שתף קטע נבחר

מתקמבקת: מצלמת וינטג' עשויה קרטון

קמפיין מימון המונים חדש מנסה להחזיר עטרה ליושנה - ומפתח מצלמות אנלוגיות עשויות חומרים ממוחזרים בלבד, ומעוצבות בקריצה לתרבות הרטרו. כמה עולה התענוג?

נדמה שככל שהטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר יותר - כך אנחנו מוצאים את עצמנו יותר ויותר מתגעגעים לעולם הישן: הנוסטלגיה הזאת, מוצאת ביטוי למשל בפרקטיקה של האזנה לתקליטים על גבי פטיפון, בהימנעות מטלפונים חכמים או באימוץ גאדג'טים חדשים-ישנים כמו מקלדת המחשב המכאנית. עכשיו, הטרנד הזה מגיע גם לעולם הצילום.

 

קמפיין מימון המונים באתר "קיקסטארטר", מציג את "JollyLook" - מצלמת אינסטנט אנלוגית, מתקפלת ועשויה חומרים ממוחזרים בלבד. המצלמה מעוצבת ברוח רטרו, ומתאימה לשימוש בפילם של "פוג'י אינסטקס" - המתאים למצלמות פולארויד.

 

על מנת לצלם יש לשלוף מתוך המצלמה מעין "חלונית נוף" שמיועדת למיסגור הפריים, ולאחר שמצלמים, מסובבים ידית כמו מנואלה ושולפים החוצה את התמונה. למעשה, התמונות היוצאות בפיתוח מיידי ובמקום - גם הן באיכות וינטג'ית למדי, שמשווה להן מראה יושן ונוסטלגי.

 

עם חודש שלם שנותר לקמפיין המימון, צוות הפיתוח כבר הצליח להכפיל את היעד הכספי שלו וגייס עד כה למעלה מ-30 אלף דולרים. וכמה עולה מצלמה כזו? מחיר המבצע הזמין כעת לתומכי הפרויקט עומד על 35 דולרים למצלמה, שמגיעה עם מארז פילם אחד הכול 10 תמונות. המשלוח לישראל, אגב, יעלה עוד 10 דולרים.   

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים