שתף קטע נבחר

ניסינו את הצ'אט שמזמין מקום במסעדה

שירות Order.Chat רוצה לחסוך לכם את שיחת הטלפון המייגעת למארחת ומתיימר לדאוג לכם תוך 60 שניות לשולחן בכל מסעדה בישראל שמקבלת הזמנות. האם זה באמת עובד? בדקנו

רוצים להזמין מקום במסעדה אבל אין לכם סבלנות וזמן לשיחת טלפון עם נציגי שירות או מארח/ת? שירות צ'אט ישראלי מבטיח לקצר את תהליך הזמנת השולחן במסעדות ולהפוך אותו לפשוט ונוח יותר. באמצעות התכתבות קצרה בעברית עם "צ'אט-בוט" אוטומטי תוכלו להזמין שולחן בכל מסעדה בישראל כמעט.

השירות נקרא Order.Chat והוא אמנם פעיל כבר יותר משנה ונעשו דרכו כבר 24 אלף הזמנות לכ-100 אלף סועדים, אבל עד היום הוא הוגדר כפיילוט ורק כעת הוא מושק באופן פומבי. בימים אלה מתווספים אליו פיצ'רים ויכולות חדשות, כמו האפשרות לבטל מקום במסעדה. השירות הוקם על ידי אלון שוורצמן ויוסי אלפסה (שהקימו את Skeeper, אפליקציית ניהול התורים למסעדות) וגיא דורון.

 

אורדר צ'אט ()
חפשו "הזמנת מקום במסעדה" בפייסבוק

לדברי שוורצמן, לקוחות מעדיפים שיחות טקסט על פני שיחות טלפון וסולדים מהמתנה. הזמנת מקום במסעדה טלפונית אורכת בממוצע 5.5 דקות, אך עם Order.Chat ניתן לעשות זאת בתוך פחות מ-60 שניות: "העומס היומיומי המוטל על כל אחד מאיתנו מחייב לייצר פתרונות פשוטים למשימות הקטנות של החיים. אמצעים דיגיטליים חכמים, כמו בוטים, מאפשרים זאת".

מייסדי אורדד צ'אט (צלם: Order.Chat)
מימין לשמאל - המייסדים יוסי אלפסה, גיא דורון ואלון שוורצמן(צלם: Order.Chat)

 

הזמנת מקום במסעדה דרך הרשת אינה רעיון חדש ואפליקציות ואתרי אינטרנט שונים המציעים את השירות הזה פועלים כבר שנים ארוכות, גם בארץ (למשל Rest או ClickATable). אבל לדברי שוורצמן, אתרים אלה צריכים לסגור הסכמים עם המסעדות והתוצאה היא שניתן להזמין דרכם מקומות רק למבחר מוגבל של מסעדות. בפועל, רוב האנשים מזמינים מקום למסעדה בשיחת טלפון.

 

הייחוד של Order.Chat לדברי שוורצמן הוא שניתן להזמין מקום כבר עתה לכל מסעדה שפועלת בארץ ומאפשרת הזמנת מקום (לפי ההערכה ישנן כ-7,000 כאלה). זאת, בזכות המערכת שפועלת מאחורי הקלעים ומבצעת הזמנת אוטומטית עבור הסועד.

אחרי שסועד משוחח עם הצ'אט בוט ומבקש להזמין מקום במסעדה, המערכת סורקת את הרשת ומחפשת אחר אפשרויות מקוונות להזמנת מקום (למשל דרך אתר המסעדה) ועושה זאת אוטומטית. אם יש אפשרות להזמנה טלפונית בלבד, הצ'אט בוט מבצע שיחת טלפון אוטומטית למסעדה. הנציג או המארח/ת מקבלים שיחה מנציג אוטומטי שמציג בפניהם את פרטי ההזמנה. "נכון שחלק מהמארחות לא מבינות במה מדובר ומנתקות את השיחה", מודה שוורצמן, "אבל אנחנו יום יום משפרים את המערכת. אם כל הטכנולוגיות נכשלו, נציג אנושי שלנו מבצע את ההזמנה עבור הלקוח".

 

איך זה עובד?

נכנסים לאתר Order.Chat, או מחפשים "הזמנת מקום במסעדה" בפייסבוק. כעת מתחילה שיחה עם צ'אט בוט דרך "פייסבוק מסנג'ר" (השירות זמין גם דרך אינסטגרם או טלגרם). אתם נדרשים לכתוב בשפה חופשית לאיזו מסעדה את מעוניינים להזמין מקום, יום שעה, מספר אנשים, בקשות מיוחדות - והצ'אט בוט יעשה זאת עבורכם. אם לא יהיה מקום זמין, הוא יציע מועדים אחרים.

 

בדקנו – וזה עובד היטב... כמעט. ניסינו להזמין מקום לשניים על הבר במסעדה ברחובות דרך הצ'אט בוט. הוא זיהה ללא בעיה את המסעדה, את הזמן והתאריך ואפילו את הבקשה לשבת על הבר. התבקשנו לתת שם ומספר טלפון, וקיבלנו את הפרטים המלאים לאישור. עם זאת, בניגוד למובטח, נדרשו כמעט 50 דקות עד שקיבלנו הודעה שההזמנה אושרה. זה הרבה זמן, בעיקר אם אתם רוצים להזמין מסעדה למועד קרוב.

אורדר צ'אט ()
כך הזמנו מקום למסעדה

 

שוורצמן אומר שמדובר במקרה חריג ושברוב המקרים ההזמנות מאושרות בתוך זמן קצר ואף שניות

בודדות (בהנחה שמדובר בשעות שבהן המסעדה פועלת). 
 

ומה הלאה? בחברה מתכננים לפתח מערכת בינה מלאכותית שתמשמש כסייעת אישית המסוגלת לבצע שיחה טבעית מלאה עם נציגי השירות והמארח/ת במסעדה כדי להזמין עבורכם מקום במסעדה, בדומה לפיתוח שגוגל הציגה לאחרונה, הנקרא Duplex. עוד מטרה שמציבים בחברה היא יצירת פרופיל של כל משתמש, כך שניתן יהיה להמליץ לו על מסעדות לפי טעמו. הכנסות כרגע אין, שכן השירות ניתן בחינם. על פי שוורצמן, בחברה בוחנים מודלים עסקיים המבוססים על תשלום מבתי העסק והמסעדות. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צלם: Order.Chat
המייסדים יוסי אלפסה, גיא דורון ואלון שוורצמן
צלם: Order.Chat
מומלצים