שתף קטע נבחר

חכמים סביב השעון

לאחר ההשקה של השעון החכם החדש של חברת אפל, שנטען לגביו שהוא ממש מסוגל להציל חיים, אספנו עבורכם עוד כמה שעונים חכמים שניתן להשיג בישראל. האם גם הם יצילו לכם את החיים?

גם אתם תהיתם מה הסיפור עם השעון החדש של חברת אפל? אז בואו ננסה לעשות לכם קצת סדר. דגם ה-Series 4 של האפל ווטש מביא איתו לראשונה שינוי עיצובי משמעותי מהדגמים הקודמים כאשר השעון החדש מצויד במסך גדול יותר מהדגם הקודם. 44 מ"מ לעומת 42 מ"מ (ודגם קטן יותר של 40 מ"מ לעומת הדגם הקטן הקודם שהיה 38 מ"מ) ובנוסף הוא מביא את "השוליים הדקיקים" מעולם הסמארטפונים לעולם השעונים.

 

 

Apple Watch Series 4

 

גם המעבד בשעון החדש הוא חזק יותר, משופר ובעיקר מגיע לראשונה בארכיטקטורת 64 ביט, מה שהופך אותו למהיר יותר, יציב יותר ובטוח יותר. החידוש החיצוני כולל גם "כתר" חדש, הלחצן משולב הגלגלת שמסייע למשתמש לעבור בין התפריטים, אשר יכול לשמש מעתה כחלק ממערך המדדים הרפואיים שהשעון מסוגל למדוד. השעון החדש לא רק ימדוד לכם את הדופק, אלא הוא יוכל גם לזהות את קצב הלב ואת הסטיות (חלילה), אם תהיינה. הוא גם יוכל להתריע בפניכם על אי סדרים בקצב הלב, כאשר הוא עושה זאת הודות למערכת חיישנים חדשה של אפל. החיישנים הללו אושרו על ידי ה-FDA האמריקני.

 

שעונים חכמים (צילום: יח
Apple Watch Series 4(צילום: יח"צ)

 

כמובן שהשעון מספק גם את כל מערך ההתראות מהשיחות וההודעות השונות, כולל אפשרות לנהל שיחה דרך השעון. השעון נמכר במחיר התחלתי של 400 דולר לגרסה הקטנה עם GPS. הגרסה הבסיסית בעלת המסך הגדול נמכרת במחיר התחלתי של 429 דולר ועוד 100 דולר תוסיפו על מנת לקבל את הגרסה עם הסים המובנה, שכרגע לא רלוונטית לשוק הישראלי. מערכת ההפעלה הנוכחית של השעון היא WatchOS 5. השעון מתאים למכשירי אייפון בלבד.

 

Samsung Galaxy Watch

 

גם המתחרה הגדולה, חברת סמסונג הציגה לא מזמן שעון חכם חדש העונה לשם Galaxy Watch והוא מחליף את ה-Gear 3 הקודם. גם השעון הזה מגיע בשני גדלים: 42 מ"מ ו-46 מ"מ כאשר שני הדגמים עמידים למים ואבק בתקן IP68 ובנוסף הם עמידים לצלילה של 5 אטמוספרות (50 מטר).

 

שעונים חכמים (צילום: יח
Galaxy Watch by Samsung(צילום: יח"צ)

 

השעון של סמסונג מצויד בחיישנים לזיהוי פעילות ספורטיבית, כולל במים, מדידת דופק, GPS למעקב אחרי מיקום וכמובן, כל ההתראות שהשעון מספק, בין היתר לשיחות (כולל אפשרות לנהל שיחה), הודעות של כל אפליקציות המסרים השונות, מיילים והודעות טקסט.

 

התצוגה בדגם הגדול היא בגודל של 1.3 אינץ' ובטכנולוגיית AMOLED, השעון מצויד ב-4 גיגה של זיכרון אחסון ו-768 מגה של זיכרון RAM, המעבד הוא מדגם Exynos 9110 שסמסונג מייצרת בעצמה והסוללה היא בקיבולת של 472mAh. מחיר הגרסה הגדולה של השעון ברשת סאני עומד על 1,699 שקלים ואילו הגרסה הקטנה יותר תעלה לכם 1,499 שקלים. השעון מצויד במערכת ההפעלה מסוג Tizen של סמסונג והוא מתאים למכשירי אנדרואיד ומכשירי אייפון.

 

Xiaomi Amazfit PACE

 

גם ענקית הטכנולוגיה הסינית, שיאומי מציעה בישראל שעון חכם העונה לשם Amazfit PACE, המצויד במסך בגודל 1.34 אינץ' עם חיישני דופק, תאוצה, ג'ירוסקופ, חיישן גיאו מגנטי חיישן GPS וחיישן תאורה. השעון מנטר את כל המדדים העיקריים של דופק, מרחק ומהירות, לצד ניטור פעילויות ספורט וניטור איכות השינה של המשתמש.

 

שעונים חכמים (צילום: יח
Amazfit by Xiaomi(צילום: יח"צ)

 

לשעון מעבד במהירות 1.2Ghz, זיכרון אחסון של 4 גיגה באמצעותו ניתן לאחסן שירים על השעון ולשמוע אותם באמצעות אוזניות BT בזמן פעילות ספורטיבית, זיכרון RAM בנפח של 512MB ואילו הסוללה היא בקיבולת של 280mAh. מחיר השעון עומד על 799 שקלים והוא מגיע בגודל אחד בלבד.

 

Garmin Fenix 5 Plus

 

חברה שאינה מגיעה מתחום הסמארטפונים ובכל זאת מייצאת שעונים חכמים המיועדים בעיקר לספורטאים שבינינו, היא היצרנית האמריקאית, גרמין אשר אחראית על סדרת שעוני הפניקס 5 Plus שהגיעה לפני כחודשיים לישראל והיא כוללת 3 דגמים לפי גדלי המסך שנעים בין 42 מ"מ לדגם הקטן ביותר ועד ל-51 מ"מ לדגם הגדול ביותר.

 

שעונים חכמים (צילום: יח
Fenix 5 Plus by Garmin(צילום: יח"צ)

 

השעונים מסדרה זו מסוגלים למדוד את המדדים הסטנדרטים בתחום, כולל מד דופק, מד מהירות, מד גובה, GPS ועוד, אבל אחד המאפיינים היחודיים של השעון הוא מדידה של רמת החמצן בדם על ידי חיישן מיוחד שנמצא באזור שורש כף היד. המידע הזה חשוב במיוחד לספורטאים שמטפסים למקומות גבוהים במהלך הפעילות.

 

בתוקף היותה חברה המייצרת ציוד טכנולוגי לספורטאים, השעונים של גרמין מספקים באמצעות האפליקציה המצורפת גם מבחר עשיר של תוכניות ספורט מיוחדות בשלל ענפי ספורט. המסך בשעונים הללו מיוצר בטכנולוגיית Garmin Chroma אשר לא נראית אולי נוצצת כמו מסכי ה-OLED והיא לא מאפשרת הפעלה במגע, אבל היא ברורה לחלוטין באור שמש ובעיקר מאפשרת זמן סוללה מרשים של מעל שבוע ללא טעינה.

 

מחירי הדגמים נעים בין 3,559 שקלים ל-4,439 שקלים והשעונים מצוידים במערכת הפעלה ייחודית של חברת גרמין אשר מציעה תמיכה מלאה בשפה עברית - כולל תפריטים. השעון פועל הן על מכשירי אנדרואיד והן על מכשירי אייפון. 

 

Suunto 9 Baro

 

חברה נוספת שעוסקת בעיקר בציוד לספורטאים היא חברת Suunto אשר מציעה בישראל את דגם הדגל של החברה, ה-Suunto 9 Baro אשר מגיע עם מסך מגע צבעוני בגודל 50 מ"מ וברזולוציה של 320x300. השעון מציע את החיישנים למדדים הנפוצים ביותר כאשר בנוסף הוא כולל חיישן ברומטרי לניטור שינויי גובה ומצפן דיגיטלי עם מפצה סטייה.

 

שעונים חכמים (צילום: יח
Suunto 9 Baro(צילום: יח"צ)

 

השעון בנוי מפלדת אל חלד עם זכוכית ספיר ורצועת סיליקון והסוללה בשעון תחזיק אותו בחיים שבוע ימים כשהוא מחובר לסמארטפון ומנטר את הפעילות שלנו. בתצוגת שעה בלבד הוא יוכל להחזיק מעמד כשבועיים.

 

גם לשעון של Suunto מתלווה אפליקציה עשירה הכוללת תוכניות אימונים לפי ענפי הספורט השונים, וגם השעון הזה מסוגל לקבל הודעות מאפליקציות המסרים השונות, בשפה העברית וזאת למרות שאין עברית בתפריטי השעון. דגם זה נמכר ב-3,049 שקלים והוא מגיע בצבעים שחור ולבן. גם השעון הזה עובד עם סמארטפונים מסוג אנדרואיד ומסוג אייפון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים