שתף קטע נבחר

שוב תקלה במעבדים מהדור החדש. שוב התיקון יאט מחשבים

אחרי התקלה הגדולה מתחילת השנה, שוב נמצאה "חולשה" במעבדי הדור החדש של כל יצרניות המעבדים. הבשורה הטובה: יש תיקון. הבשורה הפחות טובה: הוא (שוב) יאט את המחשב

חברות גוגל ומיקרוסופט חשפו בצוותא "חולשה" חדשה הפוגעת במעבדים מהדור החדש וחושפת אותם למתקפות זדוניות - כפי שאירע בתחילת השנה עם חולשות ה-Meltdown וה-Spectre אשר השפיעו על היקפים אדירים של מחשבים ברחבי העולם.

 

 

החולשה הנוכחית, שנקראת בעגה המקצועית Speculative Store Bypass, כבר טופלה באמצעות קבצי תיקון שהכינה מיקרוסופט ושלחה אל כל היצרניות. אך ככל הנראה גם התיקון הזה, כפי שקרה בחולשה הקודמת, Spectre, יגרום להאטה מסויימת בביצועי המעבד, אשר תשפיע על הביצועים במחשבים אישיים וקצת יותר במערכות גדולות. החולשה משפיעה על מעבדי הדור החדש של יצרניות כמו אינטל, קוואלקום, ארם ו-AMD.

 

גם אינטל עובדת על פתרון למעבדים העתידיים (צילום: יח"צ) (צילום: יח
גם אינטל עובדת על פתרון למעבדים העתידיים(צילום: יח"צ)

 

"אנחנו ממשיכים לעבוד עם יצרני המעבדים המושפעים מהחולשה הזו, וכבר שיחררנו להם תיקון רוחבי שיכסה את כל המוצרים המושפעים", אמר דובר מטעם חברת מיקרוסופט. "לא פגשנו עדיין מקרה בו נפגעה מערכת ההפעלה שלנו כתוצאה מהחולשה הזו וגם לא איתרנו פגיעה בשירות הענן שלנו. אנחנו מחוייבים למצוא פתרון מלא לבעיה ואנחנו עדיין עובדים על סגירה של כל הפינות".

 

גם באינטל מודעים לתקלה והם עובדים מהצד שלהם על פתרון שנועד בעיקר למעבדים העתידיים, כשלפי הדיווחים הם יכילו כבר הגנה מובנית כנגד חולשות מהסוג הזה כבר ביום צאתם מפס הייצור.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים