לסייע לבני ה-65 לוס לשמור על קשר ולהתעדכן עם המשפחה, לחפש אחר חברים וותיקים שאבד עמם הקשר עם השנים, ואפילו להכיר חברים חדש. למרבה הצער, בעבור רבים מבני ה-65 פלוס, פייסבוק היא עולם לא נודע, מאיים ולא מובן, והם נמנעים מלהצטרף אליה ולהישאר מחוברים.
פרויקט "הקליק הראשון שלי", המשותף ל-ynet ושופרסל, מתגייס לטובת אוכלוסיית הגיל השלישי בסדרת מדריכים מצולמים ברורים וידידותיים. בכל פרק נלמד כיצד להשתמש בכלים דיגיטליים העומדים לרשותנו כיום, כאלו שיהפכו את החיים להרבה יותר קלים ונוחים.


בפרק הרביעי נלמד מה יש לרשתות חברתיות - ופייסבוק בראשן - להציע לנו. נכיר את המונחים הבסיסיים שכל משתמש חדש צריך להכיר: מה זה פרופיל, וול, פיד ופוסט? בפרק נלמד גם כיצד לחפש חברים ולבקש מהם חברות, איך לפרסם פוסט, לעשות לייק לפוסט של אחרים, ולשלוח הודעה פרטית.
עוד נלמד בפרק על קהילות: פייסבוק מלאה בדפים ובקבוצות של אנשים בעלי תחומי עניין משותפים, כמו למשל "פורום תושבי ראשון לציון" או "סבא וסבתא - הסיפור האמיתי", שחברים בה עשרות אלפי סבים וסבתות שחולקים את חוויותיהם. בפרק נלמד אלו עוד קהילות, קבוצות ודפים אפשר למצוא בפייסבוק, וכיצד מתחברים אליהם.


צפו בפרק הרביעי בפרויקט "הקליק הראשון שלי" בווידיאו למעלה.