השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד בעבור בני ה-65 פלוס, שהוגדרו בתור אוכלוסייה בסיכון ונדרשו להקפיד יותר מכולם על כללי ריחוק חברתי. דווקא בתקופה הזו, כשרבים מבני הגיל השלישי מבודדים בבתיהם, ולא יכולים לעסוק בפעילויות ובמפגשים החברתיים הקבועים שלהם, המחשב והאינטרנט הם כלים אידיאליים לטיפוח תחביבים ותחומי עניין חדשים.
המרחב הדיגיטלי מציע לבני הגיל השלישי אינספור פעילויות העשרה חינמיות לשעות הפנאי: מוזיקה, ספרים, סרטים, הרצאות, לימוד שפה חדשה ועוד. אחת הפלטפורמות הגדולות והנפוצות בעולם, שניתן למצוא בה את כל העושר התרבותי הזה, הוא היוטיוב (YouTube). זוהי ספריית תוכן ענקית, שמאפשרת לצפות ולשתף בחינם סרטוני וידיאו בכל השפות.
אתר יוטיוב הוא פשוט ונוח לתפעול, אין צורך בפתיחת חשבון או בידע דיגיטלי מתקדם כדי לגלוש באתר. זו הסיבה שהיוטיוב הוא הפלטפורמה המועדפת על רבים מבני הגיל השלישי. אם אתם עדיין לא מכירים את יוטיוב ואת מה שיש לו להציע, או אם אתם רוצים להעמיק את הידע שלכם – הגעתם למקום הנכון.
פרויקט "הקליק הראשון שלי", המשותף ל-ynet ושופרסל, מתגייס לטובת אוכלוסיית הגיל השלישי בסדרת מדריכים מצולמים ברורים וידידותיים. בכל פרק נלמד כיצד להשתמש בכלים דיגיטליים העומדים לרשותנו כיום, כאלו שיהפכו את החיים להרבה יותר קלים ונוחים.
בפרק החמישי נלמד אלו עולמות תוכן יש ביוטיוב ואיך מתפעלים את האתר. בין היתר נלמד איך מחפשים סרטוני ווידאו בשורת החיפוש, איך מדלגים על הפרסומות שעולות לעתים בתחילת הסרטון, איך משתמשים בלחצני הפעולה כמו Play, Pause, תצוגת מסך מלא והעברה קדימה של סרטון.
בפרק נכיר כמה ערוצי יוטיוב פופולריים ומעניינים כמו למשל הערוץ של "נשיונל ג'יאוגרפיק", מבית היוצר של ערוץ הטלוויזיה המפורסם; ערוץ BuzzFeedVideo שבו ניתן למצוא סרטונים מצחיקים, מתכונים מצולמים, שאלונים, חידות ועוד; ואת ערוץ הכושר הגופני Senior Fitness With Meredith, בו ניתן למצוא סרטוני הדרכה עם תרגילי כושר לבני ה-65 פלוס, אותם ניתן לבצע בלי לצאת מהסלון.
לבסוף נכיר את הפלייליסט, הכלי שמאפשר לאגד מספר סרטונים שבחרנו, כך שנוכל לצפות בהם שוב ושוב מתי שנרצה, בלי לחפש אותם מחדש. נלמד איך מרכיבים פלייליסט חדש עם כל השירים שאנחנו אוהבים להאזין להם בזמן הבישול, למשל.
צפו בפרק החמישי בפרויקט "הקליק הראשון שלי".