שתף קטע נבחר

סנאפצ'ט מאבדת מיליוני משתמשים

הרשת החברתית שהמציאה את ה"סטורי", מדווחת על ירידה במספר המשתמשים. למרות זאת, הרווחים דווקא במגמת עלייה. מה הסיפור?

סנאפצ'ט, הרשת החברתית שהמציאה את ה"סטורי", איבדה כ-3 מיליון משתמשים ברבעון אחד: כך עולה מהדיווח הרבעוני האחרון של החברה, שעשתה הנפקה היסטורית לפני כשנה וחצי, לפי שווי מוערך של כ-22 מיליארד דולר. אבל זה לא היה לגמרי בלתי צפוי. רק לפני חצי שנה, הודיעה סנאפצ'ט על שינוי משמעותי בעיצוב של הרשת החברתית, שגרר גל מחאה בקרב משתמשים: 1.2 מיליון מהם חתמו על עצומה בבקשה להחזיר את העיצוב המקורי ולוותר על השינויים.

 

הפך למיליארדר צעיר. אוון שפיגל, מימין (צילום: AP) (צילום: AP)
הפך למיליארדר צעיר. אוון שפיגל, מימין(צילום: AP)

 

את המחאה ההיא חתמה המגה-סלבריטאית קיילי ג'אנר, עם ציוץ אחד שריסק את שווי המנייה: "אז... עוד מישהו הפסיק לפתוח את סנאפצ'ט, או שזו רק אני? כל כך עצוב", צייצה בפברואר האחרון, והובילה בכך לאובדן שווי של למעלה ממיליארד דולר עבור הרשת החברתית. אותה ג'אנר השיקה רק לפני חודש פילטר חדש לסטורי, אבל ברשת החברתית המתחרה - אינסטגרם.

 

אוון שפיגל, המנכ"ל והמייסד של סנאפצ'ט, אמר אתמול (ג') כי החברה לוקחת ברצינות את המשוב שהגיע ממשתמשים. "אנו מרגישים כי טיפלנו בטיעונים המרכזיים שתיסכלו את המשתמשים, ואנו להוטים להמשיך לבצע שינויים ולהתקדם, כך שנוכל להראות את התכנים המתאימים לאנשים המתאימים".

 

למרות הירידה הדרמטית במספר המשתמשים, שעומד כיום על 188 מיליון, סנאפ (החברה המחזיקה ברשת החברתית) מדווחת על עלייה ברווחים, באופן שעלה גם על ציפיות האנליסטים: ברבעון הנוכחי הציגה סנאפ רווחים של כ-262 מיליון דולר, לעומת 182 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

 

סנאפצ'ט הוקמה בשנת 2011 וצברה פופולריות במהירות: היא סומנה כרשת חברתית לצעירים, והביאה לעולם את הקונספט של "סטורי", תמונות, סרטונים קצרים והודעות שנמחקות אחרי 24 שעות, וכמובן מתובלות במסנני פנים, סטיקרים וגיפים. תשומת הלב שקיבלה אז, משכה אליה התעניינות גדולה מצד פייסבוק שביקשה לרכוש אותה מספר פעמים ונתקלה בסרוב עיקש. מאז, הועתקו הפיצ'רים המרכזיים של סנאפצ'ט אל תוך השירותים השונים של פייסבוק - כולל הסטורי באינסטגרם, בפייסבוק וכמובן בוואטסאפ.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
סנאפצ'ט
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים