שתף קטע נבחר

שימו לב למייל חשוד מנטפליקס

הונאת רשת חדשה מודיעה לבעלי חשבון נטפליקס שחשבונם נחסם ומבקשת מהם לעדכן את פרטיהם האישיים ובנוסף גם לעדכן את פרטי כרטיס האשראי שלהם. איך נזהרים?

אם אתם מחזיקים בחשבון נטפליקס ובמקרה יצא או ייצא לכם בעתיד לקבל מייל מהחברה שטוען שפרטי התשלום שלכם אינם נכונים ועליכם לעדכן אותם במהירות, ייתכן מאוד שזהו ניסיון מתוחכם להונות אתכם.

 

המייל מספר לכם שחשבונכם בנטפליקס נחסם עקב בעיות בפרטי התשלום שמופיעים אצלם באתר ולהודעת הדואר התמימה לכאורה מצורף לינק, עליו אתם מתבקשים ללחוץ על מנת לעדכן את פרטיכם האישיים וכן את פרטי כרטיס האשראי שלכם, אחרת לא תוכלו להמשיך לצפות בתכנים שהחברה מציעה. הלינק מוביל לדף נחיתה שנראה לגיטימי לחלוטין אבל הוא ממש לא.

 

כך יכולה להיראות ההודעה המזויפת (צילום מסך)
כך יכולה להיראות ההודעה המזויפת(צילום מסך)

 

מדובר בניסיון הונאה מתוחכם שנמשך כבר מחודש ינואר לפי הדיווחים ומסרב להיעלם. התחכום שלו אינו נובע מהנראות שלו, שאכן מצטיינת בהשוואה לנסיונות אחרים, אלא בעיקר בכך שמי שתכנן אותו הצליח בצורה שלא ברורה עדיין להתגבר על רוב מחסומי הפישינג והספאם שחברות האנטי-וירוס ואבטחת הרשת מציבים במחשבים שלנו ובשרתי הדואר העולמיים.

 

אז איך מתגוננים מנסיון ההונאה הזה?

 

ראשית, שימו לב לכתובת של שולח המייל. אם הסיומת שלו אינה Netflix.com, רוב הסיכויים שמדובר במייל שאינו לגיטימי ובטח אינו נשלח מחברת נטפליקס עצמה. בכל מקרה, אל תלחצו על שום לינק שמצורף למייל כזה עד שוידאתם שהשולח הוא מישהו שאתם מכירים או לפחות מוסד שהינו לגיטימי.

 

אם בטעות לחצתם על הלינק שהוביל אתכם לדף בו אתם מתבקשים למלא את פרטיכם, סגרו את הדפדפן ואל תמלאו שום פרט ואל תלחצו על לחצן אישור, ביטול או שום לחצן שמופיע בדף. אל תענו למייל הזה. אתם יכולים לעבור עם העכבר מעל לינקים שמופיעים, מבלי ללחוץ כמובן, כדי לראות אם הוא מציג כתובת לגיטימית אליה הוא אמור להעביר.

 

תוכלו להיכנס אל חשבון הנטפליקס שלכם בצורה יזומה על ידי כניסה לאתר הרשמי שלהם והתחברות לחשבון (שימו לב לא לעשות זאת דרך המייל בשום צורה). שם תוכלו לוודא אם הפרטים שלכם נכונים וכך גם תוכלו לנסות ולתפות בתוכן כלשהו על מנת לוודא האם אתם חסומים בכלל.

 

אם אתם חשים שבאיזו שהיא צורה הפרטים שלכם התשנו או שמשהו אינו נראה כשורה בחשבון, אתם יכולים לשנות את הסיסמה שלכם בחשבון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים