שתף קטע נבחר

ביטוח לאומי לא חייב לכם כסף, זו הונאה

מקרה נוסף של הונאת פישינג: אתר המתחזה לזה של ביטוח לאומי מופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות ובוואטסאפ, במטרה לדלות מידע אישי מאזרחים. כך מתגוננים

הונאות הרשת ממשיכות: מקרה נוסף של הונאת פישינג התגלה בשעות האחרונות, כשברשתות החברתיות ובוואטסאפ הופצו הודעות המקשרות, כביכול, לאתר של ביטוח לאומי. ההודעות מבשרות על האפשרות שביטוח לאומי חייב לכם כסף, וכדי לברר אם אכן כך - כל מה שצריך לעשות הוא לענות על סקר קצר בן שלוש שאלות. בסופו, תתבקשו להפיץ את האתר בעצמכם.

 

הסקר המזוייף של ביטוח לאומי (צילום מסך)
הסקר המזוייף של ביטוח לאומי(צילום מסך)

 

הונאה זו מצטרפת לגל של הונאות פישינג מהשבועות האחרונים, במסגרתן הופצו הודעות וואטסאפ ו-SMS המבשרות על ארוחות חינם במקדונלדס, הנחות ענק בשופרסל, מבצעי חבילות סלולר של פרטנר, סלקום ופלאפון, ואפילו הונאה ייעודית למשתמשי נטפליקס. פישיניג היא פרקטיקה שנועדה להשיג מידע רגיש ממשתמשי רשת באמצעות התחזות, ובאופן הזה האקרים מצליחים לגנוב פרטי כרטיסי אשראי, שמות משתמשים וסיסמאות, כתובות מייל ועוד.

 

תגובות בניסוח קלוקל (צילום מסך)
תגובות בניסוח קלוקל(צילום מסך)

 

בניגוד להונאות שראינו בשבועות האחרונים, במקרה של ביטוח לאומי מדובר בהונאה פחות מתוחכמת, שעושה שימוש בעברית קלוקלת - כנראה באמצעות תרגומי מכונה, וכן תגובות מזוייפות ברשתות החברתיות. "מדובר במתקפה סטנדרטית מהסוג שכבר ראינו", מסביר רן בר-זיק, מתכנת ב-OATH. "אלא שהפעם, משתמשים בהשתלה של כתובת האתר של ביטוח לאומי במצב תצוגה מקדימה, תוך ניצול תכונה מסוימת של וואטסאפ. הכתובת הזכירה והמתוקשרת הזו עלולה להטעות קורבנות".

 

מצב תצוגה מקדימה, לעומת הקישור האמיתי (צילום מסך)
מצב תצוגה מקדימה, לעומת הקישור האמיתי(צילום מסך)

 

מי שלא הסתפקו במצב תצוגה מקדימה, יכלו לראות בבירור כי הקישור המצורף להודעות הנו קישור אחר לגמרי - שמוביל לאתר המתחזה. כפי שכבר הוסבר בעבר, הכוח של הונאות פישינג הוא בתפוצה הוויראלית שלהן, על פני אפליקציות מסרים וכמובן ברשתות החברתיות. לכן, יש לנקוט משנה זהירות כאשר נתקלים בהודעות שהועברו, בקישורים לא מוכרים ובעיקר בהבטחות שווא, שכן סביר להניח שגם אם ביטוח לאומי חייב לכם כסף, הוא לא יפנה אליכם באמצעות הרשתות החברתיות.

 

 

 

 

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר אלון
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
עוד מקרה של פישינג
צילום: Shutterstock
מומלצים