שתף קטע נבחר

אינטל סוגרת את פרויקט המחשב הלביש. חשש מפיטורים בישראל

אינטל סוגרת את חטיבת הגאדג'טים הלבישים וגם את צוות המהנדסים הישראלים. הסיבה: אף פיתוח לא הצליח מסחרית ו"דינמיקות השוק לא תומכות בהשקעה נוספת"

אינטל העולמית אישרה בשבוע שעבר כי היא סוגרת את קבוצת הפיתוח המיוחדת שלה, NDG, שהייתה אחראית על פיתוח גאדג'טים לבישים עתידיים. ל"ממון" נודע, כי עקב המהלך - צוות של עשרות מהנדסים באינטל ישראל, שעבד על פיתוח מוצרים אלה, יפוזר גם הוא.

 

 

ב־2013 הקימה אינטל את NDG, ראשי תיבות של New Devices Group, או "קבוצת המכשירים החדשים". על הקבוצה הוטלה משימה יוצאת דופן: פיתוח מכשירים עתידיים שיכולים להוות כיווניים עסקיים טריים עבור אינטל - גאדג'טים כמו שעונים חכמים, אוזניות חכמות ועוד מכשירים לבישים שונים.

 

אינטל (צילום: אינטל)
פרויקט NDG נסגר(צילום: אינטל)

 

חלק ניכר מפעילות קבוצת NDG העולמית היה באינטל ישראל: הוקם צוות בהרצליה המבוסס על עשרות מהנדסים יוצאי הסטארט־אפ "טלמאפ" (שנרכש על ידי אינטל ונסגר ב־2013), שהיה ממונה בעיקר על פיתוח תוכנה. למנהל הפעילות בארץ מונה רונן סופר — אף הוא יוצא "טלמאפ". בהמשך עבר המרכז לרעננה.

 

בין המוצרים עליהם עבדה הקבוצה במרוצת השנים: עוזר קולי ממוחשב בשם "ג'ארוויס", אוזניות שמודדות קצב לב, שעון חכם מעוצב בשם MICA ומכשירים נוספים.

 

בשיאה הקבוצה מנתה 800 עובדים ואף רכשה חברת שעונים חכמים בשם Basis. הפרויקט הגדול האחרון של NDG היה משקפיים חכמים בשם Vaunt, שנחשפו רק בפברואר השנה. בין המנהלים שהובילו את הפיתוח הזה היו רונן סופר וגם איתי וונשאק, ישראלי שהיה מבכירי קבוצת NDG בסן־פרנסיסקו.

 

אינטל (צילום: אינטל)
חלק מצוות העובדים יפוטר(צילום: אינטל)

 

הדברים לא התקדמו כראוי, ואף אחד מהפיתוחים לא הפך בסופו של דבר להצלחה מסחרית. בשנה שעברה החליטה אינטל להפסיק את העבודה על המכשירים לבישים ולהתמקד במשקפיים חכמים, אך בשבוע שעבר דווח באתר The Information, שגם פרויקט המשקפיים ייסגר, והוחלט לסגור את קבוצת NDG כולה — שמונה כיום כ־200 איש. לפי הדיווח, הצעד יגרור גם פיטורי עובדים.

 

רונן סופר, מנהל הפיתוח (צילום: אינטל)
רונן סופר, מנהל הפיתוח(צילום: אינטל)

 

אינטל אישרה את הדיווח ומסרה: "אנו ננקוט מעתה גישה ממושמעת בעוד אנו ממציאים ובוחנים טכנולוגיות חדשות, מה שלפעמים ידרוש בחירות קשות כאשר דינמיקות השוק לא תומכות בהשקעה נוספת".

 

בעקבות זאת, קבוצת צוות הפיתוח של קבוצת NDG ברעננה, המונה עשרות עובדים, תיסגר והצוות יפוזר. לפחות חלק מהעובדים צפויים לקבל אפשרויות לעבור למשרות פיתוח אחרות באינטל ישראל. עדיין לא ברור אם סופר, מנהל הקבוצה בישראל, ימשיך לעבוד באינטל.

 

רק בספטמבר 2017 ביטלה אינטל את פרויקט Alloy, משקפי המציאות המדומה — מה שהוביל לביטול משרות גם בצוות "רילסנס" באינטל ישראל. מנהל הפרויקט זה, עמית שחר, עזב לאחרונה את אינטל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים