שתף קטע נבחר

אינטל מציגה משקפיים חכמים "נורמליים"

משקפי ה-Vaunt של אינטל אמנם לא מכילים מצלמה כמו המשקפיים החכמים של גוגל, אבל הם קלים מאוד, נוחים מאוד, מתוחכמים למדי ובעיקר, נראים נורמלי על מי שמרכיב אותם

משקפיים חכמים יהיו ללא ספק חלק מהעתיד הטכנולוגי שלנו בשנים הקרובות ומי שעשתה כבר צעד ראשון לכיוון הזה הייתה גוגל עם משקפי ה-Google Glass, שהוצגו בשנת 2012 ונמכרו לחובבי טכנולוגיה מעטים בסכום של 5,000 דולר. הבעיה עם המשקפיים הללו הייתה הגודל, המשקל והמראה שלהם על גבי המשתמש.

 

משקפיים חכמים נורמליים (צילום מסך: TheVerge) (צילום מסך: TheVerge)
משקפיים חכמים נורמליים(צילום מסך: TheVerge)
 

 

כעת, חברת אינטל מציגה את הגרסה שלה למשקפיים חכמים, תחת השם Vaunt, שנראים לחלוטין כמו משקפיים רגילים אבל מתחת למעטה הפלסטיק התמים שוכנים להם רכיבי אלקטרוניקה זעירים ומתוחכמים אשר שולטים על יחידת לייזר שמקרינה ישירות אל גלגל העין שלנו תמונה מונוכרומטית בגודל של 400x150 פיקסלים.

 

הרכיבים בתוך המסגרת (צילום מסך: TheVerge) (צילום מסך: TheVerge)
הרכיבים בתוך המסגרת(צילום מסך: TheVerge)

 

בניגוד למשקפיים של גוגל, ה-Vaunt של אינטל אינם מכילים מצלמה והם מיועדים בעיקר על מנת לתת למשתמש הודעות קצרות ודחופות אשר המשתמש יוכל לראות אותן תוך כדי פעילויות רגילות אחרות שהוא עושה, ובניגוד לשימוש בשעון חכם, במקרה הזה טוענים באינטל, הצפייה בהודעות תהיה דיסקרטית הרבה יותר מכיוון שלא יבחינו במשתמש כשהוא יוזם את הפעולה.

 

כך נראים הדור הישן של המשקפיים. גוגל גלאס ()
כך נראים הדור הישן של המשקפיים. גוגל גלאס

 

באינטל מרגיעים לגבי העובדה שלייזר מוקרן ישירות על העין האנושית באומרם שמדובר במתח כל כך נמוך של לייזר שהוא נמצא בתחתית הדירוג של לייזרים מקטגוריה 1 (הקטגוריה הנמוכה ביותר גם כך של עוצמות לייזר). מארק איסטווד, מאגף מוצרים חדשים באינטל מסר לאתר TheVerge שהתמונה לא גלויה למשתמש אלא אם כן הוא מתסכל עליה ישירות, כך שהיא לא תציק לו בזמן שהיא מופיעה.

 

מכיוון שהלייזר מקרין את התמונה אל החלק האחורי בגלגל העין, היא תמיד תהיה בפוקוס ולא יהיה צורך בכיוונים שונים על מנת לקבל תמונה ברורה וזה גם לא משנה אם המשתמש מרכיב משקפיים עם מרשם או לא. המשקפיים מצוידים בנוסף בטכנולוגיית בלוטות', מה שמאפשר להם להתחבר אל הסמארטפון שלנו ובנוסף הם מצוידים ברכיב GPS, מה שמאפשר להם לדעת היכן אנחנו נמצאים ולהיכן אנחנו מתסכלים.

 

המשקפיים נמצאים עדיין בשלבים מתקדמים של פיתוח ולא ברורים לוחות הזמנים לשלבי הייצור שלהם וכמו כן מסרו מחברת אינטל שזו תהיה פלטפורמה פתוחה מה שיאפשר למתפחים רבים לפתח אפליקציות עבורם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים