שתף קטע נבחר

שוב: טלגרם קרסה

בפעם השנייה בתוך חודשיים: אפליקציית המסרים הפופולרית שוב קרסה, הפעם לכ-10 שעות. האם הרוסים אחראים לנפילה?

בפעם השנייה בתוך כחודשיים קורסת אפליקציית טלגרם בחלקים נרחבים מהגלובוס. משתמשים ביבשת אירופה, חלק מהמזרח התיכון (כולל ישראל), חלק ממזרח אסיה ואפילו חלק מצפון אמריקה, סבלו היום מקשיי התחברות לאפליקציה, שנמשכו כ-10 שעות.

 

מפת הקריסה של טלגרם (צילום מסך)
מפת הקריסה של טלגרם(צילום מסך)

 

זו קריסה שנייה בטווח של כחודשיים, והסיבה הרשמית, לפחות על פי נציגי טלגרם, כולל המנכ"ל פאבל דורוב, היא התחממות יתר של השרתים. למרות ההודעה של נציגי טלגרם, בעולם הטכנולוגיה חוששים שהרוסים הם אלה שמנסים באמצעות לוחמה אלקטרונית להפיל את שרתי החברה בעקבות הסכסוך המתמשך בין אפליקציית המסרים לבין השלטונות ברוסיה.

 

לא עובדת: טלגרם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לא עובדת: טלגרם(צילום: shutterstock)

 

הסכסוך החל לאחר שנציגי הממשל הרוסי דרשו ממהנדסי אפליקציית המסרים להעביר אליהם את מפתחות האבטחה כדי לאפשר מעקב אחר גורמים החשודים במעשי והפצת טרור. נציגי טלגרם סירבו בכל תוקף, ומאז האפליקציה אינה פועלת ברוסיה אלא רק באמצעות חיבורי VPN - חיבורים מיוחדים המדמים כתובות אינטרנט שאינן ברוסיה, וכך הגולש יכול להשתמש באפליקציה כרגיל.

 

דורוב הגיב לקריסה בציוץ בטוויטר: "התחממות גדולה באחד מהשרתים שלנו גרמה לקריסה של המערכת ברחבי אירופה וחוסר יכולת להתחבר בשעות האחרונות. אנחנו מתנצלים על הבעיות ומבטיחים שאנחנו עושים הכל כדי לפתור את הבעיה בהדקם האפשרי". לטלגרם יש כיום מעל ל-100 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
שוב קורסת: טלגרם
צילום: shutterstock
מומלצים