שתף קטע נבחר

הסטארט-אפ הישראלי שמגדל חרגולים למאכל

מנכ"ל "חרגול פודטק" הגיע לאולפן ynet כדי לנסות ולהסביר למה החליט להיכנס לעסקי החגבים, מה אנחנו עומדים להרוויח מזה והאם בקרוב נראה מנות חרגולים במסעדות המוכרות? צפו בראיון המלא

האם העתיד הקולינרי שלנו כולל שייק חגבים אחרי אימון ספורט וצ'יפס חרגולים במסעדה יוקרתית? אם שואלים את דרור תמיר, מנכ"ל חברת "חרגול פודטק" - התשובה היא בהחלט כן. תמיר והסטארט-אפ שלו זכו בשבוע שעבר במקום הראשון בכנס החדשנות של אוניברסיטת תל אביב, ובראיון לאולפן ynet הוא מסביר למה לדעתו כולנו הולכים לצרוך חרגולים בעתיד הקרוב. צפו בראיון המלא: 

 

 

 

"קיים צפי שהביקוש לחלבון בעשורים הקרובים יכפיל את עצמו בעולם", אומר תמיר, "וידוע לנו שהמקורות הקיימים לחלבון הם מאוד בעייתיים. הם פוגעים בסביבה, דורשים לפעמים הרבה מאוד עיבוד, יש להם טעמים וריחות שהם לא תמיד אהובים עלינו וקיים צורך באלטרנטיבות חדשות". לטענת תמיר, הביקוש במסעדות בארצות-הברית ובאירופה למנות חגבים הוא גבוה, אבל זה לא המוקד העיקרי של הסטארט-אפ.

 

"אנחנו בעיקר מדברים על אבקת חלבון, שאנחנו מפיקים מחרגולים וחגבים ומשתמשים בה בתעשיית המזון. השאיפה היא להכניס אותה להרבה מאוד מאכלים שאנחנו מכירים ואוהבים כמו חטיפי אנרגיה, שייקים לספורטאים, צ'יפסים ופסטה". ואיך כל זה קשור להייטק? בהיבט התעשייתי כמובן. "לגדל חרגולים וחגבים בצורה מתועשת זה לא דבר כל כך פשוט", מספר תמיר, "נדרשת הרבה מאוד טכנולוגיה שעומדת מאחורי הגידול. אנחנו בעצם לוקחים בעל חיים שגדל בצורה מאוד עונתית ומוגבלת בעולם, ולהפוך אותה לגידול אינטנסיבי - חקלאות מודרנית. גידול שהוא לאורך כל השנה, במחזורים גבוהים ובצורה יעילה".

 

"חרגול פודטק" היא החווה המסחרית הראשונה מסוגה בעולם, ולטענת תמיר מדובר בשוק שלפני 4 שנים לא היה קיים בכלל, היום הוא שווה למעלה ממאה מיליון דולר, ובעתיד הקרוב צפוי להיות שווה למעלה ממיליארד דולר. בינתיים בישראל כבר נעשה אירוע טעימות עם אחת המסעדות בתל-אביב, במהלכו הוגשו שלוש מנות חרגולים לסועדים. כשטובלים בשמן עמוק כנראה שזה לא כל כך משנה מה נכנס לפה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים